Pochopit PACIENTA jakožto TRPÍCÍHO JEDINCE (jako nedělitelný či integrovaný celek)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Advertisements

DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Kulatý stůl-Paliativní medicína evropské zkušenosti
Řeč, jazyk, mluva.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Praktické poznámky Pro obchod a život. KAŽDÉ OBCHODNÍ JEDNÁNÍ JE CITOVÁ ZÁLEŽITOST Lidský mozek je tvořen „nižšími“ oblasty, které zpracovávaji přicházejicí.
Úvod do problematiky ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU
Právní vzdělání pro celý život reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Charakter, sexualita a zodpovědnost MUDr. Marcela Rozehnalová, CEVAP
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Obvodová nervová soustava
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
Nervová soustava.
Jakub Kersch, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
MUDr. Radkin Honzák, CSc. Psychiatrická katedra IPVZ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Motivační témata a životní příběhy
P RÁVO A BEZPRÁVÍ Uč. str Ve společnosti, kde platí právo, se musí dodržovat pravidla. Pod hrozbou postihu ze strany státní moci. Náš právní systém.
Výživa pro život Dospělost a pozdní věk Výživa pro život Průměrná délka života - průměrný věk úmrtí Délka života - nejvyšší doložený věk, kterého se.
Alkoholismus.
Centrální nervový systém
VLIV NA VÝVOJ POPULACE PODLE VÝBĚRU PARTNERA Tomáš Krajča OTŽP 3.
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Motivační témata a životní příběhy
D EGENERATIVNÍ ONEMOCNĚNÍ MOZKU Zpracovaly Zlata Adamušková Miroslava Divišová Michala Priatková.
Duševní zdraví a psychohygiena
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Právní normy Pavel Šuranský.
Sociální diferenciace
Albert Camus Barbora Vaňková.
Potřeba spánku a odpočinku
Pedagogická diagnostika
Chudoba jako sociální problém
Viktor Frankl Eliška Dlouhá V8A.
Alfred Adler Svatava Krejčová C4A.
PRÁCE S DOMÁCÍM A SEXUÁLNÍM NÁSILÍM. MOŽNOSTI legislativní zázemí práce s předsudky možnosti prevence poradensko-terapeutická práce specializované organizace.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
KONFERENCE OD ANALÝZ KE KOORDINACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DĚČÍNĚ ING. RENÁTA GREŠÍKOVÁ Kvalita služeb a potřeby člověka.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Vymezení a vzájemný vztah pojmů v sociální péči. Pojem sociální péče Je to úsilí veřejnoprávního subjektu o řešení životních situací, které občané nejsou.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Ájurvéda a já ročníková práce srpen Óm Dhanvantaraje Namaha Děkuji všem učitelům, kteří mi ukazují cestu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_11_Sebepoznávání a sebepojetí Číslo projektu:
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Filozofie ošetřovatelství
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
EKONOMIE 3. Teorie potřeb.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
Somatologie zkoumá vlastnosti nejdokonalejšího a nejsložitějšího organismu, lidské bytosti zahrnuje mnoho vědních oborů.
Sociálně psychologické aspekty kulturní historie lidstva
Sociální psychologie.
Pedagogika a psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Lidská přitažlivost.
Transkript prezentace:

Pochopit PACIENTA jakožto TRPÍCÍHO JEDINCE (jako nedělitelný či integrovaný celek)

JEDINEC podle moderní medicíny JEDINEC jako soubor PSYCHO - NEURO - FYZICKÝCH PSYCHO - NEURO - FYZICKÝCH složek ↓ ↓ ↓ 1. intelekt 1. mozek 1. muskulo- 2. emoce 2. mícha skeletální systém 3. ego 3. periferní nervstvo 2. viscerální systém 4. neuro-vegetativní 3. žlázový systém: systém: a) exokrinní a) sympatický, b) endokrinní b) parasympatický 4. imunitní systém

Vodítka, která nám pomohou „ stanovit určitou diagnózu ” podle jógového pojetí lidské bytosti. Rozličné parametry, které se podílí na formování existujícího/-ch „stavu/-ů lidského vědomí”. Důležité upozornění: Než se začnete pokoušet o práci s druhými lidmi, pracujte nejprve sami na sobě.

Analýza faktorů individualizovaných stavů vědomí vyjádřená jógovým jazykem Pozvolna se snažte pochopit, z čeho sestává vaše VĚDOMÍ

ĀHĀRA, NIDRĀ, BHAJA, MAITHUNA-ndža, samánja etad pašubhir naranám ĀHĀRA, NIDRĀ, BHAJA, MAITHUNA-ndža, samánja etad pašubhir naranám

RŮZNÉ DRUHY VSTUPŮ ŽÁDNÉ VSTUPY/NEDOSTATEK VSTUPŮ (ĀHĀRA) (NIDRĀ) OBAVY a FOBIE POŽITKY/SEX (BHAJA) (MAITHUNA) PŘÍNOSY a ZTRÁTY (džaja/paradžaja ) RŮZNÉ DRUHY VSTUPŮ ŽÁDNÉ VSTUPY/NEDOSTATEK VSTUPŮ (ĀHĀRA) (NIDRĀ) OBAVY a FOBIE POŽITKY/SEX (BHAJA) (MAITHUNA) PŘÍNOSY a ZTRÁTY (džaja/paradžaja ) JÁJÁ JSEM

CÍLE LIDSKÉHO ŽIVOTA 1. DHARMA 2. ARTHA 3. KÁMA 4. SVASTHJA 5. MÓKŠA

EXISTENČNÍ ZÁPAS BOJ O PŘEŽITÍ MATERIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ/ BLAHOBYT (DHARMA) (ARTHA) NAPLNĚNÍ TUŽEB TOUHA po SVOBODĚ (KĀMA) (MÓKŠA) ZDRAVÍ a TĚLESNÁ KONDICE ( SVASTHJA) EXISTENČNÍ ZÁPAS BOJ O PŘEŽITÍ MATERIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ/ BLAHOBYT (DHARMA) (ARTHA) NAPLNĚNÍ TUŽEB TOUHA po SVOBODĚ (KĀMA) (MÓKŠA) ZDRAVÍ a TĚLESNÁ KONDICE ( SVASTHJA) JSEM JÁJÁ

VZTAHY Gurur Brahma, Gurur Višnur, gurur dévó Mahéšvarah (a) ; gurur sákšát Parambrahma, tasmaí m Šrí Guravé namah (a).

VZTAHY Tvaméva Máta ča pita tvaméva, tvaméva bandhusča sakha tvaméva, tvaméva vidjá ča dhánam tvaméva, tvaméva sarvam mama Déva Déva.

ČLENOVÉ RODINY PRACOVNÍ SITUACE SPOLEČNOST PŘÁTELÉ UČITELÉ/GURUOVÉ ČLENOVÉ RODINY PRACOVNÍ SITUACE SPOLEČNOST PŘÁTELÉ UČITELÉ/GURUOVÉ JÁJÁ JSEM

FYZICKÉ TĚLO DÝCHACÍ TĚLO (annamaja kóša) (pránamaja kóša) EMOCIONÁLNÍ TĚLO INTELEKTUÁLNÍ TĚLO (manómaja kóša) (vidžňánamaja kóša) KVALITA EXISTENCE (ánandamaja kóša) FYZICKÉ TĚLO DÝCHACÍ TĚLO (annamaja kóša) (pránamaja kóša) EMOCIONÁLNÍ TĚLO INTELEKTUÁLNÍ TĚLO (manómaja kóša) (vidžňánamaja kóša) KVALITA EXISTENCE (ánandamaja kóša) JÁJÁ JSEM