Návrh souboru indikátorů pro komplexní monitoring dalšího vzdělávání Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Prostory.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2d Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Rekvalifikace realizované Úřadem práce ČR a projekt UNIV 3
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2a Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Workshop W2c Praha, Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
Návrh systému spolupráce při zjišťování, předávání a sdílení informací pro monitoring DV Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Systémový přístup k předvídání kvalifikačních potřeb Ing. Věra Czesaná, CSc. Národní observatoř zaměstnanosti.
Zdroje dat pro monitoring dalšího vzdělávání a identifikace informačních mezer Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Národní soustava povolání III Konference Národní soustava povolání - moderní nástroj světa práce Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Monitoring dalšího vzdělávání
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
Projekt „Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb“. Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
REGIONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM O UPLATNITELNOSTI ABSOLVENTŮ NA TRHU PRÁCE TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Organizační struktura
Environmentální výchova a
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
1 Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji Jaroslava Mikulecká Univerzita Hradec Králové.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Interaktivní personální portál
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Analýza volných pracovních míst a sil Nabídka pracovních sil pro nedostatkové profese v Rakousku.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Aktuální vývoj v oblasti vzdělávání dospělých Konference k 10. výročí evropského programu Grundtvig 9. září 2010 Praha, Hotel President.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Krajské akční plánování
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Klíčové aktivity projektu
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

Návrh souboru indikátorů pro komplexní monitoring dalšího vzdělávání Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Prostory Autoklubu ČR Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Období řešení 4/2010 – 3/2012 Aktivita 1 – Zpracování kapitoly analyticko-koncepční studie a 5 podkladových studií (Analýza strategických a koncepčních dokumentů; Analýza legislativy ČR; Analýza současného stavu; Zahraniční zkušenosti; Realizované a plánované projekty) Aktivita 3.A – Analýza informačních zdrojů o dalším vzdělávání Aktivita 3.B – Návrh komplexního systému ukazatelů dalšího vzdělávání Aktivita 3.C – Návrh institucionálního zabezpečení monitoringu dalšího vzdělávání Období řešení 4/2010 – 3/2012 Aktivita 1 – Zpracování kapitoly analyticko-koncepční studie a 5 podkladových studií (Analýza strategických a koncepčních dokumentů; Analýza legislativy ČR; Analýza současného stavu; Zahraniční zkušenosti; Realizované a plánované projekty) Aktivita 3.A – Analýza informačních zdrojů o dalším vzdělávání Aktivita 3.B – Návrh komplexního systému ukazatelů dalšího vzdělávání Aktivita 3.C – Návrh institucionálního zabezpečení monitoringu dalšího vzdělávání II/10III/2010IV/2010I/2011II/2011III/2011IV/2011I/2012 Aktivita 1 Aktivita 3A Aktivita 3B Aktivita 3C

1.Představení celkové koncepce systému a strategie pro jeho úpravu 2. Monitoring nabídky dalšího vzdělávání – představení metodiky a diskuze nad výběrem indikátorů 3. Vybrané okruhy indikátorů k diskuzi Regionální monitoring DV Akreditované kurzy Výdaje na rekvalifikace Indikátory pro specifické skupiny Kvalita DV 1.Představení celkové koncepce systému a strategie pro jeho úpravu 2. Monitoring nabídky dalšího vzdělávání – představení metodiky a diskuze nad výběrem indikátorů 3. Vybrané okruhy indikátorů k diskuzi Regionální monitoring DV Akreditované kurzy Výdaje na rekvalifikace Indikátory pro specifické skupiny Kvalita DV

Kontext Vstupy Procesy Výstupy

IndikátoryOblastiPilíře 1. Kontext 2. Vstupy 3. Procesy 4. Výstupy Oblast 1.1 Oblast 1.2 Oblast Oblast 4.1 Oblast 4.2 … … Oblast 2.1 Oblast 2.2 … Oblast 3.1 Indikátor … … … … … … … … … … … …

Mezinárodní srovnání Regionální srovnání Vývoj v čase

I.1Vzdělanostní úroveň obyvatelstva (5) I.2Mzdová diferenciace podle vzdělání(1) I.3Legislativní a institucinální podpora DV (2) I.4Situace na trhu práce(4) I.5Kompetence dospělé populace a nedostatky v dovednostech („skill gaps“) (2) I.6Inovativnost (2) I.1Vzdělanostní úroveň obyvatelstva (5) I.2Mzdová diferenciace podle vzdělání(1) I.3Legislativní a institucinální podpora DV (2) I.4Situace na trhu práce(4) I.5Kompetence dospělé populace a nedostatky v dovednostech („skill gaps“) (2) I.6Inovativnost (2)

II.1Výdaje jednotlivců na další vzdělávání (4) II.2Výdaje podniků na další vzdělávání(5) II.3Státní výdaje na podporu dalšího vzdělávání(5) II.4Pedagogičtí pracovníci a lektoři dalšího vzdělávání (5) II.5Poskytovatelé dalšího vzdělávání(3) II.6Kapacity pro uznávání výsledků dalšího vzdělávání (2) II.1Výdaje jednotlivců na další vzdělávání (4) II.2Výdaje podniků na další vzdělávání(5) II.3Státní výdaje na podporu dalšího vzdělávání(5) II.4Pedagogičtí pracovníci a lektoři dalšího vzdělávání (5) II.5Poskytovatelé dalšího vzdělávání(3) II.6Kapacity pro uznávání výsledků dalšího vzdělávání (2)

III.1Nabídka formálního DV (2) III.2Nabídka neformálního DV (6) III.3Vzdělávací politika podniků (3) III.4Kvalita DV(0) III.5Bariéry účasti na DV(4) III.1Nabídka formálního DV (2) III.2Nabídka neformálního DV (6) III.3Vzdělávací politika podniků (3) III.4Kvalita DV(0) III.5Bariéry účasti na DV(4)

IV.0Účast dospělých na dalším vzdělávání (2) IV.1Účast jednotlivců na formálním vzdělávání(5) IV.2Účast jednotlivců na neformálním vzdělávání (8) IV.3Získané úplné a dílčí kvalifikace(3) IV.4Účast na podnikovém vzdělávání(8) IV.0Účast dospělých na dalším vzdělávání (2) IV.1Účast jednotlivců na formálním vzdělávání(5) IV.2Účast jednotlivců na neformálním vzdělávání (8) IV.3Získané úplné a dílčí kvalifikace(3) IV.4Účast na podnikovém vzdělávání(8)

Celkem 81 indikátorů – velké množství – nutná konsolidace systému Možné strategie: 1.Odstranit jen indikátory, které se navzájem velmi překrývají, zachovat větší množství indikátorů, ze kterých si každý uživatel bude vybírat to, co ho zajímá + systém bude zahrnovat maximum dostupných informací - menší přehlednost systému, horší možnost získání celkového obrazu 2.Rozdělení indikátorů na klíčové (max. 1-2 na každou oblast) a doplňkové + zpřehlednění systému, nižší náročnost zpracování (možnost soustředit se na aktualizace primárně klíčových indikátorů) - klíčový indikátor pro danou oblast nenese celou informaci o dané oblasti 3.Výpočet souhrnných indikátorů pro jednotlivé oblasti + souhrnné indikátory ponesou celou informaci, využitelné pro srovnání - obtížnost interpretace souhrnných indikátorů (indexy), vysoká náročnost zpracování (nutnost dopočtu všech podkladových indikátorů a z nich souhrnných) Celkem 81 indikátorů – velké množství – nutná konsolidace systému Možné strategie: 1.Odstranit jen indikátory, které se navzájem velmi překrývají, zachovat větší množství indikátorů, ze kterých si každý uživatel bude vybírat to, co ho zajímá + systém bude zahrnovat maximum dostupných informací - menší přehlednost systému, horší možnost získání celkového obrazu 2.Rozdělení indikátorů na klíčové (max. 1-2 na každou oblast) a doplňkové + zpřehlednění systému, nižší náročnost zpracování (možnost soustředit se na aktualizace primárně klíčových indikátorů) - klíčový indikátor pro danou oblast nenese celou informaci o dané oblasti 3.Výpočet souhrnných indikátorů pro jednotlivé oblasti + souhrnné indikátory ponesou celou informaci, využitelné pro srovnání - obtížnost interpretace souhrnných indikátorů (indexy), vysoká náročnost zpracování (nutnost dopočtu všech podkladových indikátorů a z nich souhrnných)

Hlediska pro výběr indikátorů: Uživatelská významnost Vyjádřená školami a soukromými vzdělavateli v anketě Vyjádřená experty Náročnost získání Mezinárodní srovnání, ČR, regiony Podle toho, zda jsou vůbec dostupná, veřejně publikovaná či z mikrodat a náročnosti výpočtu Jedinečnost Příbuznost k dalším indikátorům (alternativní) a vztah k dalším indikátorům (komplementarita) Reliabilita Mezinárodní srovnatelnost (jednotnost metodiky) Regionální členění (dostupnost, statistická spolehlivost) Konzistence časových řad Validita Příspěvek k hodnocení oblasti Dlouhodobost Počátek časové řady Udržitelnost v budoucnu Hlediska pro výběr indikátorů: Uživatelská významnost Vyjádřená školami a soukromými vzdělavateli v anketě Vyjádřená experty Náročnost získání Mezinárodní srovnání, ČR, regiony Podle toho, zda jsou vůbec dostupná, veřejně publikovaná či z mikrodat a náročnosti výpočtu Jedinečnost Příbuznost k dalším indikátorům (alternativní) a vztah k dalším indikátorům (komplementarita) Reliabilita Mezinárodní srovnatelnost (jednotnost metodiky) Regionální členění (dostupnost, statistická spolehlivost) Konzistence časových řad Validita Příspěvek k hodnocení oblasti Dlouhodobost Počátek časové řady Udržitelnost v budoucnu

1.Jakou zaujmout strategii ke konsolidaci systému? A Široké spektrum, uživatel si vybere B Klíčové + doplňkové indikátory C Souhrnné a podkladové indikátory 1.Jakou zaujmout strategii ke konsolidaci systému? A Široké spektrum, uživatel si vybere B Klíčové + doplňkové indikátory C Souhrnné a podkladové indikátory 2.Jaká hlediska zohlednit při redukci počtu indikátorů? Jejich váha? Nějaká další? Uživatelská významnost, náročnost získání, jedinečnost, reliabilita, validita, dlouhodobost Jak vyhodnocovat validitu? 2.Jaká hlediska zohlednit při redukci počtu indikátorů? Jejich váha? Nějaká další? Uživatelská významnost, náročnost získání, jedinečnost, reliabilita, validita, dlouhodobost Jak vyhodnocovat validitu? 3.Další připomínky k systému jako celku? Konstrukce pilířů? Chybějící oblasti/Zbytečné oblasti? ??? 3.Další připomínky k systému jako celku? Konstrukce pilířů? Chybějící oblasti/Zbytečné oblasti? ???

Monitoring nabídky dalšího neformálního vzdělávání Monitoring nabídky dalšího neformálního vzdělávání

Zdroj informací: Inzertní portály (EDUCity, EU-DAT, EDUMenu?) Indikátory: III.2.1 Počty nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.2 Kapacita nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.3 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury volných pracovních míst III.2.4 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury zaměstnanosti III.2.5 Počty akreditovaných kurzů různými rezorty (viz dále) III.2.6 Podíly realizovaných akreditovaných programů dalšího vzdělávání ze všech platných (viz dále) Zdroj informací: Inzertní portály (EDUCity, EU-DAT, EDUMenu?) Indikátory: III.2.1 Počty nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.2 Kapacita nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.3 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury volných pracovních míst III.2.4 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury zaměstnanosti III.2.5 Počty akreditovaných kurzů různými rezorty (viz dále) III.2.6 Podíly realizovaných akreditovaných programů dalšího vzdělávání ze všech platných (viz dále)

Jaké indikátory o nabídce neformálního vzdělávání jsou potřebné? III.2.1 Počty nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.2 Kapacita nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.3 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury volných pracovních míst III.2.4 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury zaměstnanosti ??? Jaké indikátory o nabídce neformálního vzdělávání jsou potřebné? III.2.1 Počty nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.2 Kapacita nabízených kurzů podle obsahového zaměření III.2.3 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury volných pracovních míst III.2.4 Srovnání struktury nabídky dalšího vzdělávání a struktury zaměstnanosti ??? Dotazy, připomínky k metodice?

Kvalita DV

V současné době není zdroj informací Pokusy: Certifikace Qfor – využívaná tak málo, že nemůže být základem pro monitoring Certifikace ISO – nemapuje kvalitu vzdělávání, jen procesů, nemá význam Kvalita DV v rámci projektu Koncept – připravovaný rating vzdělávacích institucí – mohl by se stát i oporou pro monitoring V současné době není zdroj informací Pokusy: Certifikace Qfor – využívaná tak málo, že nemůže být základem pro monitoring Certifikace ISO – nemapuje kvalitu vzdělávání, jen procesů, nemá význam Kvalita DV v rámci projektu Koncept – připravovaný rating vzdělávacích institucí – mohl by se stát i oporou pro monitoring

Názory na možnosti využití ratingu v budoucnu? Další zdroje informaci o kvalitě?

Regionální monitoring podnikového vzdělávání

Informační zdroje: CVTS, UNP, ICT Indikátory: I.5.2 Požadavky zaměstnavatelů na kompetence (CVTS4) II.2.1 Podíl nákladů na kurzy DOV na celkových nákladech práce (CVTS) II.2.2 Podíl nákladů na školení zaměstnanců na celkových nákladech práce (UNP) II.2.3 Podíl nákladů na školení zaměstnanců na osoby a na odpracované hodiny (UNP) II.2.4 Průměrné výdaje na účastníka/na zaměstnance/na hodinu vzdělávání (CVTS) II.2.5 Společné fondy na financování podnikového vzdělávání (CVTS) II.5.1 Struktura poskytovatelů vzdělávání pro podniky (CVTS) III.3.1 Formy a aktéři vyhodnocování vzdělávacích potřeb podniku (CVTS) III.3.2 Strategie při chybějících dovednostech (CVTS4) III.3.3 Vyhodnocování efektivity DOV (CVTS) III.5.3 Podíl podniků, které vůbec nevzdělávají (CVTS) III.5.4 Důvody neposkytování vzdělávání v podnicích (CVTS) Informační zdroje: CVTS, UNP, ICT Indikátory: I.5.2 Požadavky zaměstnavatelů na kompetence (CVTS4) II.2.1 Podíl nákladů na kurzy DOV na celkových nákladech práce (CVTS) II.2.2 Podíl nákladů na školení zaměstnanců na celkových nákladech práce (UNP) II.2.3 Podíl nákladů na školení zaměstnanců na osoby a na odpracované hodiny (UNP) II.2.4 Průměrné výdaje na účastníka/na zaměstnance/na hodinu vzdělávání (CVTS) II.2.5 Společné fondy na financování podnikového vzdělávání (CVTS) II.5.1 Struktura poskytovatelů vzdělávání pro podniky (CVTS) III.3.1 Formy a aktéři vyhodnocování vzdělávacích potřeb podniku (CVTS) III.3.2 Strategie při chybějících dovednostech (CVTS4) III.3.3 Vyhodnocování efektivity DOV (CVTS) III.5.3 Podíl podniků, které vůbec nevzdělávají (CVTS) III.5.4 Důvody neposkytování vzdělávání v podnicích (CVTS)

Indikátory - pokračování: IV.4.1 Podíl vzdělávajících podniků (CVTS) IV.4.2 Podíl zaměstnanců účastnících se jednotlivých typů vzdělávání, ze všech podniků (CVTS) IV.4.3 Podíl zaměstnanců účastnících se jednotlivých typů vzdělávání, ze vzdělávajících podniků (CVTS) IV.4.4 Zaměření podnikového vzdělávání (CVTS4) IV.4.5 Počet hodin strávených na kurzech na 1000 odpracovaných hodin (CVTS) IV.4.6 Doba strávená ve vzdělávání na účastníka (CVTS) IV.4.7 Podniky pořádající ICT školení (ICT 5-01) IV.4.8 Využívání e-learningu podniky (ICT 5-01) Indikátory - pokračování: IV.4.1 Podíl vzdělávajících podniků (CVTS) IV.4.2 Podíl zaměstnanců účastnících se jednotlivých typů vzdělávání, ze všech podniků (CVTS) IV.4.3 Podíl zaměstnanců účastnících se jednotlivých typů vzdělávání, ze vzdělávajících podniků (CVTS) IV.4.4 Zaměření podnikového vzdělávání (CVTS4) IV.4.5 Počet hodin strávených na kurzech na 1000 odpracovaných hodin (CVTS) IV.4.6 Doba strávená ve vzdělávání na účastníka (CVTS) IV.4.7 Podniky pořádající ICT školení (ICT 5-01) IV.4.8 Využívání e-learningu podniky (ICT 5-01)

Problémy regionálního srovnání u podnikových indikátorů: Regionální údaje nejsou většinou publikovány V některých případech jen za NUTS2 U CVTS je neobsahuje ani mikrodatový soubor; proměnná IDRegion - NUTS2 Ale informace jsou za podnik podle sídla ústředí – neodpovídá krajskému rozložení zaměstnanosti Problémy regionálního srovnání u podnikových indikátorů: Regionální údaje nejsou většinou publikovány V některých případech jen za NUTS2 U CVTS je neobsahuje ani mikrodatový soubor; proměnná IDRegion - NUTS2 Ale informace jsou za podnik podle sídla ústředí – neodpovídá krajskému rozložení zaměstnanosti

Má smysl publikovat údaje na úrovni NUTS2 tam, kde není k dispozici krajské členění? Na úrovni NUTS 2 není žádná samospráva – má informace pro kraje význam? Má smysl publikovat údaje na úrovni NUTS2 tam, kde není k dispozici krajské členění? Na úrovni NUTS 2 není žádná samospráva – má informace pro kraje význam? Má smysl publikovat regionální údaje o podnicích, když jsou zahrnuty do regionu dle sídla (ústředí)? Je možnost přizpůsobit v budoucnu CVTS tak, abychom měli informace za jednotlivé pobočky? V některých zemích jsou informace ne za společnosti, ale za „local units“ (Německo) Je možnost přizpůsobit v budoucnu CVTS tak, abychom měli informace za jednotlivé pobočky? V některých zemích jsou informace ne za společnosti, ale za „local units“ (Německo) Potřebujeme regionální údaje o podnikovém vzdělávání?

Indikátory pro specifické skupiny

Možnosti: A. Vytvořit několik indikátorů mapujících rozdíly mezi celou populací a vybranými skupinami Základní informace, ne tak náročné zpracování (Např. relace účasti na vzdělávání u starší populace ku celku) B. Vytvořit celý set indikátorů pro specifické skupiny Skutečně specifické informace o skupině, ale náročné zpracování a aktualizace, v reálu možné pouze některé indikátory Možnosti: A. Vytvořit několik indikátorů mapujících rozdíly mezi celou populací a vybranými skupinami Základní informace, ne tak náročné zpracování (Např. relace účasti na vzdělávání u starší populace ku celku) B. Vytvořit celý set indikátorů pro specifické skupiny Skutečně specifické informace o skupině, ale náročné zpracování a aktualizace, v reálu možné pouze některé indikátory

U kterých skupin je třeba monitorovat DV? Nezaměstnaní Mladí lidé Starší pracovníci, Lidé v důchodovém věku Malé a střední podniky Vybrané sektory Muži x ženy? ??? U kterých skupin je třeba monitorovat DV? Nezaměstnaní Mladí lidé Starší pracovníci, Lidé v důchodovém věku Malé a střední podniky Vybrané sektory Muži x ženy? ??? Set indikátorů pro specifické skupiny nebo jen některé indikátory v rozdílové formě?

Akreditované kurzy

Akreditované kurzy a zdroje informací o nich: Rekvalifikace akreditovaná MŠMT (podle zákona č. 435/2004 Sb.) - DAK akreditovaná MŠMT (z oblasti sportu) - akreditovaná MPSV (podle zákona č. 108/2006 Sb.) - web MPSV akreditovaná MZd (podle zákona č. 96/2004 Sb.) - web MZd akreditovaná Mze – web Mze podle zvláštního právního předpisu - ??? realizovaná školou v rámci zapsaného oboru nebo VŠ s akreditovaným studijním programem - ??? Další akreditace MŠMT – další vzdělávaní pedagogických pracovníků MPSV MVČR MZd Akreditované kurzy a zdroje informací o nich: Rekvalifikace akreditovaná MŠMT (podle zákona č. 435/2004 Sb.) - DAK akreditovaná MŠMT (z oblasti sportu) - akreditovaná MPSV (podle zákona č. 108/2006 Sb.) - web MPSV akreditovaná MZd (podle zákona č. 96/2004 Sb.) - web MZd akreditovaná Mze – web Mze podle zvláštního právního předpisu - ??? realizovaná školou v rámci zapsaného oboru nebo VŠ s akreditovaným studijním programem - ??? Další akreditace MŠMT – další vzdělávaní pedagogických pracovníků MPSV MVČR MZd

Databáze EU-DAT? Přebírá všechny akreditované kurzy z DAK nebo jen na základě inzerce? Vhodnost indikátorů? III.2.5 Počty akreditovaných kurzů různými rezorty (viz dále) III.2.6 Podíly realizovaných akreditovaných programů dalšího vzdělávání ze všech platných (viz dále) Vhodnost indikátorů? III.2.5 Počty akreditovaných kurzů různými rezorty (viz dále) III.2.6 Podíly realizovaných akreditovaných programů dalšího vzdělávání ze všech platných (viz dále) Jak získat informace o rekvalifikačních kurzech realizovaných školami a na základě zvláštního předpisu? Rozdíly akreditovanými rekvalifikačními kurzy a dalšími akreditacemi? Je důležité specificky monitorovat všechny – nebo jen rekvalifikační?

Výdaje na rekvalifikace

Rekvalifikace: Uchazečů o zaměstnání Zaměstnanecké rekvalifikace Investiční pobídky na rekvalifikace Indikátory: II.3.1 Objem výdajů na rekvalifikace (v rámci APZ) II.3.2 Investiční pobídky na rekvalifikace II.3.3 Výdaje na rekvalifikace v přepočtu na účastníka Rekvalifikace: Uchazečů o zaměstnání Zaměstnanecké rekvalifikace Investiční pobídky na rekvalifikace Indikátory: II.3.1 Objem výdajů na rekvalifikace (v rámci APZ) II.3.2 Investiční pobídky na rekvalifikace II.3.3 Výdaje na rekvalifikace v přepočtu na účastníka

Jak lze získat výdaje na zaměstnanecké rekvalifikace? Co regionální členění těchto výdajů? Investiční pobídky – lze z nich extrahovat pobídky na rekvalifikace? Jak lze získat výdaje na zaměstnanecké rekvalifikace? Co regionální členění těchto výdajů? Investiční pobídky – lze z nich extrahovat pobídky na rekvalifikace? Je důležité monitorovat zvlášť výdaje na všechny 3 typy rekvalifikací?

Další postup: Budou zapracovány připomínky z workshopu Uvítáme i další zaslané připomínky - do Předběžná verze studie bude předána NUOVu V období červenec-září bude dopracován konečný systém indikátorů – expertní skupinu požádáme o spolupráci na scoringu indikátorů ( em) Finální návrh systému bude odevzdán Další postup: Budou zapracovány připomínky z workshopu Uvítáme i další zaslané připomínky - do Předběžná verze studie bude předána NUOVu V období červenec-září bude dopracován konečný systém indikátorů – expertní skupinu požádáme o spolupráci na scoringu indikátorů ( em) Finální návrh systému bude odevzdán 30.9.

Děkujeme za pozornost Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a vzdělávání Prostory Autoklubu ČR Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.