3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Počítačová grafika.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Vektorová a bitmapová grafika
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Modelování v prostoru.
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – úpravy pokročilými nástroji, vlastní návrh VY_32_INOVACE_Design1r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Tvorba štítků Jana Habrovanská, 4Y2.
TEXTOVÝ EDITOR.
Bitmapová (rastrová) grafika
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.16/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
3D modelář – povrchy VY_32_INOVACE_Design1r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Leden.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.14/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík.
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
EXCEL ÚPRAVY GRAFU, KARTA FORMÁT. MINIGRAFY ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.
Plakát – kreativa 2 - montáž VY_32_INOVACE_Mul4r0104Mgr. Jiří Mlnařík.
3D modelář – základy práce se scénou a zobrazením VY_32_INOVACE_Design1r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
INFORMATIKA Kreslíme na počítači.
Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 kopírování a vkládání
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
3D modelář – konstrukce tělesa z půdorysu VY_32_INOVACE_Arch2r0117Mgr. Jiří Mlnařík.
Filtry obrazu (layer) VY_32_INOVACE_Mul4a0212Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Textový Editor.
Architektura tužkou a v 3D
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
Převod objektů mezi formáty
Google Sketchup (I. Část)
Barvy v počítačové grafice
Transkript prezentace:

3D modelář – designový návrh interiérového prvku VY_32_INOVACE_Design1r0119Mgr. Jiří Mlnařík

Při tvorbě jednoduchého prvku, jaké jsme zpracovávali v předchozích částech projektu, často vystačíme jen s 3D návrhářem – důležitá je představa a výsledná vizualizace. Co když ale řešíme složitější požadavek, například zakomponování přesného prvku do interiéru? Příkladem nám dnes bude řešení vitráže, která má v matném skle představovat několik stylizovaných vln a delfíny ve skoku... Návrh interiérového prvku

Zdatnější grafik může připravovat tvary objektů přímo v modeláři, ale pro většinu běžných uživatelů bude jednodušší si dílčí tvary připravit v libovolném vektorovém editoru nebo v editoru, který umožňuje export do křivkového formátu (EPS). Připravíme si tedy jednotlivé prvky vitráže – okno, oba delfíny, výřez slunce, vlnu. Jednotlivé prvky (každý zvlášť) pak vyexportujeme jako výběr do formátu EPS, v případě TrueSpace 3 je nutné dodržet Layer 1. Příprava podkladů

Samotná vitráž v podstatě se samotným prostorem nesouvisí a můžeme ji tedy připravit jako objekt. Všechny prvky vitráže (exportované do EPS Level 1) naimportujeme (load object) do scény a poskládáme. Bude-li mít celá vitráž tloušťku 1 cm, budeme na stejnou tloušťku vytahovat sweepem. Pak ale musíme dílčí prvky kromě vlastního okna zkopírovat a přidělit jim větší tloušťku. Proč?...protože prvky „jinobarevné“ musíme vložit do výřezů, není možné je proložit jiným sklem. Tvorba 3D vitráže

Dílčí prvky vitráže pak vyřízneme (zmíněnou „silnější“ kopií) ze základního okna vhodně obarvíme (použijeme sklo různých barev) spojíme do skupiny (ne sloučíme!) a uložíme jako objekt (Save Object) Tvorba 3D vitráže – 2

Připravený objekt, ale ještě jednou také objekt s obrysem okna, importujeme (Load Object) do scény, kde má vitráž figurovat. Obrys okna vytáhneme (sweep) a vyřízneme jím „okno“ pro vitráž. Pak už stačí jen vitráž umístit na správnou pozici a zvolit nejvhodnější osvětlení... Montáž v prostoru

Ve složce projektu máte připravené jednotlivé prvky vitráže – pokuste se vytvořit vlastní vizualizaci prostoru s touto vitráží, případně vytvořte vlastní návrh. Vyzkoušejte si

Vlastní 3D modely Open Office Draw Caligari True Space 3.2 volně dostupný „za registraci“, SN: Zdroje