Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:22. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Antická mytologie Héraklés Podještědské gymnázium Liberec
Advertisements

Samsung Daniel Krčál, 5.A.
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Mgr. Lenka Zedníková 20. století
Antické mýty v obrazech
Barbora Kalkušová 669 ZACHRÁNĚNÝCH ŽIVOTŮ.
Antické mýty v obrazech
Číslo v digitálním archivu školy
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
© GfK 2012 | On-line shopping - Multichannel 2012 | Praha On-line shopping Postřehy z výzkumu GfK Czech Multichannel Marketing & Sales 2012, Praha,
Česká poezie 2.poloviny 19.století
Vlastnosti tónů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Odehnalová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
P O L S K O Obrázek 1 Obrázek 2 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 7
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
2.Světová válka v próze obrázek
KAREL ČAPEK -ŽIVOT * Malé Svatoňovice u Trutnova
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
Židé a současný svět (Petr Karas, 2008). Zapojení do výuky Zapojení do výuky vhodné téma pro mezioborové vztahy (Z, D, Ov/ZSV) vhodné téma pro mezioborové.
Anotace DUM je určen k obrazovému doplnění učiva o diktaturách a jejich nebezpečí. Uvádí jejich konkrétní příklady v historii lidstva.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Vývoj v Rusku.
Baroko II. Sochařství. Baroko II. Sochařství Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní sochaři.
Holocaust českých Židů a Romů
Romové v České Republice
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 - Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Formování bloků a Balkánské války
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Floriánová Třída/ročník:
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
HOLOKAUST Zdravotní pomůcky...
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Zš a Mš Brno, Křídlovická 30b Veronika Topolářová VII.C 2011/2012
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Co to je holocaust Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Daniela Hasníková.
Baroko III. stavitelé. Baroko III. stavitelé Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní architektura.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_463.
Elektronická učebnice - II
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 - Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.
Holocaust Vnímáme minulost? Mezioborový výukový projekt
Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Mgr. Lenka Zedníková
Terezín.
Romský holocaust Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Central European Exchange Programme for University Studies
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Počátky české literatury opakování Mgr. Ludmila Růžičková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Protektorát Čechy a Morava
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OSVĚTIM.
Transkript prezentace:

Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova PředmětSpolečenskovědní seminář Anotace:Prezentace podává souhrnný pohled na téma romského holocaustu, od vzniku myšlenky nadřazenosti ras až po téměř úplné vyhlazení českých Romů. Šablona číslo materiálu III/2-16 III/

snaha o integraci idea nadřazené rasy 1936: vznik Centra pro rasovou hygienu a výzkum dědičnosti (dr. Ritter)

1936: 1. “Ziegeunerlager” v Marzahn 1938: 2000 Romů deportováno do koncentračních táborů černé trojúhelníky– asociálové, zelené – kriminálníci

Říše Deportace, včetně vojáků Wehrmachtu Násilná sterilizace Pobaltí, Sovětský svaz– nejméně zastřeleno Francie, Rumunsko, Nizozemí, Srbsko, Chorvatsko, Maďarsko 25% evropských Romů zahynulo– přes

auschwitz.estranky.cz/fotoalbum/dobove-foto/dobove- foto/blok-11.jpg.html

Růžena Danielová ( ) – viz odkazodkaz od r žila s manželem a 5 dětmi v Mutěnicích přežila Osvětim, její rodina ne danielova.html

6 500 Romů Lety u Písku, Hodonín u Kunštátu kárné pracovní tábory 1942: “preventivní potírání zločinnosti“: sběrné tábory cikánské tábory /history/rom/czech/czrom3

deportace – celkem 4870 ve věku od 7 měsícú do 91 let, 583 přežilo

/domaci/na-jihlavske-skole-se-opet- objevily-hakove-krize demonstrace-v-duchcove

Internet United States Holocaust Memorial Museum: The Danish Centre for Holocaust and Genocide Studies: Muzeum romské kultury: skola.romea.cz Doporučená literatura: Fraser, A.: Cikáni. Praha Horváthová, J.: Kapitoly z dějin Romů. Praha Černobílý život. Praha 2000.