Pravěk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dnes bude Všeználek vypravovat o českých zemích v pravěku.
Advertisements

Karel IV..
ČESKÉ ZEMĚ V PRAVĚKU.
Praha.
6. ročník Pravěk a starověk
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL PRAVĚCÍ ZEMĚDĚLCI 4.R
Identifikátor materiálu: EU
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Komenského 78, Zlín – Malenovice, Školní rok: 2011/2012.
Základní škola praktická a základní škola speciální
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Slované.
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
NEJSTARŠÍ OSÍDLENÍ NAŠÍ VLASTI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZem zvaná Bohemia Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje osídlování.
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ICT VL PRAVĚK II – 4.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Pravěk I.- Doba kamenná ZŠ JUDr.Josefa Mareše Mgr.Miloslav Hubatka
EU-9-1-Pravěk DUM Anotace „Pravěk“; prezentace s aktivizujícími prvky
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL Pravěk – procvičování 4.R
Nejstarší lidé dnešního typu
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Česká republika.
6. ročník Pravěk.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Rodina.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
ICT M 5.R. Jednotky hmotnosti
ICT VL Naše okolí 5.R.  Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět  Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět  Tematický okruh: Místo, kde žijeme  Anotace:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Škola.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace: Žák si osvojí pojmy bydliště a rodiště. Každý z žáků představí místo svého bydliště (nakreslí a zakroužkuje, jaké instituce se v místě nachází).
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_Vl.4.r.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Pravěk – doba kamenná VY_32_INOVACE_3C_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORAGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_01_PRAVĚK.
Pravěk.
  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
VLASTIVĚDA Lidé a čas Život v pravěku
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_15_Keltové a Germáni na našem území
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
O nejstarších dějinách Čech
UMĚNÍ A NÁBOŽENSTVÍ 6.TŘÍDA
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
České země v době kamenné
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
Transkript prezentace:

Pravěk

Já a můj svět ICT2_1/36 Anotace: Žák si osvojí základní znalosti o pravěku (etapy, kultura, každodenní život, zvířata). Na závěr si své znalosti ověří v krátkém kvizu. Autor: Mgr. Šárka Sochorová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: osvojí si základní znalosti o životě v pravěku Speciální vzdělávací potřeby: materiál určen pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy praktické Klíčová slova: vlastivěda, pravěk, mamut, Věstoniká venuše, pěstní klín Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: výklad a aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina: 9 – 11 let Celková velikost: 3472 kB

Základní informace: doba kamenná doba bronzová doba železná období před naším letopočtem pravěcí lidé se nazývali neandrtálci dělí se na: doba kamenná doba bronzová doba železná

Život v pravěku: Žili v jeskyních Později stavěli v blízkosti řek jednoduché domy ze dřeva Lovili zvěř a sbírali plody Později pěstovali obilí a chovali dobytek Oblékali se do kožešin ze zvířat Video: Jak se v pravěku naučili rozdělat oheň

Dělba práce: Muži: lovili mamuty a jinou zvěř, zajišťovali jídlo, starali se o pěstování obilí Ženy: udržovaly oheň v jeskyni, vyráběly oblečení z kožešiny, vařily, vychovávaly děti

Nástroje: Nástroje se vyráběly z kamene, později z bronzu a železa. Nejznámějším nástrojem je pěstní klín vyrobený z kamene Další nástroje: oštěpy, luky, šípy, sekery -K orání pole jim sloužil jednoduchý pluh.

Kultura: Nástěnné malby v jeskyních Soška Věstonické venuše Pohřbívání: Kultura popelnicových polí Mohylové hroby

Zvířata v pravěku: Mamut Šavlozubý tygr

Kde se o pravěku můžeme dozvědět: Cesta do pravěku O človíčkovi Ayla z kmene medvědů

Opakování: Poznáš, co se skrývá na obrázku? 1. Na jaké tři doby se dělí pravěk? 5. Co v pravěku dělali ženy? Opakování: Poznáš, co se skrývá na obrázku? 4. Co v pravěku dělali muži? 6. Jak se pohřbívali v pravěku lidi? 2. Jak se nazývá nejznámější kamenný nástroj? 3. Jmenuj jedno pravěké zvíře.

Použité zdroje: Obrázky: Text: Věstonická venuše: http://www.science.estranky.cz/clanky/vestonicka-venuse/vestonicka-venuse.html (8. 6. 2012) Šavlozubý tygr: http://cryptozoologie.xf.cz/4_selmy/03_stygr.htm (8. 6. 2012) Pravěk: http://zstrebivlice.blog.cz/0603/referat-6-trida-doby-ledove-zpusob-obzivy-v-paleolitu (8. 6. 2012) Nástěnné malby: http://all4all.blog.cz/0812/jeskyne-altamira (8. 6. 2012) Pěstní klín: http://azart.blog.cz/0806/praveke-umeni-1 (8. 6. 2012) Kliparty www.office.microsoft.com Text: vlastní