Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Strategie dopravy MD ČR
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
POV Východiska POV 2008 Odstranění překryvů s Programem obnovy venkova ČR, zejména s Osou III zaměřenou na venkovské projekty Zásadní změna podoby.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
POV 2008 Navrhovaná podoba Programu obnovy venkova Olomouckého kraje V roce 2008.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
Doprava jako faktor rozvoje regionu Ing. Martin Richtar Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje

Olomoucký kraj - charakteristika Rozloha: 5 267 km2 Počet obyvatel: téměř 642 tis. Hustota obydlení: 121 obyvatel/km2 Počet obcí: 399 Administrativní centrum: Olomouc (100 043 obyvatel) (2011)

Dopravní obslužnost Olomouckého kraje Smluvní dopravci linkové dopravy Olomouckého kraje a jejich podíl km:

Dopravní obslužnost Olomouckého kraje Finanční prostředky poskytnuté na úhradu prokazatelné ztráty pro dopravce OK za období 2005 – 2011 (v Kč)  Rok 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 Linková doprava 269 008 001 275 489 438 280 927 993 308 456 447 324 485 207 338 625 933 353 546 141 Železniční osobní doprava (ČD+Veolia) 302 864 395 305 205 410 328 569 749 338 191 524 350 854 519* 377 880 000** 388 619 000** Celkem 571 872 396 580 694 848 609 497 742 646 647 971 675 339 726 716 505 933 * navíc 254 mil. Kč státní dotace z MD ** navíc 208,57 mil. Kč státní dotace z MD

Dopravní obslužnost Olomouckého kraje Finanční prostředky poskytnuté na obnovu vozového parku smluvních dopravců VLD v letech 2007 – 2010 (v Kč) (Finanční prostředky na obnovu vozového praku zahrnují: vozový park, světelné a informační tabule a odbavovací zařízení )

Historie IDSOK K 1. 1. 2003 kompetence ve věci organizace dopravní obslužnosti přebírají kraje. IDS Prostějov – provoz zahájen v lednu 2003 IDSOK Šumpersko a Jesenicko k 1. 4. 2003 zkušební provoz severozápadní části Šumperska k 1. 7. 2003 i zbývající část Šumperské oblasti a nově celý okres Jeseník IDSOK Přerov – červenec 2003 IDSOK na Železnici Desná – říjen 2003 IDSOK Olomoucko – integrace od 3. 4. 2004 IDSOK Prostějovsko – částečně začleněno od 1. 5. 2004 IDSOK na tratích ČD – 1. 1. 2005

Historie IDSOK 1. 4. 2007 začlenění dopravce František Konečný do IDSOK (linka 780 310) 1. 1. 2009 začlenění dopravce ČSAD Frýdek-Místek a.s. do IDSOK (MHD ve městě Hranice) 1. 7. 2009 začlenění dopravce AUTODOPRAVA Studený, spol. s r. o. do IDSOK (jižní část okresu Prostějov) 1. 1. 2010 začlenění dopravce SAD Trnava a. s. do IDSOK (MHD ve městě Přerov) 1. 7. 2010 začlenění dopravců AUTOBUSOVÁ DOPRAVA PAVEL STUDENÝ s.r.o., AUTODOPRAVA TESAŘ s.r.o., OBEC PTENÍ, VOJTILA TRANS s.r.o. (severní část okresu Prostějov)

Statistika integrované dopravy 128 tarifních zón 5 železničních tratí 321 autobusových linek 6 městských doprav MHD 65 linek MHD 12 dopravců (2 železniční) 1971 autobusových zastávek 364 zastávek MHD 55 železničních stanic a zastávek K dnešnímu dni je na území Ol. kraje 254 obcí plně zaintegrováno 126 obcí částečně zaintegrováno 17 obcí bez integrace

Organizační zajištění IDSOK od roku 2003 – 2011 integrace realizována Krajským úřadem ODSH oddělením IDS od 1. 1. 2012 zřízena Olomouckým krajem příspěvková organizace – Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK, p.o.) ODBOR DOPRAVY A SILNIČNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ ODDĚLENÍ IDS

Zřízení organizátora IDS Zastupitelstvo Olomouckého kraje schválilo dne 16. 12. 2011 zřízení KIDSOK k 1. 1. 2012 1. fáze – převedení samosprávných činností souvisejících se zajišťováním dopravní obslužnosti od 1. 1. 2012 – výhradně problematika IDS 2. fáze – od 1. 4. 2012 nově zahrnuto i „zpracování vyúčtování prokazatelné ztráty/kompenzace, vzniklé jednotlivým autobusovým a drážním dopravcům provozem autobusových linek a vlakových spojů v rámci dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje“, stejně jako oprávnění organizace KIDSOK p. o. jednat ve věcech technických a provozních v rámci Smluv o závazku veřejné služby uzavřených zřizovatelem (2008)

Zřízení organizátora IDS Mezi organizační a legislativní aspekty patří jednoznačně schopnost organizovat dopravu z jednoho místa tak, aby: nové nastavení ekonomiky financování veřejné osobní dopravy (ZDO a ODO) byly odstraněny křížové platby snížily se požadavky na veřejné prostředky Proto je v oblasti organizace veřejné dopravy s uplatňováním prvků IDS rozvíjeno řízení systému v regionech prostřednictvím organizátora, respektive koordinátora veřejné dopravy.

Organizační struktura KIDSOK

Logo koordinátora a systému Logo koordinátora - p. o. Písemnosti Informační materiály Zaměstnanecké průkazy Logo systému Jízdní řády Jízdenky SPP a Tarif IDSOK Dopravní prostředky Označníky Informační materiály

Generel veřejné osobní dopravy v OK Jeho zpracování vyplývá ze schváleného „Programového prohlášení Rady Olomouckého kraje“ v roce 2008 a z nutnosti zkvalitnit a zefektivnit veřejnou dopravu v Olomouckém kraji. Zastupitelstvo Olomouckého kraje jej schválilo 13. 12. 2010. Generel byl zpracován s obsahovým zaměřením: Samostatný organizátor Nastavení priorit mezi drážní a silniční dopravou SWOT analýza Jednotné nastavení financování dopravní obslužnosti Osnova výběrových řízení Telematická a informační podpora Udržení funkční a transparentní ekonomiky

Strategie KIDSOK Rada Olomouckého kraje schválila Plán dopravní obslužnosti území Olomouckého kraje“ dne 20. 12. 2011 – pořízen na období 5 let. Generel veřejné osobní dopravy v Olomouckém kraji byl závazným dokumentem pro zpracování PDOÚ a před schválením v samosprávných orgánech kraje prošel rozsáhlou diskusí a pracovními semináři. Strategie Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje v krátkodobém horizontu v letech 2012 – 2013 byla schválena Radou Olomouckého kraje 6. 3. 2012. Představení strategických cílů KIDSOK v letech 2012 - 2013  Oblast finančního zajištění dopravní obslužnosti Oblast tarifní integrace Oblast dopravní integrace – železnice, autobusy Problematika výběrových řízení na dopravce

Strategie KIDSOK Oblast finančního zajištění dopravní obslužnosti Strategickým cílem je sloučení objednávky dopravní obslužnosti do jednoho celku (sdružení dopravní obslužnosti objednávané krajem, “ZDO“ a dopravní obslužnosti objednávané obcemi “ODO“). Koordinace dopravní obslužnosti území se systémy MHD se předpokládá až návazně po úspěšném vyřešení sloučení objednávky dopravní obslužnosti v území kraje. K řešení: nastavení způsobu spolufinancování ze strany obcí, stanovení jednotného příspěvku obcí na dopravní obslužnost - objednatelem celé dopravní obslužnosti bude kraj / koordinátor, nikoli obce návrh standardů dopravní obsluhy území

Strategie KIDSOK Oblast tarifní integrace K řešení: dokončení tarifní integrace (ČD) kalkulace pro cílový stav zaintegrování dopravců v Olomouckém kraji s dopady na financování dopravní obslužnosti BČK – příprava prováděcího projektu a správy karetního systému Olomouckého kraje

Strategie KIDSOK Oblast dopravní integrace – železnice, autobusy V rámci odstraňování duplicit jednotlivých druhů veřejné osobní dopravy je nutná komplexní dopravně – ekonomická analýza, jako výsledek krátkodobého strategického cíle Koordinátora - výsledné řešení bude představovat celkovou postupnou optimalizaci dopravního systému v regionu, nikoli pouhé odstranění souběhů. Krátkodobě k řešení: zlepšení železničního spojení Olomouc – Zábřeh – Šumperk: úpravy časových poloh a taktových uzlů, odstranění nadbytečných pobytů, zkrácení cestovních dob zajištění chybějícího rychlého meziměstského spojení Zábřeh – Uničov novou autobusovou linkou

Strategie KIDSOK Problematika výběrových řízení na dopravce K řešení: příprava soutěží definování objednávky - provozního konceptu a specifikování požadavků návrh soutěžených oblastí pro výběrová řízení

Střednědobé cíle KIDSOK Integrace stěžejních železničních tratí na území Olomouckého kraje např. 270, 280, 300, 330 Projektová příprava informačních a dopravně telematických systémů – podpora všech úrovní CONTROLLINGU, zajištění informovanosti cestující veřejnosti a řízení provozu v zónách s MHD a hlavních dopravních tazích Projektové prověření investičních doporučení do železniční infrastruktury dle Generelu Zpracování a projednání standardů dopravní obslužnosti

Dlouhodobé cíle KIDSOK Rozvoj telematiky organizátora, realizace informačních a telematických projektů Realizace Centrálního dispečinku Podílení se na přípravě a realizace rekonstrukcí regionálních tratí v Olomouckém kraji (Generel) Záměr zřízení kompaktního přestupního uzlu v krajském městě (ideální spojení všech systémů hromadné dopravy) Vybudování významných přestupových uzlů a terminálů

Jeremenkova 40b (RCO), 779 11 Olomouc Děkuji za pozornost. Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje, příspěvková organizace Jeremenkova 40b (RCO), 779 11 Olomouc kidsok@kidsok.cz +420 587 33 66 55 GPS: 49°35'26.897"N, 17°16'38.95"E IČ 72556064