HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Výpočty z rovnic II. CH-4 Chemické reakce a děje DUM č. 6
Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Reakce organické chemie
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Galvanické články CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 15
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
Kaligram Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 11
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Vzdělávací oblast-obor-tém. okruh Umění a kultura, člověk a zdraví Hudební výchova – hudební nástroje Název materiáluPoznej hudební nástroje 2 AnotacePoznávání.
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
Řada napětí kovů, zákonitosti reakcí
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Rybářová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Klára Motlíčková, KVARTA
Aminy, klasifikace a názvosloví
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Aminy, vznik, vlastnosti
Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 10 Sekunda osmiletého gymnázia Mgr. Bohumila Skrbková Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
alkalických zemin - cvičení
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Karboxylové kyseliny názvosloví
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Chemická vazba, elektronová konfigurace
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_848_6TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Idiofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých a.
Membranofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
HUDEBNÍ VÝCHOVA SYMFONICKÝ ORCHESTR
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia Hudební Nástroje Bicí HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II

Základní pojmy Symfonický orchestr – sekce bicích nástrojů Idiofony – samozvučné Protiúderné Claves, talíře, kastaněty,… Rozezvučované paličkou Triangl, gong, zvonkohra, xylofon, metalofon, vibrafon,… Zprostředkovaně rozezvučované Chrastítka, rolničky, tamburína Trsací Hrací stroj, grumle Membranofony – blanozvučné Kotlové – tympány Jednoblánové bubnové Dvoublánové bubnové

Schéma symfonického orchestru Obr. č. 1

Historie Prehistorická doba – tzv. „prvotní instrumentář“ (dosažitelný přírodní materiál) Archeologické nálezy hliněných bubnů (3. tis. př. n. l.) Jeskynní nástěnné malby Rituály, kulty + tanec Egypt – Mezopotámie, Čína, Střední Asie Nejprve jen s neurčitou výškou tónu Později laditelné Nepřeberné množství druhů z různých materiálů Dřevo, kámen, sklo, slitina, pálená hlína, kůže, …

Využití Rituální Signalizační - gong, tam-tam, zvon Obr. č. 2 Rituální Signalizační - gong, tam-tam, zvon Součást lidových i „umělých“ orchestrů

J. Haydn - „S úderem kotlů“ Poslech Haydn Symphony No 94 G major "Surprise" "Mit dem Paukenschlag" Bernstein Wiener Philarmoniker J. Haydn - „S úderem kotlů“ http://www.youtube.com/watch?v=d_6mrLc_mEw Obr. č. 3

Aktivita Žáci vytvoří orchestr jen z rytmických nástrojů Skladba bude ve čtyřčtvrtečním taktu Učitel udržuje tempo hraním první doby Každý žák si připraví svůj rytmický model – většinou ze čtvrtečních a osminových dob Nejprve si jej každý „zahraje“ jen na tělo sólově – tleskání, plácání, luskání,… Pak se postupně po dvou taktech žáci napojují – každý, kdo začne hrát, drží svůj „rytmus“ až do konce Žáci si vyberou rytmické nástroje vhodné k jejich připravenému rytmickému modelu Po té, co se všichni zapojí necháme orchestr několik taktů hrát Skladbu lze ukončit dvěma způsoby: Postupně se odpojí tak, jak se připojili – tzn. poslední napojený je prvním odpojeným Postupně se odpojí v obráceném sledu – tzn. první napojený je prvním odpojeným

Seznam použitých fotografií a ukázek Obr. č. 1 - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/98/Orchestr.png Obr. č. 2 - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a3/Agung.jpg Obr. č. 3 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joseph_Haydn.jpg Ukázka. č. 1 - http://www.youtube.com/watch?v=d_6mrLc_mEw Josef Haydn: Symfonie č. 94, G dur, S úderem kotlů

Hudební nástroje – bicí Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ NÁSTROJE Třída: prima - kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_02 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro základní poznání nauky o hudebních nástrojích. Navazuje na materiál Hudební nástroje – všeobecný přehled a věnuje se nástrojům bicím. Nedílnou součástí jsou hudební ukázky. V závěru je připravena aktivita, která slouží k prohloubení rytmického cítění žáků. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN 80-7106-238-3 Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.