Vývoj vizualizačního nástroje pro metadynamické simulace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
3 Separace SO2 a CO2 ze spalin reálné elektrárny Pavel Machač
Advertisements

Vodní elektrárny Jakub Karpíšek 7. B 13 let ZŠ a MŠ Tasovice 374
Christina Bočáková 3. ročník
Solární systémy pro aktivní topení
Tabulkové procesory (MS Excel)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Chemie.
Počítačová grafika III – Monte Carlo integrování II Jaroslav Křivánek, MFF UK
Fotogrammetrie 1 Průseková metoda přednášející Jindřich Hodač JH_13.10.
8 Průseková metoda - nejstarší fotogrammetrická metoda
Lekce 7 Metoda molekulární dynamiky I Úvod KFY/PMFCHLekce 7 – Metoda molekulární dynamiky Osnova 1.Princip metody 2.Ingredience 3.Počáteční podmínky 4.Časová.
Diagnostika pacientů s Parkinsonovou chorobou Jan Doležel Vedoucí práce: Ing. Miroslav Skrbek Ph.D.
Lekce 1 Modelování a simulace
Metoda molekulární dynamiky II Numerická integrace pohybových rovnic
Teoretická výpočetní chemie
Architektura systému Windows
4.4 Elektronová struktura
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze Ústav plynárenství, koksochemie a ochrany ovzduší Technická 5, Praha 6 Školitel: Ing. Pavel Machač,
HELPDESK Pomoc uživatelům s jejich IT problémy a zefektivnění práce servisních techniků.
 Cesta přechodu systému z jednoho stavu do druhého 1) Chemická termodynamika - studuje energetickou stránku chemického děje, podmínky k ustanovení.
Informatika I Informatika pro 1. ročník 4 letého gymnázia
Vývoj nových metod a nástrojů pro metadynamické simulace
Svět RNA katalýzy Daniel Svozil 1. podzimní škola teoretické a výpočetní chemie ÚOCHB, ,
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Reakční rychlost Rychlost chemické reakce
Metabolismus A. Navigace B. Terminologie E. Sacharidy I. Enzymy
X. Chemická ROVNOVÁHA Pozor: tato kapitola se velmi plete s chemickou kinetikou (kapitola VIII) !! Pozn.: Jen stručně, podrobnosti jsou v učebnicích.
Stáž v rámci SGS, 2010 Jakub Malohlava.  Místo: VŠCHT Praha  Délka pobytu: –  Cíl: Seznámit se se MC simulacemi v makroskopických.
FMVD I - cvičení č.4 Navlhavost a nasáklivost dřeva.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Picoliter Ondřej Hlaváč. 2 Seznámení s projektem Společnost Picoliter vyvinula novou mikrofluidní technologii bezkontaktního přenosu pikolitrových.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Operační systém (OS) ICT Informační a komunikační technologie.
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Vliv topného režimu na emise krbových kamen spalujících dřevo
1 Revidované výsledky srážek iontů Rg+ s klastry Rg3, analýza disociovaných stavů systému Rg4+, rozvoj balíku Multidis (v rámci projektu Otevřená věda.
Autoři: Martin Dlouhý a Martina Kuncová
Technické řešení Mapových služeb Portálu veřejné správy Jiří Kvapil.
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 3. část Mikuláš Dítě Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Kartografie v ArcGIS.
Výpočetní technika při výuce fyziky Jiří Tesař. VT – při výuce VT nedílná součást každodenního života, VT musí být také součástí výuky, vybavení škol.
Algoritmy pro počítačovou grafiku Mikšů Vojtěch, Gymnázium Dr. A. Hrdličky, Humpolec Dobeš Václav, Soukromé Gymnázium AD Fontes, Jihlava Větrovský Lukáš,
BioTech 2011, Strážná. O čem to bude? Stochastické simulace Diferenciální rovnice (ODR) Automaty.
Základy chemické kinetiky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel Číslo DUM: III/2/VT/2/2/31 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS PowerPoint Číslo DUM: III/2/VT/2/2/32 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Monitor Číslo DUM: III/2/VT/2/1/11 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové služby – Mapy Číslo DUM: III/2/VT/2/2/39 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Nelineární řešení průhybu konzoly II Petr Frantík Ústav stavební mechaniky Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky Fakulta stavební, Vysoké.
Princip laseru Deexcitace elektronu Excitace elektronu Spontánní emise
Studijní obor AUTOMATIZACE a ŘÍDICÍ TECHNIKA Bc.Ing. Bc. a navazujícího Ing. studijního programu Chemické a procesní inženýrství PROČ? Automatizace a řídicí.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Geografické informační systémy Doc. Ing. Pavel Hrubeš, Ph.D.
Operační systém Windows
Operační systém Windows
Oddělení technické podpory
Virtuální model tokamaku golem s reálným fyzikálním jádrem
Návrh logistiky skladového hospodářství ve vybraném podniku
Zvýšení účinnosti kotelny
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
JavaScriptové Frameworky
Moderní didaktické technologie a zdroje informací
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
Geografické informační systémy
CHEMICKÁ KINETIKA. chemické vazby vznikají a zanikají při chemických reakcích.
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
Počítačová grafika.
, Brno Připravil: Kryštof Német
Transkript prezentace:

Vývoj vizualizačního nástroje pro metadynamické simulace Metadyn view Petr Hošek, Vojtěch Spiwok Ústav biochemie a mikrobiologie, Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Technická 3, Praha 6, 166 28, Česká republika, e-mail: hosekp@vscht.cz 11.11.2014 Seminář ústavu biochemie a mikrobiologie

Sbalování proteinu Problém s překonáváním energetických bariér >tr|Q56G89|Q56G89_HUMAN Serum albumin OS=Homo sapiens PE=2 SV=1 MKWVTFISLLFLFSSAYSRGVFRRDAHKSEVAHRFKDLGEENFKALVLIAFAQYLQQCPFEDHVKLVNEVTEFAKTCVADESAENCDKSLHTLFGDKLCTVATLRETYGEMADCCAKQEPERNECFLQHKDDNPNLPRLVRPEVDVMCTAFHDNEETFLKKYLYEIARRHPYFYAPELLFFAKRYKAAFTECCQAADKAACLLPKLDELRDEGKASSAKQGLKCASLQKFGERAFKAWAV…. Náhodné skládání – moc moc dlouho (Levinthalův paradox) Skládání v buňce – ~10 ms (pro 100AMK protein) Skládání v počítači – 7,5 let na PC (10ms, 100amk, implicitní solvent) Problém s překonáváním energetických bariér

Metadynamika Metoda s vylepšeným vzorkováním Přidává umělý potenciál Snadnější překonávání energetických bariér Přidává umělý potenciál => zmapování plochy volné energie (v prostoru kolektivních souřadnic) But, sometimes conformation changes are too slow for simulations :-) That‘s why enhanced sampling methods have been developed, especially Metadynamics. Metadynamics simulation visits other local minima in shorter time, because it disfavor already visited states by applying the potential. You can see here, that after several steps, system moved into this local minimum, because this one is full of bias potential. And later on, this minumum have been visited too. After the end of the simulation, we got this energy profile, or ,as we call it, energy landscape.

Metadynamika K čemu potřebujeme plochu volné energie? Pravděpodobnosti stavů Reakční koordináta Termodynamika + Kinetika reakce But why we need energy landscapes? Because they can tell us a lot of about the simulated systems, mainly termodynamic and kinetic attributes. We can estimate, how many molecules will rest in this local minimum, or this one, because we know the energy difference between them. We can estimate, how fast the molecules will move from the this minumum to the second minumum, because we know energy of the saddle point between them. This can be valuable for real applications, such as ….

Vizualizace Metadynamiky Suma 2D gaussianů 𝐸=ℎ 𝑒 − 𝑥− 𝑥 0 2 2 𝜎 𝑥 2 − (𝑦− 𝑦 0 ) 2 2 𝜎 𝑦 2 100000 x 200 x 200 = 4 miliardy operací But with use of advanced technologies (HTML5 canvas, computations on grafic card and faster typed arrays), I was able to create viewer powerful enough to display metadynamics in progress. And you only need modern internet browser. And now, I will show you the viewer in action Moc náročné!

Vizualizace Metadynamiky Suma 2D gaussianů 𝐸=ℎ 𝑒 − 𝑥− 𝑥 0 2 2 𝜎 𝑥 2 − (𝑦− 𝑦 0 ) 2 2 𝜎 𝑦 2 100000 x 200 x 200 = 4 miliardy operací Spočítání gaussianu pouze jednou Sčítání polí => mnohem rychlejší 1 2 3 5 7 But with use of advanced technologies (HTML5 canvas, computations on grafic card and faster typed arrays), I was able to create viewer powerful enough to display metadynamics in progress. And you only need modern internet browser. And now, I will show you the viewer in action

Metadyn view Webový nástroj Javascript HTML5 WebGL – výpočty na grafické kartě Typované pole rychlejší než běžné JS pole But with use of advanced technologies (HTML5 canvas, computations on grafic card and faster typed arrays), I was able to create viewer powerful enough to display metadynamics in progress. And you only need modern internet browser. And now, I will show you the viewer in action

Metadyn view Kompatibilita: Manuskript ve výrobě WebGL kompatibilita není podmínkou Manuskript ve výrobě But with use of advanced technologies (HTML5 canvas, computations on grafic card and faster typed arrays), I was able to create viewer powerful enough to display metadynamics in progress. And you only need modern internet browser. And now, I will show you the viewer in action

Poděkování Díky za pozornost Můj školitel – Vojtěch Spiwok I would like to thank my supervisor, Vojtěch Spiwok, for guidance and my group for psychical support. Unfortunately, I haven‘t any photo of them to show you. Thank you for your attention. If you have any questions or suggestions to my project, feel free to speak.