Sbormistr dirigent Řídí pěvecký sbor ( dětský, mužský, ženský, smíšený) Zodpovídá za nacvičení a provedení díla (skladby)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Správné odpovědi na otázky z minulé hodiny:
Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
POZNÁVEJ HUDEBNÍ SKLADATELE
HUDEBNÍ SOUBORY.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
SYMFONICKÝ ORCHESTR Každý z nás si pro vás připravil krátké povídání.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ANTONÍN DVOŘÁK.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv05/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Historie české populární hudby Autor:
Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
 Složité hudební dílo  Skladba pro symfonický orchestr  Rozvoj od klasicismu.
Druhy skladeb a hudební formy
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_356_Hudební formy AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
ICT 2 – 3 – 13 Já jsem muzikant Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně, obsahuje úkoly k zopakování pojmů z hudební výchovy. V materiálu jsou.
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Renesance 14. – 16. století.
Elektronická učebnice - II
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Sborový zpěv Porovnání způsobu zpěvu sborového a sólového M. Lejska, R.Havlík AUDIO-Fon centr. Brno Plzeň
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDBA VOKÁLNÍ, INSTRUMENTÁLNÍ, VOKÁLNĚ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_28_Bedřich Smetana Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_Opera, Bedřich Smetana.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
Gymnázium Židlochovice kvarta
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Jaký je rozdíl mezi vokální a instrumentální polyfonií?
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
LEOŠ JANÁČEK ( Hukvaldy – Ostrava) Obrázek 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Typy orchestrů a jejich obsazení
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Louis Armstrong AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PRÁVA VÝKONNÝCH UMĚLCŮ
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Symfonie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_28_11_HV7_Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Partitura AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_03_HV6_Skála
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola Netvořice
Transkript prezentace:

Sbormistr dirigent

Řídí pěvecký sbor ( dětský, mužský, ženský, smíšený) Zodpovídá za nacvičení a provedení díla (skladby)

Řídí orchestr Zodpovídá za nastudování a provedení díla(skladby)

Je instrumentální soubor s větším počtem hudebníků Podle nástrojového obsazení jsou různé typy otchestrů SYMFONICKÝ ORCHESTR – obsahuje největší počet hudebních nástrojů

Prohlédni si v učebnici (na nástěnné tabuli) schéma symfonického orchestru a urči, které z nástrojů do symf. orchestru nepatří

tympány violatrubka fujaradudybuben lesní rohharfapozoun houslevioloncelloklavír kontrabashoboj tuba cimbálklarinet fagot