17. a první polovina 18. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
BAROKO I..
Památky Karlovarského kraje - románské
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Baroko.
Konec 18. století a počátek 19. století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko sochařství.
Barokní architektura VY_32_INOVACE_ 09 Barokní architektura.
BAROKO Doba protikladů.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Baroko - procvičení 8. ročník.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Roční doby © Petra Lillová
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
BAROKO významní představitelé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

17. a první polovina 18. století Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK04_Baroko Baroko 17. a první polovina 18. století Autor materiálu: Barbora Havejová Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

Původ a hlavní rysy základní rysy baroka už v renesančním umění baroko je rozšířením a domyšlením renesančních uměleckých tendencí popření renesance obsahuje středověké křesťanské myšlení v průběhu 17. a 18. století se baroko rozšířilo do celé Evropy proniklo do všech uměleckých a životních projevů poslední univerzální a jednotný umělecký styl celé Evropy stírání hranic mezi architekturou, plastikou a malbou

Architektura znaky architektury monumentální stavby které porušovaly všechna tehdejší pravidla porušování pravidelnosti a střídmosti nepravidelné a komplikované půdorysy množství oblouků a elips důraz na vnější dojem nejdůležitější složkou barokní architektury je pohyb výzdoba práce se světlem a prostorem malby znázorňující nebe s postavami světců zlato, štuk, barevný umělý mramor materiály cihly a malta.

Malířství zobrazení pohybu a dynamiky oblé tvary dramatičnost expresivní vyjádření pocitů využití šerosvitu, hry světla a stínu zdroj světla často mimo plátno

Malíři Caravaggio Diego Velázquez Peter Paul Rubens Rembrandt van Rijn Karel Škréta

Sochařství opustilo tvarově vyrovnaný střízlivý ideál renesanční krásy úzce vázáno na architekturu díla většinou sloužila jako dekorace mostů, hradních nádvoří, zahrad a kostelů náměty světci náboženské scény alegorie. v lidovém umění zastoupeno křížovými cestami, kapličkami, mezníky a milníky

Stavby Evropa Česká republika Versailles katedrála sv. Petra katedrála Nejsvětější Trojice (Drážďany) klášter Andechs Moritzburg (zámek) Česká republika Jaroměřice nad Rokytnou (zámek) Klementinum Mariánský sloup (Olomouc) Ploskovice (zámek) Sloup Nejsvětější Trojice (Olomouc) Svatá Hora Valdštejnský palác kostel svatého Mikuláše

Caravaggio: Mladý sv. Jan Křtitel s beranem

Karel Škréta: Narození svatého Václava

Matyáš Bernard Braun:Sen Sv. Luitgardy

Diego Velasques: Venušina toaleta

Peter Paul Rubens: Tři grácie

Rembrandt: Hodina anatomie doktora Tulpa

Gian Lorenzo Bernini: Vytržení sv. Terezie

Versailles

Katedrála sv. Petra

Katedrála Nejsvětější Trojice (Drážďany)

Moritzburg

Kostel svatého Mikuláše

Zdroje a použitý materiál Veškerý materiál je čerpán z internetových stránek: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Objekty použité k vytvoření sešitu pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Barbora Havejová Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz říjen 2011

Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK04_Baroko   Autor materiálu: Barbora Havejová Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_UaK Číslo DUM:32_INOVACE_UaK04 Předmět: Výtvarná výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 28.11.2011 Třída: 8. Ověřující učitel:Barbora Havejová Anotace materiálu: Materiál určený k výuce výtvarné výchovy, jako průvodce hlavními znaky uměleckého slohu. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku výtvarné výchovy 8.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí jednoduchých poznámek seznámeni se základními uměleckého slohu. Součástí výuky je diskuse nad jednotlivými zobrazenými díly a rovněž práce se slovníkem cizích slov či výkladovým slovníkem, pro ujasnění pojmů. DUM je doplněn výkladem přizpůsobeným kolektivu žáků a prací s publikacemi. Seznam literatury a pramenů: http://commons.wikimedia.org http://cs.wikipedia.org Všechny použité objekty jsou součástí veřejných knihoven. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA.