PLOD.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Generativní orgány rostlin – Plody Předmět, ročník
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Digitalizace výuky Příjemce
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
UŽITKOVÉ ROSTLINY Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2013.
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Ovoce.
Plod (fructus).
Krytosemenné rostliny
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Květ a květenství autor: David Hainall.
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Morfologie rostlin – plod
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzimní plody.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Rostliny.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
zpracovaný v rámci projektu
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
generativní rostlinné orgány
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

PLOD

VYTVOŘENÍ PLODU PŘEDCHÁZÍ OPYLENÍ = přenos pylu z tyčinek na bliznu pestíku - větrem, hmyzem nebo vodou  Oplození  pylové zrno na blizně vyklíčí - vzniká pylová láčka - prorůstá čnělkou do semeníku láčka splyne s vajíčkem = oplození z vajíček vzniknou semena, ze semeníku plod

DUŽNATÉ PLODY-MALVICE Semena jsou uložena v jádřinci. PŘ: jabloň, hrušeň, jeřáb.

DUŽNATÉ PLODY-PECKOVICE Plody, které mají semeno uzavřeno v pecce. Př.: třešeň, švestka, meruňka.

DUŽNATÉ PLODY-BOBULE Semena jsou uloženy volně v rosolovité dužině. Př.: rajče, angrešt, rybíz, borůvka.

SUCHÉ PLODY NEPUKAVÉ-OŘÍŠEK Plod s tvrdým oplodím Př.:líska, lípa

SUCHÉ PLODY NEPUKAVÉ-OBILKA U lipnicových rostlin Oplodí a osemení je kryto pluchou a pluškou Využití potravina- mouka

SUCHÉ PUKAVÉ PLODY-LUSK Více semenný plod. Př.: hrách, fazole

SUCHÉ PUKAVÉ PLODY-TOBOLKA Vzniká přeměnou více plodolistů. Př.: mák, tulipán

SUCHÉ PUKAVÉ PLODY-ŠEŠULE Více semenný plod, šešule je přibližně třikrát delší než širší. Př.:řepka olejka, hořčice bílá

SUCHÉ PLODY NEPUKAVÉ-NAŽKA Obsahují pouze 1 semeno Př.: slunečnice, žalud, pampeliška

SUCHÉ PUKAVÉ PLODY-ŠEŠULKA Semeník má dvě podélná blanitá pouzdra rozdělena přepážkou. Od šešule se liší kratším kulovitým tvarem. Př.: měsíčnice roční, kokoška pastuší tobolka.

Zapiš! Plody dužnaté –slupka, dužnina, semena malvice - semena v jádřinci (jablko, hruška …) peckovice - 1 semeno v pecce (třešeň, švestka …) bobule - semena volně v rosolovité dužnině (rajče, rybíz) Suché ) nepukavé (semena v plodech až do vyklíčení) nažka (slunečnice, pampeliška …) oříšek (líska, lípa …) obilka (pšenice, žito …) ) pukavé (semena vypadávají) lusk (hrách, fazole …) tobolka (mák, tulipán …) šešule (řepka …) šešulka (kokoška pastuší tobolka …)  Zapiš!

PROCVIČOVÁNÍ JAKÝ JE ROZDÍL MEZI BOBULÍ A MALVICÍ? JAKÝ JE ROZDÍL MEZI PECKOVICÍ A OŘÍŠKEM? PROČ ŘÍKÁME NĚKTERÝM PLODŮM SUCHÉ? JAKÉ ZNÁTE PLODY SUCHÉ PUKAVÉ? JAKÉ ZNÁTE PLODY SUCHÉ NEPUKAVÉ?

PROCVIČOVÁNÍ-řešení JAKÝ JE ROZDÍL MEZI BOBULÍ A MALVICÍ? Malvice má semena v jádřinci , u bobule jsou semena volná v rosolovité dužnině . JAKÝ JE ROZDÍL MEZI PECKOVICÍ A OŘÍŠKEM? Peckovice je plodem dužnatým, oříšek je plod suchý nepukavý. PROČ ŘÍKÁME NĚKTERÝM PLODŮM SUCHÉ? Mají semena bez dužiny. JAKÉ ZNÁTE PLODY SUCHÉ PUKAVÉ? Lusk-hrách, tobolka- mák, šešule-řepka, šešulka-kokoška pastuší tobolka. JAKÉ ZNÁTE PLODY SUCHÉ NEPUKAVÉ? Nažka- smetanka,oříšek-lípa,obilka-pšenice

POUŽITÉ ZDROJE ČERNÍK, V., BIČÍK, V., BIČÍKOVÁ, L., MARTINEC, Z. Přírodopis 2 pro 7. ročník základní školy – zoologie, botanika, Praha : SPN, 1999, 128 s., ISBN 80–7235–069– 2 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sorbus_aucuparia1.JPG http://commons.wikimedia.org/w/index.php?search=Helianthus+fruit&title=Special%3ASearchht tp://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0e%C5%A1ulka http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Daniel_Fuchs.CC-BY-SA.Tilia_cordata.Fruits.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/Tilia_cordata http://commons.wikimedia.org/w/index.php?search=Corylus+maxima+%27Purpurea%27&title=S pecial%3ASearch http://commons.wikimedia.org/wiki/Poaceae http://commons.wikimedia.org/wiki/Papaver_somniferum http://commons.wikimedia.org/wiki/Pisum_sativum http://commons.wikimedia.org/wiki/Brassica_napus http://commons.wikimedia.org/wiki/Sinapis_arvensis http://cs.wikipedia.org/wiki/Koko%C5%A1ka_pastu%C5%A1%C3%AD_tobolka http://cs.wikipedia.org/wiki/Na%C5%BEka http://commons.wikimedia.org/wiki/Fruit http://cs.wikipedia.org/wiki/Net%C3%BDkavka_%C5%BEl%C3%A1znat%C3%A1 KLIP ART ze souboru Microsoft PowerPoint