Elektronická učebnice - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
68.1 Podstatná jména rodu mužského – vzor stroj
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
Elektronická učebnice - I
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
36.1 Obsahy složitějších obrazců
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
Víte, jak vypadá rostlina uvnitř?
13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké.
Elektronická učebnice - I
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
5.1 Řasy a lišejníky lišejníky řasy
20.1 Trojúhelníková nerovnost
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Elektronická učebnice - I
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Elektronická učebnice - I
29.1 Úsečky- grafický součet, rozdíl a násobek
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
Co jsou nahosemenné rostliny?
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Elektronická učebnice - I
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Elektronická učebnice - II
7.1 Polopřímka, opačné polopřímky
Elektronická učebnice - I
TŘÍDĚNÍ ROSTLIN.
Elektronická učebnice - I
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
3.1 Zraková diferenciace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk Autor: Mgr. Hana.
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Semenné rostliny Pětilístek: list
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
STROM, KEŘ, BYLINA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Elektronická učebnice - I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.1 Rostliny Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Hana Kopčanová

59.2 Co už víš? Co je bylina a co dřevina? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 59.2 Co už víš? Co je bylina a co dřevina? Rostliny jsou živé přírodniny. Rostliny potřebujeme k životu. Rostliny dávají krajině tvář. Rostliny známe okrasné, léčivé, hospodářské. Rostliny mají svou stavbu těla. Popiš části těla těchto rostlin: květ listy květ plod list stonek dužnatý kmen (stonek dřevnatý) kořen kořen

59.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Rostliny můžeme dále rozdělit na: byliny a dřeviny Rozdělení rostlin: rostliny výtrusné semenné Buňky rostlin obsahují zelené barvivo, které nazýváme chlorofyl. Ten má velký význam při fotosyntéze.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.4 Co si řekneme nového? chaluhy Rostliny se vyvíjely ve vodě. Nejprve byly jednoduché, postupně se jejich stavba těla zdokonalovala. Rostliny obsahují zelené barvivo chlorofyl. Nejjednodušší stavbu těla mají řasy, nižší rostliny, žijí většinou ve vodě. Příkladem řas jsou mořské chaluhy. Vyšší rostliny mají složitější stavbu těla. Dělí se na výtrusné a semenné. Výtrusné rostliny se rozmnožují pomocí výtrusů. Z vyklíčeného výtrusu se nejprve stane klíček, poté vyrůstá v dospělou rostlinu. Tělo je tvořeno kořenem, stonkem a listy. Mezi výtrusné rostliny patří kapradiny. Semenné rostliny mají nejsložitější tělo ze všech rostlin: tělo tvoří kořen, stonek, listy, květy a plody. Výjimku tvoří jehličnaté stromy, jejich semena rostou uvnitř šišek. Plody rostlin mají různou velikost, tvar i barvu. Semenné rostliny jsou v přírodě zastoupeny nejvíce, rozmnožují se semeny. Patří sem: jehličnany, listnaté stromy, květiny, obilí atd. Neobvyklé jsou rostliny parazitické (patří do semenných rostlin), které čerpají živiny z jiných rostlin kapradiny

59.5 Procvičení a příklady: Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.5 Procvičení a příklady: 1. Přiřaď správné názvy k obrázkům: pšenice obecná - pampeliška lékařská - dub letní. 2. Vysvětli rozdílnou stavbu jejich těl. Co mají společného a co rozdílného? 3. Která z rostlin není bylina a proč? 4. Která z rostlin má dutý stonek s kolénky? Jak se tomuto stonku říká? 5. Prohlédni si list pampelišky. Která část listu chybí? 6. Proč je květ u pampelišky žlutý a bílý? Co obsahuje bílý květ pampelišky? K čemu slouží? 7. Zpracujte si třídní katalog rostlin. Vyberte si svou rostlinu a zjistěte o ní co nejvíce informací.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.6 Pro šikovné bambus Rekordy ze světa rostlin: Nejrychleji rostoucí rostlina na světě je bambus. Dokáže narůst až 93 cm za den. Nejhlubší kořeny světa má druh fíkovníku. Sahaly až do 120 m pod zemí. Největší vodní rostlina je victorie obrovská, což je druh leknínu. Mají až 2 m v průměru a udrží na svých listech dítě. Nejstarším druhem rostliny na Zemi je gingko biloba, vyskytovala se na zemi před 160 mil.let. Pravděpodobně jednou z nejjedovatějších rostlin na světě je skočec obecný, jehož trny obsahují jed, který způsobuje vnitřní krvácení. Nejstarší strom na světě je borovice osinatá v Kalifornii. Žije už 4 844 let. skočec obecný gingko biloba

59.7 CLIL tree, apple tree flower (tree) crown stem apple leaf fruit Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.7 CLIL tree, apple tree flower (tree) crown stem leaf apple fruit trunk root

59.8 Test znalostí Co netvoří tělo výtrusných rostlin: kořen stonek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 59.8 Test znalostí Správné odpovědi: Co netvoří tělo výtrusných rostlin: kořen stonek list plod 3. Jak se dělí vyšší rostliny? na výtrusné a nižší na nižší a semenné na výtrusné a semenné nedělí se 2. Co vždy obsahují rostliny? chlorofyl čokoládu bílkoviny tuky 4. Jak se rozmnožují semenné rostliny? výtrusy nerozmnožují se semeny lupeny d a c Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.9 Použité zdroje, citace http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Z%C3%BCrich_-_Alter_Botanischer_Garten_IMG_0798.JPG http://skolakov3a.sweb.cz/PRVOUKA/rostliny/pampeliska.jpg http://pixabay.com/cs/obrys-strom-ko%C5%99eny-rostlin-listy-37580/ Obrázky z databáze klipart

59.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 - 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 59.10 Anotace Autor Mgr. Hana Kopčanová Období 07 - 12/2012 Ročník 4. ročník Klíčová slova Rostliny Anotace Prezentace popisující učivo o rostlinách, druzích, stavbě těla, rozmanitosti rostlin.