Krása v proměnách času.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Významné památky ČR.
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
MÓDA a dnešní svět Blažek, Vápeník, Stejskalová, Rázková, Moudrá.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Společenské úlohy oděvů aneb
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Kultura Egejské oblasti
Nejprve stvořil Bůh muže... Potom si řekl: ”Něco k němu chybí” !
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
PLAVÁNÍ.
Románský sloh.
RENESANCE A HUMANISMUS
Antická kultura.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Mytologie a její odraz v řeckém umění
Osvícenství.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Renesance a humanismus v Itálii
Závěr 18. století – poč. 19. století
Proč krása vládne světu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Měření času Kalendáře, letopočty.
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
Renesance a humanismus
Staletími krásy vzpomínáme a sníme.  byzantský styl  6. – 15. století  člověk je rozpolcen mezi řeckou uměřeností a racionalismem a křesťanskou mystikou.
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Lucie Dušková G a OA Chodov
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
PORTRÉT PRŮŘEZOVÉ TÉMA.
3.1 Periodizace dějin hudby
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Evropská kultura na prahu moderní doby
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Gotika Bolfíková Nikola.
Výtvarné aktivizační činnosti
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Architektura do začátku 20. století.
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
Starověké Řecko Autor: Mgr. et Bc. Dagmar Klásková
Novověk - Renesance.
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Helénistická estetika
Novoplatonismus.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Renesance a humanismus
Nejprve stvořil Bůh muže...
Transkript prezentace:

Krása v proměnách času

Pravěk Žena byla především matkou – dárkyní života. Schopnost rodit ji odlišovala od mužů a zajišťovala jí význačné postavení v rámci rodu.

Ideální žena měla velká prsa a široké boky na masitých stehnech.

Starověký egypt Ideálem ženské krásy se stávají ladné křivky a pevné poprsí. Rozvoj kosmetických přípravků a doplňků pro krásu žen. První zaznamenání zvyku zvýraznění rtů barvou.

Královna Nefertiti – egyptská královna proslavená svou krásou ( žila ve 14. stol.)

Antika (starověké Řecko a Řím) Hlavní zásadou krásy byl soulad, symetrie a harmonie. „ Kalokagathia “ – symbol antické krásy kalon – krása, šlechetnost, ctnost agathon – dobro, prospěch Důležitá byla harmonie duše a těla – dobrý a krásný člověk, který je zároveň moudrý.

Kapitolská Venuše Venuše Mélská ( 300 př. Kr. ) ( 130 – 100 př. Kr. )

Diskobolos Doryforos ( 460 – 450 př. Kr. ) ( 450 . př. Kr. )

Středověk (křesťanská kultura) Předmětem krásy je božská vznešenost. Bůh je absolutno, základem je duchovní krása, úměrnost, řád, harmonie, soulad. Lidské tělo je posuzováno jako zázrak stvoření. Ideál ženské krásy byl podobný gotickým katedrálám– dlouhý štíhlý krk, úzká ramena,dlouhé bílé paže, protáhlá postava.

Renesance (Novověk) Návrat k antickým ideálům krásy. Krása je : antickým symbolem harmonie duše a těla křesťanským symbolem božské dokonalosti novověkým symbolem napodobování přírody Krásou se rozumí celek složený z člověka, boha a přírody.

Dáma s hranostajem, Leonardo da Vinci Socha Davida, Michelangelo Buonarroti

BAROKO Doba hledání nových výrazů krásy. Krása se stává nepokojná, překvapivá, dynamická, disproporční. Barokním ideálem krásy je kyprá žena s mohutným poprsím, širokými boky a vyklenutým bříškem.

18. Století (klasicismus) Doba rozumu a elegance. Návrat ke klasické antické kráse, ale více usměrněný a střídmý styl. Ideálem ženy se stala jemná, sofistikovaná žena s krásnou tváří.

19. Století (Romantismus) Krása a melancholie. Zobrazované ženy sní, trpí, jsou na pokraji smrti. Symbolem krásy jsou štíhlé ženy s bledou pletí a dlouhými rozpuštěnými vlasy.

20. Století Počátek 20. století – SECESE Symbolem ženskosti jsou květiny. Ženy jsou půvabné a rozverné.

20. – 30. léta Dvacátá léta byla skutečným mezníkem. Poprvé ženy mohly poodhalit lýtka, poprvé jim bylo přiznáno volební právo, emancipace byla v plném proudu. Do módy se dostala útlá chlapecká postava bez výraznějších boků a prsou.

50. léta Symbolem krásy se stává Marylin Monroe. Ideálem jsou velká pevná prsa, vosí pas a smyslný svůdný zadeček. Žena jako objekt touhy muže.

60. léta Ideál krásy určují média – rozvoj reklamy. Svět krásy je svět komerční spotřeby - centrem se stává módní průmysl. Anglická modelka Twigy přináší revoluční změnu – ideálem krásy je extrémní štíhlost. Ikonou pro další generace žen se stává adolescentní postava.

Twiggy Audrey Hepburn

Současnost

Ideální žena v dnešní době

Ideální muž v dnešní době