VY_32_INOVACE_31-09 Skupina 42 Josef Kainar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v českých zemích
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_731_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Meziválečné české divadlo
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Skácela…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Česká poezie po r VY_32_INOVACE_31-15 V. Hrabě, E. Bondy.
VY_32_INOVACE_31-17 Česká próza po r Ota Pavel.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Změny v poezii v 60. letech Mgr. Ludmila Růžičková.
VY_32_INOVACE_31-11 Česká poezie po r Oldřich Mikulášek.
VY_32_INOVACE_31-18 Česká próza po r Ladislav Fuks.
VY_32_INOVACE_31-08 Skupina 42 Jiří Kolář.
Český spisovatel, novinář,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Hanzlíka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.3.7
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Bratři Čapkové. Společně se podíleli na některých knihách a povídkách: Povídky Zářivé hlubiny Krakonošova zahrada Devatero pohádek Dramata Loupežník Ze.
VY_32_INOVACE_31-12 Česká poezie po r Karel Šiktanc.
Jaroslav Žák a Únor 1948 VY_32_INOVACE _1B18
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
Česká literatura v 50. letech
Karel Čapek PhDr. Karel Čapek narozen 9. ledna 1890 v Malých Svatoňovicích, zemřel 25. Prosince 1938 v Praze, byl český spisovatel, novinář, dramatik,překladatel.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 18. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.1.9.
Bohuslav Martinů
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:SLOVANSKÁ VZÁJEMNOST Autor:Mgr.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20
František Hrubín Jan Musil.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Hraběte…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Česká literatura v letech
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_15_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 2. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_4.2.2.
VY_32_INOVACE_31-07 Skupina 42 Obecná východiska.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Vítězslav Hálek Májovci
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20. století – Host do domu – Mikulášek Pavel Šupka
Poezie ve světové literatuře
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Mgr. Ludmila Růžičková Divadlo po druhé světové válce.
MÁJOVCI lit. skupina let 19. století vydali almanach Máj
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Karel Toman Anarchistický buřič.
LYRICKO – EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.2.7.
Dadaismus Předmět: výtvarná výchova. Jak vzniknul a co to je Avantgardní umělecký směr Avantgardní umělecký směr Vznikl v roce 1916 ve Švýcarsku, v roce.
Emil František Burian
Nové literární skupiny I. Mgr. Ludmila Růžičková
Poezie 1. pol. 20. století Skupina 42. Skupina 42 Skupina 42 České umělecké sdružení, vzniklo v roce 1942, odtud označení celé skupiny Sdružovala výtvarníky,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Česká poezie po roce Vítězslav Nezval (1900 – 1958) - představitel poetismu a surrealismu, básník, prozaik dramatik, překladatel, výtvarník a hudebník.
SEMAFOR VY_32_INOVACE _427_SEMAFOR Mgr. Jablečníková Jarmila ZŠ Nádražní 683 Horní Slavkov III/2.
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení V. Hálka a jeho díla Ročník /
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Česká literatura 20.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._PROLETARSKA_POEZIE_PREZENTA CE_03 Název školyStřední.
Vítězslav Nezval Martin Vocl C3B. Obsah Základní informace Život Dílo Charakter tvorby Pantomima Ukázka Otázky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká próza a poezie 20. století ČÍSLO PROJEKTU:
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Vypracoval: Ondřej Dutka
Poezie Od Roku 1942 průřez básníky. Poezie Od Roku 1942 průřez básníky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Mgr. Marie Havránková PROLETÁŘSKÁ POEZIE Literatura 1. pol. 20. stol.
Česká poezie pro děti a mládež ve 2. polovině 20. století
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_31-09 Skupina 42 Josef Kainar

Josef Kainar (1917 Přerov – 1971 Dobříš) básník, hudebník (jazzman – klavír, housle, kytara), výtvarník, fotograf, překladatel, novinář, dramaturg, scénárista Člen Skupiny 42

Studoval češtinu a francouzštinu na UK v Praze – po uzavření vysokých škol 1939 (17.11.) Jako dramaturg v Divadle satiry a novinář Autor rozhlasových „rozhlásků“ – vtipný veršovaný komentář k události

Dílo: psal především verše – zpěvnost – souvisí s jeho hudebním nadáním. Často zhudebňován Často je ironický, snaží se, aby jeho básně měly vždy nějaké sdělení

Střídání různých rovin jazyka – hovorové výrazy, vulgarismy Podle programu Skupiny 42 – důraz na město Na počátku patrný existencialismus

Nové mýty – Sb., 1946 Po válce, smutek z lidské surovosti a víra v lepší budoucnost, vliv existencialismu báseň Střihali dohola malého chlapečka (V. Mišík)

Josef Kainar – Nové mýty ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. s. 98.

Veliká láska – Sb., 1950 Ovlivněno únorem 1948, inspirováno Majakovským (futurismus, socialistická ideologie) Český sen – Sb., 1853 Stále angažovanost, ale i motivy z české historie. Vliv lidových písní později vyřadil z přehledu své tvorby

Člověka hořce mám rád – Sb.,1959 20 básní, procitnutí z iluzí komunismu – návrat k člověku – k jeho ctnostem i neřestem – o člověku mluví v er formě, obdivuje přírodu, ale člověka má rád Vyzdvihuje to dobré (statečnost, bojovnost, odvaha, síla, umí žít a radovat se z obyčejných věcí, milovat, nenechá se ovlivnit)

Lazar a píseň – Sb., 1960 zklamání z komunismu, společenská lyrika, obecná čeština, návrat ke kořenům skepse, existencialismus, láska k obyčejnému člověku

Moje blues – Sb., 1966 osobní lyrika, životní bilancování – spojení poezie a hudby, báseň Obelisk (Mišík) „bluesová poezie“ – minimum rýmu, potemnělá tématika, trpká rezignovanost

Josef Kainar – Moje blues ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. s. 98.

Autor DUM: Mgr. et Mgr. Jakub Snášel Děkuji za pozornost. Autor DUM: Mgr. et Mgr. Jakub Snášel