Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní a terénní cvičení
A jak je to u živočichů? (tkáně)
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
Praktikum - mikrobiologie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _639 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.16 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Transport raněných Typ: DUM - výkladový Předmět: TVZ Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Základní postupy v biologii
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 3.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Internet – E. pošta Typ: DUM - kombinovaný.
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Svalová soustava
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – hladiny Typ: DUM - kombinovaný.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Tematická oblast: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Průduchy v pokožce listů
Laboratorní práce č. 3 List
VY_32_INOVACE_21_Kvasinky Identifikátor školy:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 3. Laboratorní práce Cvičení k dýchací a oběhové soustavě.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
POKOŽKA LISTŮ JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P6_1.16 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Pozorování hub – plísně, kvasinky. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: listopad 2013

METODICKÝ LIST Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. Před započetím práce učitel pomoci prezentace připomene základní stavbu rostlinné eukaryotické buňky. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Studenti a učitel donesou potravinářské droždí a různé plesnivé potraviny. V rámci laboratorních cvičení se žáci seznámí se stavbou těla hub. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Pro zápis použijeme předepsaný protokol.

Protokol č. Téma: Houby. Jméno: Datum: Pomůcky: mikroskop s příslušenstvím, plísně,potravinářské droždí. Úloha: č.1. – 3. Závěr:

Doplň - teoretický základ ke cvičení: Charakterizuj houby………………………. Stélka - hýfa je…………………………….. Mycélium je…………………………………

Pozorování plísní na potravinách. Úloha č.1 Pozorování plísní na potravinách.

Postup č.1 Pomůcky: bílá plíseň Prohlédneme si plíseň vytvořenou na potravině,určíme barvu. Pinzetou provedeme jemný stěr plísně. Přeneseme na podložní sklíčko zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme a popíšeme 3- 4buňky. Určíme stavební části plísně.

Pozorování černé plísně. Úloha č.2 Pozorování černé plísně.

Postup č.2 Pomůcky: černá plíseň Prohlédneme si plíseň vytvořenou na potravině,určíme barvu. Pinzetou provedeme jemný stěr plísně. Přeneseme na podložní sklíčko zhotovíme nativní preparát. Mikroskopujeme při nejmenším zvětšení. Zakreslíme a popíšeme 3- 4buňky. Určíme typ stélky a pojmenujeme plíseň.

Úloha č.3 Pozorování kvasinek.

Postup č.3 Pomůcky: potravinářské droždí Do baňky nalijte 100 ml vlažné vody. Rozmíchejte v ní cukr a droždí. Baňku uzavřete a nechte několik minut stát . Kapku suspenze droždí smíchejte s kapkou methylenové modři na podložním skle. Zhotovte preparát, pozorujte, zakreslete a popište.

Odpověz na otázky. Jak se nazývají další stavební části hub? Které houby ještě znáš? Co je karyogamie a plazmogamie. Taxonomicky zařaď pozorované houby.

Závěr: Možnosti: charakteristika,práce se mi podařila, nepodařila,co bych mohla zlepšit.

Použitá literatura a obrázky Vlastní zdroje.