Zkušenost Korintských –Byli obráceni duchovními dary (2.Kor.12:12) –Měli všechny duchovní dary (1.Kor.1:7) –Lepšími křesťany? 1.Kor.3:1-3 The Corinthian.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

VY_32_INOVACE_23_04 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – English proverbs Anotace – Žáci pracují s anglickými.
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Linking Words and phrases
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Jak se mu říká? What is he called?.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Že jsem se na to krasobruslení vůbec dívala. I wish I hadn't watched the figure skating.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Liška a ježek - bajka A Fox swimming across a rapid river was carried by the force of the current into a very deep ravine, where he lay for a long time.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Present perfect X past simple
Past simple / present simple / present perfect
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_My_weekend.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Angličtina: Martin Luther King
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Angličtina: Charles I Tematická oblast
I haven´t seen your ID card.
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Zkušenost Korintských –Byli obráceni duchovními dary (2.Kor.12:12) –Měli všechny duchovní dary (1.Kor.1:7) –Lepšími křesťany? 1.Kor.3:1-3 The Corinthian Experience –They were converted by spiritual gifts (2 Co. 12:12) –They had all spiritual gifts (1 Co. 1:7) –Better Christians? 1 Co. 3:1-3

I.Duchovní dary obecně (12:1-13:33) I.Spiritual gifts in general (12:1-13:33)

Jejich závislost na apoštolském učení (12:1) –Pokud jde o…, co se týká…: 7:1; 8:1; 16:1  “Kniha, kapitola a verše” Their dependence on apostolic teaching (12:1) –Now concerning, 7:1; 8:1; 16:1  “Book, chapter, and verse”

Podmíněnost jejich spasení (12:2-3) –2, když jste byli pohané, táhlo vás to neodolatelně  k němým modlám  Nicméně táhlo vás to, byli jste přitahování  3, Proto… Their conditional salvation (12:2-3) –2, when you were pagans, you were led astray  to mute idols, gullibility, willingness  However you were led (Ac. 8:9-10)  3, Therefore….

Důvod ke starosti –Mat.7:17…22, Ježíš si dělal starosti –2.Kor. 11:3-4, Pavel si dělal starosti –1.Kor. 15:33 Zkouška pravdy Cause For Concern –Mt. 7:17…22, Jesus worried –2 Co. 11:3-4, Paul worried –1 Co. 15:33 Test For Truth

Nevědomost ohledně Boží osoby (12:4-6) –4, … tentýž Duch. Běžná modloslužba –4-6, Božské bytosti 11, 28 (2.Kor. 13:14; Ef. 4:7- 12) Their ignorance of the person of God (12:4-6) –4, …the same spirit. Ct. Idolatry –4-6, the Godhead 11,28 (2 Co. 13:14; Eph. 4:7-12)

Nevědomost ohledně Božího plánu (12:7-31) –7-11, výčet –12:11-31, Bůh používal duchovní dary k posílení církve. Their ignorance of the plan of God (12:7-31) –7-11, a list –12:11-31, God used spiritual gifts to strengthen the Church

Církev měla méně významné části (22,23,24) a významné části (24) –“Významné/ méně významné”, 29 –17, Méně významné části by se neměly podléhat hořkosti (užírat se) –22, Významné části by neměly podléhat škodolibému uspokojení The Church had less presentable parts (22,23,24) and more presentable parts (24) –“Less/more presentable.” 29, power to build up –The less presentable parts should not fret, 17 –The more presentable parts should not gloat, 21-22

Bůh rozdával duchovní dary podle svých znalostí slabých i silných stránek církve (7,11,18,28), aby nedošlo k roztržce (25). “Tak jako sluneční paprsky dopadající na různé povrchy vytvářejí množství záblesků a barev, tak i Duch svatý projevuje svou přítomnost různými způsoby.” God, being aware of the weaknesses and strengths of the Church, placed spiritual gifts accordingly (7,11,18,28), with the result that there should not be division (25). “Just as the sunlight playing on different surfaces produces a multiplicity of gleams and colors, so the Holy Spirit manifests his presence variously.” Pulpit

28, konkrétní výčet hodnoty darů: První apoštolové 31, instrukce. Větší, 14:1, proroctví 28, specific enumeration of value of gifts: First apostles 31, instructions. Greater, 14:1, prophesy

Selhání ohledně lásky (13:1-13) Their failure to love (13:1-13)

Nezbytnost, nepostradatelnost lásky (13:1-3) –1, symboly hlučnosti nebo řinčivosti (až do v.3) –2, nic nejsem, Teologický “Einstein” –3, nic mi to neprospěje. Ateistický filantrop The necessity of love (13:1-3) –1, a noisy gong or clanging symbol (Dn. 3) –2, nothing. Theological “Einstein” –3, profits me nothing. An atheist philanthropist

Povaha lásky (13:4-7) –Kontrast vůči  1:11-12  3:3  5:2  11:22 The personality of love (13:4-7) –Contrast with  1:11-12  3:3  5:2  11:22

Trvání lásky (13:8-13) –9-10 až dary ustanou. 10, dokonalé The longevity of love (13:8-13) –9-10 when the gifts will depart. 10, the perfect

“To, “co bylo částečné”, duchovní dary, použil Pánem ke zprostředkování zjevení své vůle lidem. Bez práce inspirovaných apoštolů bychom nikdy nepoznali “moudrost Boží”. …Ale když bylo toto zjevení předáno k zapsání, jak se stalo v prvním století, smysl, kterému tyto dary sloužily, už nadále nepřetrvával.” “The things that were “in part,” the spiritual gifts, were used of the Lord to bring the revelation of His will to man. Without the work of the inspired apostles, we never would have known the “wisdom of God.” …But when this revelation was committed to writing as it was in the first century, there remained no further purpose to be fulfilled by these gifts.” College Press

Efezským 4: , Kristus nezemřel, aby vytvořil shromáždění mágů 13: Eph. 4: :13, Christ didn’t die to make magicians

Shrnutí: Přítomnost darů Ducha svatého neznamenala: nezávislost na apoštolském učení, nezvratnost osobní spásy, hlubší poznání Boží osoby či plánu nebo jakousi duchovní vyzrálost. Dary byli pro posílení církve. Z tehdejších darů byl tím největším dar proroctví. Review: Having the gift of the Holy Spirit did not imply: independence from apostolic teaching, irrevocable salvation, deeper knowledge of God’s person or plan, or spiritual maturity. Gifts were for strengthening the church. Of the gifts available, prophecy was the greatest. And, the age of gifts would end.

II.Duchovní dary v poapoštolské církvi II.Spiritual Gifts in the post-apostolic church

Přednikajské období –“V Efezským 5:18-19 zaznamenáváme, tak jak tomu i bylo, poslední ozvěnu mluvení jazyky; v pozdějších epištolách už o tom neslyšíme.” –Irenaeus AD, 300 nl. –Montanisté AD, 150 nl. Anti-Nicene –“In Eph. 5:18-19 we catch, as it were, the last echoes of glossalalic speech; in the later epistles, we hear no more of it.” Hastings –Irenaeus, AD 300 –Montanists AD 150

Ambrosius (397 nl.) “Věk zázraků se navrátil.” “Ale Chrysostomus (407 n.l.) přímo prohlašuje, že dary popsané Pavlem, nebyly církvi jeho doby známy.” “Uvěřit, že by dar jazyků skutečně přetrval až do doby Ireneovy, je pro nedostatek podpůrných důkazů nesnadné.” Ambrose, AD 397: “The age of miracles has returned.” “But Chrysostom (AD 407) frankly declares that the gifts described by Paul were unknown in the church of his day.” Hastings, v. 4, p. 796 “That the gift of tongues really survived even down to the time of Irenaeus is, in the absence of corroborating evidence, difficult to believe.” ibid. Schaff, v. 3, p. 458

Středověk –Františkáni 13. stol., Kvakeři, Jansenisté, Metodisté, francoužští proroci z Cévennes, Irvingiáni –- Avšak srovnejme se středověkým “čarodějnictvím” Middle Ages –Franciscans of the 13 th cent., Quakers, Jansenists, Methodists, French Prophets of the Cevenes, Irvingites –But compare the “witchcraft” of the middle ages

Moderní doba –1901, Hnutí svatosti/posvátnosti –1906, Hlavní letniční hnutí –1951, Společenství obchodníků za plnost evangelia –1960, Dennis Bennett, Američtí episkopalisté Modern –1901, Holiness Movement –1906, Mainline Pentecostal Movement –1951, Full Gospel Business Men’s Fellowship –1960, Dennis Bennett, American Episcopalian

“Ti, kdo slyšeli [zázračný] jazyk, mi říkali, že jeho síla, melodie a pronikavost vytváří nezapomenutelný dojem.” “Pavel nikdy nezpchybňuje skutečnost daru jazyků, ale byl si dobře vědom i jejich nebezpečnosti, protože je velmi složité rozlišit mezi vytržením a jistým druhem autosugesce.” 12:1-3! “Those who have heard the tongue have told me that its force, melody, and penetrative quality produced an impression not to be forgotten.” Pulpit, 14:5 “Paul never questions the reality of the gift of tongues, but he was well aware that it had its dangers, for ecstasy and a kind of self-hypnotism are very difficult to distinguish.” Barclay 12:1-3!

 Je to záležitost potvrzení –14:22, neměli by si stěžovat –14:28,32, měli by být schopni předložit potvrzení –14:28, jsou-li sami a není-li vykladač, mají mlčet  Je to záležitost lásky. 13: Tim.1:5  It’s a matter of proof. –14:22, they should not complain –14:28,32, they should be able to produce proof –14:28, unless they are alone, if there is no interpreter, they should be silent  It’s a matter of love. 13:4-7. (1 Tm. 1:5)

II.Nadařazenost prorockého daru nad darem jazyků (14:1-25) II.The supremacy of prophecy over tongues (14:1-25)

2, “potíž” s mluvením jazyky –Souvislost: žádný vykladač (5,13,16,28) –Výsledek:  Pro věřící jen zvuky (7-8) a cizokrajná řeč (11)  Pro nevěřící obvinění z šílenství (23) 2, the “trouble” with tongues –The implication: no interpreter (5,13,16,28) –The result:  For believers, noise (7-8) and barbarianism (11)  For unbelievers, accusations of madness (23)

3, Prospěch proroctví –Pro církev: poučení, nabádání a utěšování (4,5,6,19) –Pro nevěříci: obrácení (24,25) 3, the proficiency of prophecy –For the church, edification, exhortation, and consolation (4,5,6,19) –For the unbeliever, conversion (24-25)

III.Instrukce pro “smíšená“ shromáždění (14:25-35) III.Instructions for “mixed” assemblies (14:26-35)

26-28, pro lidi s darem mluvení jazyky –27, jednotlivě, v pořadí –28, není-li vykladač, nutno mlčet 29-33, pro lidi s darem proroctví, v pořadí 34-35, pro ženy (s darem nebo bez něj), zachovat mlčení (1.Tim. 2:12) 26-28, for those with the gift of speaking in tongues –27, each in turn –28, if no interpreter, keep silent 29-33, for those with the gift of prophecy, in turn 34-35, for women, silence (1 Tm. 2:12)

Závěrečné poznámky (14:36-40) –36-38, instrukce těm, kteří jsou “duchovními” lidmi (12:3; 1.Janův 4:6) –39, varování před přehnanou reakcí Concluding remarks (14:36-40) –36-38, instructions to “the spiritually minded” (12:3; 1 Jn. 4:6) –39, caution against overreacting