Rychlost rovnoměrného pohybu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Měření úhlů Stupňová míra (devadesátinná, nonagesimální) je zavedena tak, že pravý úhel je rozdělen na 90 dílů, které se nazývají (úhlové) stupně, značí.
Pohyb tělesa.
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
POHYB CO JE VLASTN Ě POHYB A JAKÉ MÁ VLASTNOSTI. CO JE TEDY VLASTNĚ POHYB?  POHYB JE D Ě J, P Ř I KTERÉM T Ě LESO M Ě NÍ SVOJI POLOHU V ŮČ I JINÉMU T.
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
nerovnoměrného pohybu tělesa
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Dráha, rychlost, čas.
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Slovní úlohy O pohybu 2.
Měření času Jednotky času
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy o pohybu Autor: Vladislava Hurajová.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Vytvořil: Robert Kunesch
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
VY_32_INOVACE_02 - RYCHLOST
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Rychlost, dráha a čas.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy o pohybu 1 typ úloh – stejný směr
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Fy – sekunda Yveta Ančincová
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Rychlost rovnoměrného pohybu
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Rovnoměrný pohyb s1=s2=s3 t1=t2=t3
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu.
FYZIKA 2.B 9. hodina.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Rychlost rovnoměrného pohybu (Učebnice strana 18 – 19) Auto i motocyklista se pohybují rovnoměrně po přímé dráze. 20 m 20 m 20 m 20 m 20 m 0 s 1 s 2 s 3 s 4 s 5 s 10 m 10 m 10 m 10 m 10 m 0 s 1 s 2 s 3 s 4 s 5 s Auto ujede za 5 sekund 100 metrů, motocyklista za stejnou dobu 50 metrů. Auto ujede za stejnou dobu delší dráhu, to znamená, že auto má větší rychlost než motocyklista.

Rychlost je fyzikální veličina, značíme ji v. Auto ujede za 5 sekund 100 metrů, motocyklista za stejnou vzdálenost za 10 sekund. Rychlost rovnoměrného pohybu vypočítáme tak, že dráhu s dělíme dobou pohybu t. Rychlost je fyzikální veličina, značíme ji v. Základní jednotkou rychlosti ve fyzice je metr za sekundu, značí se m/s. V pozemní a letecké dopravě se používá jednotka kilometr za hodinu, značí se km/h, v kosmonautice obvykle kilometr za sekundu, značí se km/s. Rychlost šíření světla ve vakuu je 300 000 km/s, rychlost zvuku ve vzduchu 340 m/s.

Příklady: Auto ujede za 5 sekund 100 metrů Motocyklista ujede 100 metrů za 10 sekund s = 100 m t = 5 s v = ? m/s (dráha je v m, čas v s) s = 100 m t = 10 s v = ? m/s (dráha je v m, čas v s) Rychlost auta je 20 m/s. Rychlost motocyklisty je 10 m/s. Jak vyjádříme rychlost vyjádřenou v jednotkách m/s v jednotce km/h? Příklad: Chodec jde rychlostí 3,6 km/h. Kolik metrů ujde za 1 sekundu? v = 3,6 km/h v = ? m/s Chodec jde rychlostí 1 m/s.

Pro převody jednotek m/s a km/h platí: Rychlost auta je 20 m/s. Rychlost motocyklisty je 10 m/s. Rychlost motocyklisty je 36 km/h. Rychlost auta je 72 km/h. Rychlost vlaštovky je 240 km/h, rychlost holuba 94 km/h. Urči jejich rychlost v m/s. Rychlost vlaštovky je 67 m/s, rychlost holuba 26 m/s. Přepočty rychlostí: v [m/s] 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 v [km/h] 18 36 54 72 90 108 126 144 162 180

Příklady: 1. Jakou rychlostí se pohybuje cyklista, jestliže za 1 h 30 min urazí vzdálenost 54 km? Urči rychlost v km/h i v m/s. 2. Vypočítej jakou rychlostí v km/h se pohyboval vlak, který urazil vzdálenost 100 km za 110 minut? s = 54 km t = 1 h 30 min = 1,5 h v = ? km/h (dráha je v km, čas v h) s = 100 km t = 110 min = (110 : 60) h = 1,83 h v = ? km/h (dráha je v km, čas v h) v = 36 km/h = (36 : 3,6) m/s = 10 m/s Vlak jel rychlostí 55 km/h. Cyklista jede rychlostí 36 km/h, to je 10 m/s.

Otázky a úlohy k opakování – učebnice strana 20. 3. Vypočítej jakou rychlostí se pohyboval chodec, který urazil vzdálenost 1,8 km za 24 minut? Urči rychlost v km/h i v m/s. Musíme nejdříve rozhodnout, zda budeme rychlost počítat v jednotkách m/s nebo v jednotce km/h. a) rychlost počítáme v jednotkách m/s, dráhu musíme vyjádřit v metrech a čas v sekundách a) rychlost počítáme v jednotkách km/h, dráhu musíme vyjádřit v kilometrech a čas v hodinách s = 1,8 km = 1 800 m t = 24 min = (24 · 60) s = 1 440 s v = ? m/s s = 1,8 km t = 24 min = (24 : 60) h = 0,4 h v = ? km/h v = 1,25 m/s = (1,25 · 3,6) km/h = 4,5 km/h v = 4,5 km/h = (4,5 : 3,6) km/h = 1,25 m/s Chodec šel rychlostí 1,25 m/s = 4,5 km/h. Otázky a úlohy k opakování – učebnice strana 20.