1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K 314 - ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

Elektrické stroje Stejnosměrné motory
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Pohony pro mobilního robota
Centrum výzkumu a využití obnovitelných zdrojů energie (CVVOZE) Regionální výzkumné centrum.
Opel a stlačený zemní plyn (CNG) Zbyněk Janeček Fleet & CV Manager GM Southeast Europe (Opel, Chevrolet) Branch office Praha Praha,
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Výzkumný úkol Gymnázium Zábřeh
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Ekologie na silnicích Auta na elektřinu.
Vývoj elektročásti mikroturbín na ČVUT
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Tepelné motory.
Konstukční cvičení a metodiky konstruování spalovacích motorů
Magazín o budoucnosti dopravy JAN HORČÍK, šéfredaktor.
Magazín o budoucnosti dopravy
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Tepelné motory.
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Spalovací Turbína.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Frekvenční řízení motoru čerpadla s rekuperací energie
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl VI Prof. Ing. Zdeněk.
Střední odborná škola Otrokovice
toe = tonne of Oil Equivalent = 11,63 MWh
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Závislost na energiích a na vodě Ing.Kristýna Friedrischková, doc.Ing.Bohumil Horák, Ph.D. VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta elektrotechniky.
Vodík palivo budoucnosti
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Efektivní využití energie ve vozidlech (32% nyní) – cesty a synergie
snížit spotřebu paliva
snížit spotřebu paliva
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Silnoproudá elektrotechnika zabývá se řízením toku a přeměn elektrické energie.
Vodíkový prograM Technické univerzity v Liberci
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Centrum energeticky efektivních budov.  Díky nejnovějším trendům ohledně snižování energetické spotřeby budov, ať již z legislativních důvodů, ekonomických.
OS Tram Olomouc Využití zásobníků energie v MHD II. část aneb Jak jsme na tom dnes v ČR.
Spalovací Motory Benzínové
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
10 VÝROBA A PŘENOS ELEKTRICKÉ ENERGIE VY_32_INOVACE_10 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Doplnění.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje jsou elektrické točivé stroje, které mají na vyniklých pólech statoru umístěno budící vinutí a vývody cívek.
Stanoviště:Náměstí Republiky
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Silnoproudá elektrotechnika
Vývoj CNG v České republice
Vodík a spalovací motory
Silnoproudá elektrotechnika
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

1

2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk Čeřovský, DrSc Koyoto-ský protokol a orientace vývoje na snižování spotřeby snižování emisí Vývoj odehrávající se v oblasti strojních inženýrů spolupráce strojních a elektrotechnických inženýrů elektrotechnických inženýrů

3 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha SOUČASNÝ VÝVOJ V OBLASTI STROJNÍ Výzkum průběhu spalování Modely turbulence ve spalovacím prostoru Vlivy prostoru, tlaku, bohatosti směsi, vstřikovaného paprsku Přeplňování Opticky proniknout do spalovacího prostoru Výzkum měřících metod Výzkum motorů na jiná paliva vodík, bioplyn SOUČASNÝ VÝVOJ V OBLASTI STROJNÍ A ELEKTROTECHNICKÉ Využití elektrotechniky pro management motoru použití sondy nejrůznější čidla elektrické ovládání ventilů Výzkum jiných způsobů přenosu výkonu spalovacího motoru na kola

4 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha SOUČASNÝ VÝVOJ V OBLASTI ELEKTROTECHNICKÉ Výzkum elektromobilů různé typy elektrických strojů (stejnosměrné, asynchronní, synchronní, bezkartáčové, s příčným polem, krokové, s permanentními magnety ----) různý způsob ukládání elektrické energie různé baterie, superkondenzátor přímá výroba elektrické energie na vozidle palivové články Výzkum elektrického přenosu výkonu z válců

5 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha VLASTNOSTI ELEKTROMOBILŮ Typ elektromobiluS bateriíS palivovým článkem Trakční motorElektrický Nosič energieBateriePalivové články Zdroj energieElektrochemickýVodík Methanol Ethanol Požadavky na infrastrukturu Síť nabíjecích stanicSíť prodeje paliva VlastnostiŽádné emise Nezávislost na ropě Nízký akční rádius Vysoká cena Obchodně přístupný Téměř žádné emise Vysoká účinnost Nezávislost na ropě Vyhovující akční rádius Vysoká současná cena Stále ještě ve vývoji ProblémyBaterie a její management Doba nabíjení Hmotnost Nároky na prostor Výkon REKUPERACE Cena palivových článků Dynamika Řízení spalování Nároky na prostor Bezpečnost REKUPERACE

6 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY - akční rádius Prvotní nosič elektrické energie Elektrická baterie 20kg dojezd režim km Benzin 20kg dojezd režim km Palivový článek H 2 20kgdojezd režim km methanol 20kgdojezd režim km bor-natrium 20kgdojezd režim ? zinek 20kg dojezd režim ? CENA

7 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha Cíle použití hybridních pohonů snížit spotřebu paliva optimalizovat pracovní režim spalovacího motoru snížit škodlivé exhalace VÝZKUM HYBRIDNÍCH ELEKTROMOBILŮ

8 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha VLASTNOSTI ELEKTROMOBILŮ A HYBRIDNÍCH ELEKTROMOBILŮ Typ elektromobiluS bateriíS palivovým článkemHybridní elektromobil Trakční motorElektrický Spalovací motor Elektrický motor Nosič energieBateriePalivové článkyBaterie Superkapacitor Spalovací motor Zdroj energieElektrochemickýVodík Methanol Ethanol Ropa Elektrická energetická síť (možnost) Požadavky na infrastrukturuSíť nabíjecích stanicSíť prodeje palivaBenzinové stanice Elektrické nabíjecí stanice (možnost) VlastnostiŽádné emise Nezávislost na ropě Nízký akční rádius Vysoká cena Obchodně přístupný Téměř žádné emise Vysoká účinnost Nezávislost na ropě Vyhovující akční rádius Vysoká současná cena Stále ještě ve vývoji Nízké emise Velký akční rádius Závislost na ropě Sofistikovanost Obchodně přístupný ProblémyBaterie a její management Doba nabíjení Hmotnost Nároky na prostor Výkon REKUPERACE Cena palivových článků Dynamika Řízení spalování Nároky na prostor Bezpečnost REKUPERACE Řízení více energetických zdrojů Závislost na jízdním cyklu Rozsah hybridizace REKUPERACE

9 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha TYPY HYBRIDNÍCH ELEKTROMOBILŮ Sériový hybridní pohon Paralelní hybridní pohon Kombinovaný sériově-paralelní hybridní pohon Hybridní pohony s mechanickým děliče výkonu Hybridní pohony s elektrickým děličem výkonu