Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno: Ročník (obor)3., K/81 – Gymnázium K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova PředmětSpolečenskovědní seminář Anotace:Prezentace podává souhrnný pohled na téma romského holocaustu, od vzniku myšlenky nadřazenosti ras až po téměř úplné vyhlazení českých Romů. Šablona číslo materiálu III/2-16 III/
snaha o integraci idea nadřazené rasy 1936: vznik Centra pro rasovou hygienu a výzkum dědičnosti (dr. Ritter)
1936: 1. “Ziegeunerlager” v Marzahn 1938: 2000 Romů deportováno do koncentračních táborů černé trojúhelníky– asociálové, zelené – kriminálníci
Říše Deportace, včetně vojáků Wehrmachtu Násilná sterilizace Pobaltí, Sovětský svaz– nejméně zastřeleno Francie, Rumunsko, Nizozemí, Srbsko, Chorvatsko, Maďarsko 25% evropských Romů zahynulo– přes
auschwitz.estranky.cz/fotoalbum/dobove-foto/dobove- foto/blok-11.jpg.html
Růžena Danielová ( ) – viz odkazodkaz od r žila s manželem a 5 dětmi v Mutěnicích přežila Osvětim, její rodina ne danielova.html
6 500 Romů Lety u Písku, Hodonín u Kunštátu kárné pracovní tábory 1942: “preventivní potírání zločinnosti“: sběrné tábory cikánské tábory /history/rom/czech/czrom3
deportace – celkem 4870 ve věku od 7 měsícú do 91 let, 583 přežilo
/domaci/na-jihlavske-skole-se-opet- objevily-hakove-krize demonstrace-v-duchcove
Internet United States Holocaust Memorial Museum: The Danish Centre for Holocaust and Genocide Studies: Muzeum romské kultury: skola.romea.cz Doporučená literatura: Fraser, A.: Cikáni. Praha Horváthová, J.: Kapitoly z dějin Romů. Praha Černobílý život. Praha 2000.