Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seznámení s prostředím programu
Advertisements

Multimédia Video a zvuk.
Technologie pro publikování na webu 1 Ing. Jiří Štěpánek.
Úvod do multimediálních technologií
Část 3 Digitalizace zvuku a videa
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
Software – aplikace, programy
Multimediální počítač 3. tisíciletí Jakub Fiala IT - 2.
Masivní streaming v prostředí českého internetu Tomáš Vojta vedoucí práce: Mgr. Miloš prokýšek.
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Základy informatiky část 10
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia Bohumil Bareš.
Multimédia  Digitální obraz je reprezentace dvojrozměrného obrazu, který používá jedničky a nuly (binární soustavu). Rozlišují se dva typy obrázků. vektorový.
Tento projekt je spolufinancován z prostředků ESF EU
Multimédia Otázka č. 23.
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – Instalace přehrávače Bohumil Bareš.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.04 Téma: Multimédia Číslo.
MULTIMÉDIA. Multimédia  oblast informačních a komunikačních technologií  multimediální systém se označuje souhrn technických prostředků(kamera, video,
MULTIMÉDIA Dvořáková, 4.C.
Úvod do multimediálních technologií Lukáš Čívrný Milan Přibyl.
 oblast informačních a komunikačních technologií  sloučení audiovizuálních technických prostředků s počítači či dalšími zařízeními  multimediální systém.
Začlenění multimédií do HTML dokumentu Moderní počítačové aplikace.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C12 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Multimédia Autor: Ivana Hampelová Třída: 4. B. Vytvořeno:
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
N-JOY.CZ Internet Video Forum Června 2007 David Hác Výkonný ředitel FunPower s.r.o.
Tablety (mobilní zařízení)
VY_32_INOVACE_01_Bezpečnost v počítačové učebně Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu:
Adam Klíma, ME4A, Multimediální technika Šablona by Marek Malík 11. Multimediální technika.
VY_32_INOVACE_03_Software PC Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Referát č.8 Daniela Venusová.
Tvorba videoserveru Zdeněk Špulák. Obsah co je to videoserver cíle projektu použité technologie a programy použité kodeky splnění cílů závěr.
Porovnání kodeků standardu MPEG 4
Počítač a příslušenství
Stažení videopřehrávače Bohumil Bareš. Internetové servery Prvním krokem je přejití na jeden z možných serverů, kde najdete daný program Přiklady stránek.
INFORMATIKA 8 Windows 7 úvod III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
E-learningový modul Grafika a webdesign Vytvořil: Mgr. David Čížek
Produkce software Martina Ondráčková Martina Plecová Ludmila Vítková.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Multimédia.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Multimedia – Obrázky, Video a Hudba.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Multimédia Žlutířová Eva.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro multimédia Číslo DUM: III/2/VT/2/2/33 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Informatika Soubory a složky
Špionážní kamera v propisce. Nová Originální Špionážní kamera skrytá v propisce a flashdisk 4GB v jednom s 30 FPS ( obrázků za sekundu ) + webkamera Využití:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Jiří Prášek WLM: Mail: Web:
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Inf Ztrátová a bezztrátová komprese zvuku. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_18_Aplikační_programy TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Mp4 Co je to? MP4 MP4 je multimediální kontejner. Je také známý pod názvem MPEG-4 Part 14, je tedy součástí MPEG-4 standardu. Jako jeho základ posloužil.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jak na Video do Powerpointu Marek Stehlík, ÚK PřF MU
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Mobilní telefony a tablety
Programování mikropočítačů Platforma Arduino
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Programy pro multimédia
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Opakování učiva pro 7. ročník
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Transkript prezentace:

Informační a komunikační technologie 8. ročník Multimédia – nastavení počítače Bohumil Bareš

Teoretický úvod Pro přehrání 99% videí stačí pouze 2 programy - Pokud nechcete nad ničím přemýšlet a přehrávat téměř všechna videa, nainstalujte Haali Media Splitter a ffdshow s výchozím nastavením Pokud chcete ještě podporu formátů Real Media (RM, RMVB), nainstalujte Real Alternative. Další možností je stáhnout si přehrávač VLC, který existuje i jako přenosná aplikace pro flashdisky a zvládá velké množství formátů bez nutnosti cokoliv instalovat. Dalším vynikajícím přehrávačem s integrovanou podporou většiny existujících formátů videa je MPC-HC.

Trh s videem šířeným po internetu ovládají 3 velké společnosti - Microsoft, Apple a RealMedia. Velké servery pro sdílení videa (např. YouTube) většinou používají technologii Flash od společnosti Adobe Na počítači však mnohem častěji najdeme videa ve formátech skupiny MPEG (Motion Picture Experts Group) Jsou to MPEG-1 (MPG soubory), MPEG-2 (DVD, DVB), MPEG-4 ASP (AVI, známý jako DivX) a MPEG-4 AVC (také známý jako H.264).

Jak tedy přehrávání videa vlastně funguje? Na začátku je vstupní multimediální soubor a na konci video a zvukový výstup. V zásadě potřebujete pro každé video 3 filtry - splitter, video dekodér a audio dekodér. Splitter se postará o rozdělení vstupního souboru na zvuk a video, případně titulky, zbytek práce odvedou dekodéry. Pokud jeden z filtrů chybí, nemusí hrát video vůbec! 4

Přehrávání videa v Grapheditu 5

Pro přehrávání videa ve Windows nepotřebujete kodeky nýbrž filtry. Název kodeky se ale ze setrvačnosti používá dodnes i pro filtry Pro správné pochopení některých problémů je však třeba tyto dva pojmy důsledně rozlišenovat a pamatovat si, že k přehrávání se kodeky nepoužívají! Kromě filtrů také samozřejmě potřebujeme nějaký přehrávač. 6

Naprostá většina přehrávačů využívá systém grafů od Microsoftu a mluvíme potom o DirectShow přehrávačích. Windows Media Player,Windows Media Player Media Player Classic (alias MPC),Media Player Classic ViPlay,ViPlay MV2Player,MV2Player Zoom Player,Zoom Player fusion a plno dalších.fusion Systém DirectShow používá pro přehrávání videa také oblíbený hudební přehrávač WinAMP. Přehrávače, které DirectShow nevyužívají, jsou z Linuxu převzaté programy SMPlayer a VLCWinAMPSMPlayerVLC 7

Zdroje: 8