Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Název DUMuVY_62_INOVACE_FIG_0105 Stupeň a typ vzděláníSŠ Vzdělávací oborEkonomika a podnikání, Informační služby, Kuchař – číšník, Umělecká řemesla Tematický okruhCeny - slevy Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupinaŽáci SŠ AnotaceRozdíl mezi falešnou a skutečnou slevou, typy a příklady skutečných slev a výhod pro obchodníka Klíčová slovaFalešná sleva, skutečná sleva, druhy skutečných slev Datum
Falešná Skutečná obchodník za „cenu bez slevy“ nikdy neprodával nápis „sleva“ zneužívá jako reklamní past na zákazníky vytváří dojem, že je šance výhodné koupě úmysly obchodníka jsou poctivé prodej se slevou má pro něj ekonomické výhody množstevní, sezonní sleva, akční nabídka, first minute,last minute atd. Slevy
Druh slevy Výhoda pro obchodníka množstevní sleva (při nákupu většího množství) akční nabídka (časově omezená možnost nákupu za nižší cenu) zákazníci nakoupí více zboží nebo služeb (potraviny, drogistické zboží) obchodu si všimnou noví zákazníci, zvýší se prodej i dalšího zboží bez slevy (jakékoli zboží nebo služba) Slevy skutečné
Druh slevy Výhoda pro obchodníka first minute (nákup v předstihu) last minute (nákup na poslední chvíli) menší skladovací náklady, odhad poptávky (zájezdy, vstupenky, byty, domy před dokončením) zbaví se zboží, které bude brzy neprodejné (zájezdy, vstupenky) Slevy skutečné
Druh slevy Výhoda pro obchodníka sleva před datem minimální trvanlivosti sezonní sleva (konec sezony, kdy byla poptávka nejvyšší) zbaví se zboží, které bude brzy špatně prodejné (potraviny) zbaví se zboží, které bude brzy špatně prodejné (oděvy, sportovní vybavení, auta) Slevy skutečné