Název Petrologie 4 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_463_HORNINY VÝKLAD HORNIN CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Název Fotosyntéza Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
NázevSoftware – soubory a složky Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly.
© copyleft Jiří Trávník
Horniny přeměněné.
Horniny přeměněné (Metamorfované).
Název Atmosféra 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
Název Endogenní pochody - orogeneze Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník
Název Endogenní pochody - vulkanismus Předmět, ročník
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Název Rovnice s neznámou ve jmenovateli Předmět, ročník
Petrologie přeměněné horniny.
Jaká je definice horniny ? Jak se liší hornina a minerál ?
Př_139_Geologie_Přeměněné horniny
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
NázevMinerály 3 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – lesk, hustota. Prezentace.
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
NázevPetrologie 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Prezentace na usazené horniny doplněná fotografiemi.
Název Exogenní pochody – působení větru Předmět, ročník
Název Exogenní pochody – působení ledu Předmět, ročník
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Název Pohyby rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
NázevWindows – práce v oknech a nastavení Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název Těžba nerostných surovin Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Kryosféra a hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Minerály 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
NázevMinerály 4 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – vlastnosti minerálů – barva,habitus. Prezentace.
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Název Petrologie 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Přeměněné horniny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Název Exogenní pochody – krasové pochody Předmět, ročník
Název Zlomky – porovnávání Předmět, ročník
Název Atmosféra 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Horniny přeměněné Autor: Mgr. Marian Solčanský
Petrologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se složením a vlastnostmi hornin. Materiál je plně funkční pouze.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_08_JF HORNINY A NEROSTY PŘÍRODOVĚDA PRO 4
Anotace Pracovní list k procvičení základních poznatků o horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
 vznikají z hornin vyvřelých, usazených i přeměněných za vysokých tlaků a teplot  při metamorfóze nedochází k roztavení hornin  nejvyšší možná teplota.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
Přeměněné horniny Geologie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_141_ Horniny vyvřelé TEMA:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Alena Himlová Název: VY_32_INOVACE_193_Geologie Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Číslo.
NEŽIVÁ PŘÍRODA - HORNINY
HORNINY PŘEMĚNĚNÉ. HORNINY PŘEMĚNĚNÉ Metamorfované neboli přeměněné horniny vznikají ze všech druhů hornin v důsledku vysokých teplot, tlaků a chemizmu.
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Poznávačka horniny Aneta Gobernacová 9.A.
VY_32_INOVACE_19_Horniny
C) Přeměněné horniny Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Název Petrologie 4 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Prezentace na přeměněné horniny – vznik, rozdělení, význam. Závěrečné shrnutí. Klíčová slova metamorfovaná hornina, břidličnatost, rula, fylit, svor, krystalický vápenec Autor Mgr. Václav Hubáček Datum 2. 10. 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Petrologie 4 Hu2_9

Přeměněné (metamorfované) horniny přeměna dříve vzniklých hornin vyvřelých usazených dříve přeměněných svor čedič slepenec

Přeměněné (metamorfované) horniny příčina přeměny velký tlak vysoká teplota chemické působení horkých vodních roztoků vlivem tlakových sil dochází k rovnoběžnému uspořádání nerostů – břidličnatosti

Přeměněné (metamorfované) horniny - zástupci rula vzniká za velkého tlaku a vysoké teploty přeměna usazených a vyvřelých hornin využití: schody, chodníky, štěrk

Přeměněné (metamorfované) horniny - zástupci fylit vzniká částečnou přeměnou jílových usazených hornin využití: střešní krytina

Přeměněné (metamorfované) horniny - zástupci svor tvoří se při větším tlaku a vyšší teplotě z jílových a písčitých usazenin využití: stavební kámen, železnice, silnice

Přeměněné (metamorfované) horniny - zástupci krystalický vápenec (mramor) přeměna vápence využití: dekorativní kámen, náhrobky, obklady

Určete název a využití metamorfované horniny: rula mramor fylit svor schody, chodníky, štěrk dekorativní kámen, náhrobky, obklady střešní krytina stavební kámen, železnice, silnice