Denisa Parkosová červen 2008

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnost Bipartitní dialog v odvětvích.
Advertisements

Úvod do Práva Jaromír Kožiak.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Management Ing. Jan Pivoňka.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Předmět a prameny pracovního práva
Profil HR poradce a školitele
Nabídka personálních služeb
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Jak se učí inovační podnikání
ODPOVĚDNÉ DODAVATELSKO – ODBĚRATELSKÉ VZTAHY? ANO JUDr. Michaela Chaloupková, MBA Členka představenstva a ředitelka Divize nákup, Skupina ČEZ.
Pracovní vztahy.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Audit seminář CGI duben 2014.
Řízení kolektivu.
1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Systém hodnocení v ČSOB
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Personální procesy.
CSR jako součást obchodního modelu
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Marketingové prostředí obce
Systém soukromého práva
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1 FIREMNÍ KULTURA Evergreen v nových souvislostech aneb FUNGUJÍ JEN JEDNODUCHÉ VĚCI.
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Cestovní kanceláře a agentury
Profese a etika Regulace a samoregulace. Etika = oblast, ve které se uskutečňují individuální dobrovolné volby a rozhodnutí, a to jak v záležitostech.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Etický kodex Komory auditorů
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“. Proces definice SKSS Fáze – 2002 – hledání nastavení sociálních služeb v postkomunistickém období,
Vstřícný zaměstnavatel Kritéria soutěže. 1. Organizace práce Vstřícnost a reálné možnosti využívání flexibilních forem práce Další úpravy pracovního režimu.
Právo jako normativní systém, základní pojmy
Trainee new life for waste. VIZE CÍLE VIZE VIZE HODNOTY CÍLE.
Profesní etické kodexy
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_02.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Firemní data mimo firmu: z pohledu zákoníku práce JUDr. Josef Donát, LLM, ROWAN LEGAL ISSS 2014, Hradec Králové.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací programy projektu „Implementace nové integrovatelné e- learningové infrastruktury do rezortu MV prostřednictvím videokonferenčního řešení“ Registrační.
1 ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ Eva Jarolímová. 2 Odborné sociální poradenství se dle zákona vůči základnímu sociálnímu poradenství vymezuje jednak širším.
Předmět, systém a prameny obchodního práva
Prameny Práva pp.
Osobní management – modul č.4
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Prameny Práva pp.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

Denisa Parkosová červen 2008 ETIKA V PODNIKÁNÍ Denisa Parkosová červen 2008

Vymezení pojmu etika PRÁVO ETIKA Kodex Interní směrnice Nařízení Vyhláška Zákon Zvyklost Individuální morálka Etiketa Nepsaná pravidla

Proces rozhodování v etice Charakteristika jednotlivce Individuální rozdíly Dispozice na základě vlastního poznání Individuální rozhodování a chování v oblasti etiky Vlastní morální Posouzení Etické Zásady z pohledu morálky chování Charakteristika skupiny, týmu, organizace Zájmy skupiny/organizace Firemní kultura

Etika a jednotlivec Každý z nás se setkává s množstvím etických témat: Diskriminace Sexual harassment Konflikt zájmů Využívání firemních zdrojů

Etika a manažer Manažer čelí navíc etickým problémům souvisejících s řízením týmu Etické chování v každodenní práci (hodnocení výkonu, výpověď, rodinný příslušník na pracovišti) Chování manažera ovlivňuje chování celého týmu Etika při vyjednávání (s externími partnery nebo zaměstnanci)

Etika a organizace/firma Zahrnuje zejména etiku nejvyššího managementu a etiku vůči klientům Management: konflikt zájmů, privilegované informace, pravdivé informace (včetně auditu), ochrana zaměstnanců Klient: nastavení produktu a reklama, činnost prodejců

Etika a odvětví Každá činnost má své specifické oblasti dotýkající se etiky. Pojišťovnictví: Podání informací o produktu při sjednání smlouvy Všeobecné pojistné podmínky (formulace, grafická úprava) Reklama Upřednostňování produktů s větší provizí

Jak poznám jestli jsem jednal eticky? Aneb kritéria etiky I. „Golden rule“ – nečiň druhým to, co nechceš aby činili oni Tobě Převrácené „golden rule“ – jak by se mi líbilo, kdyby to co já dělám, dělat někdo mě Utilitarismus – nejdůležitější je maximální užitek

Jak poznám jestli jsem jednal eticky? Aneb kritéria etiky II. Lidská práva – žádné z lidských práv nesmí být porušeno „Daily news“– jak by se mi líbilo, kdyby se o mém činu/rozhodnutí psalo v novinách Poslouchej své tělo – svírání v žaludku nebo jiný příznak signalizuje neetické chování