Informační a komunikační technologie 8. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační a komunikační technologie ročník Základy focení – základní pojmy Bohumil Bareš.
Advertisements

* aneb než se vydáme natáčet… * Kontrola baterií a jejich zásob – obecně platí, že bychom měli mít baterie na přibližně dvojnásobnou až trojnásobnou dobu.
(Literární výchova - 7. ročník)
BOJOVNÍCI PROTI TOTALITĚ. Funkce  Režisér  Produkční  Scénárista  Dramaturg  Kameraman  Osvětlovač  Zvukař  Skript  Kostymér  Maskér.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.15 Anotace: Prezentace se zaměřuje na divadlo a film, porovnává jejich funkci, vysvětluje jednotlivé pojmy, uvádí základní filmové.
SELECT studio a. s.. Jednorázové výdaje Vybavení (kamery, mikrofony, rekvizity, zelené plátno) – Kč Auta – Kč Celkem: Kč.
ÚKOL: MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT (VIDEO)
MULTIMEDIÁLNÍ GRAFICKÁ TVORBA
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Tato prezentace byla vytvořena
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
VZNIK KRÁTKÉHO FILMU. Fáze vzniku krátkého filmu s komentářem 1. Přípravná fáze 2. Natáčení 3. Zpracování 4. Titulkování Je vhodné sledovat reportáže.
Digitální videokamery
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Klávesnice a myš Bohumil Bareš.
ČÍSLO NULA.
Tematická oblast Autor Ročník Obor Anotace.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Zobrazení síly.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výuka práce s videem Michal Janský. Cíle výuky 1.Ovládat zvolený program pro editaci videa. 2.Osvojení pracovních postupů. 3.Pochopení pojmů spojených.
Jak správně sedět u počítače
LIDSKÁ POSTAVA základní pravidla kresby
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo a název.
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Photostory Ročník: 7 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Photostory Ověřeno ve výuce:
Základy práce s videokamerou
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Typografická a estetická pravidla úpravy dokumentů
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Vlastní focení Bohumil Bareš. Velikosti záběru Záběry na sebe musí navazovat a to jak tematicky, tak i velikostně. Univerzálním měřítkem pro velikost.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DRAMATICKÉ UMĚNÍ Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Film Klára Čermáková 4.C.
Počítání, vývoj matematiky,... Asi milion let uplynulo od doby, kdy se na naší planetě objevil člověk. Během této doby se naučil poznávat tvary a směry,
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
* Zařízení pro záznam pohyblivého obrazu a zvuku. * Jedná se v principu o fotoaparát, který dokáže zaznamenávat a ukládat snímky rychle za sebou (50/s)
Videokamera 05 Jak natáčet ?.
Budování atmosféry multimediálního díla
Hlavní zásady kompozice – řešení části
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
INTERNETOVÁ DOMÉNA V této prezentaci se dozvíte něco málo o internetových doménách…
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/ Natoč to aneb S kamerou (třeba) na pokusy Předpokladem dobrého.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
25. září 2012 Hotel Mlýn Vílanec Zpracování videozáznamů Metodika v anglickém jazyce reg. č. CZ.1.07/1.3.50/
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Obce v pohybu? Na webu! Vybrané poznámky k tvorbě videofilmů Seminář Parádní web 2013 úterý 21. ledna 2014.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Členové filmového štábu Jakub Čech Filmový štáb je organizační útvar založený za účelem výroby filmu. Dělí se na hlavní štáb, který tvoří zástupci hlavních.
Modul ateliéru animace
Využití klíčových snímků
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Grafický editor GIMP (10)
Geometrický formát fotografie
Digitální učební materiál
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace;
Transkript prezentace:

Informační a komunikační technologie 8. ročník Základy filmování –práce s videokamerou Bohumil Bareš

Základní filmařské profese Scénárista – textová podoba příběhu Režisér – umělecky vede herce a neherce – převádí text do filmu Herci/neherci Kameraman Osvětlovač Zvukař Producent – finanční zajištění filmu Střihač Klapka – popisuje jednotlivé záběry - Skript – hlídá posloupnost příběhu – kostýmů, rekvizity

Filmování má tři základní části Příprava Vše začíná námětem – jaký bude děj, o čem bude, filmová zápletka, co má vlastně dílo vyjadřovat. Je potřeba zajistit finance Z námětu vychází scénář. Technický scénář a dialogový scénář Hledání lokací Natáčení V této fázi se sejde na filmovém „place“ nejvíce lidí, proto je důležitá souhra a koordinace, kterou řídí režisér. Natáčí se v různých lokalitách, v jiný čas, za rozdílného počasí. Dokončování Natočený záznam dostává do rukou střihač, který na sebe váže podle technického scénáře jednotlivé záběry. V případě nejasností se radí s režisérem. Dále se film dobarvuje, dodělávají se různé triky (výbuchy, klíčování atd.). Následuje zvukař a jeho umění. Odstraní se šumy. Shlédne se finální produkt, zda je všechno v

Základy natáčení Jsou dva druhy natáčení – realistické a hrané. Hrané situace jsou dopředu naplánované. Pro kameramana je to toto natáčení lehčí, neboť si může dopředu rozmyslet, kde bude nejhodnější místo pro kameru, jaké volit záběry. Má možnost si vše promyslet a připravit se. Proto se od něj očekává velmi dobrý výsledný snímek. Realistické natáčení je mnohem těžší, neboť člověk neví, co a kde se odehraje v příštích sekundách. Kameraman musí být pohotový a jednat rychle, avšak ne ukvapeně. Příklad takové situace může být třeba natáčení rodinné oslavy či svatby. V podstatě úplně všechno co se nedá naplánovat a dopředu připravit.

 Full HD kamera DZ-BD10H.

Držení kamery Používat stativ nebo držet kameru v ruce? Ne vždy je možné použít stativ a je nutné točit „z ruky“. Při hraném natáčení je ve většině případů vhodné použití stativu, scény jsou pak klidné, plynulé a při použití transfokátoru neroztřepané.  Točení „z ruky“ je naopak vhodné pro přidání neklidu a napětí do záběru. Pokud se jedná o subjektivní pohled (pohled filmové postavy jejíma očima), je tento způsob držení kamery dokonce žádoucí. http://hucak.osu.cz/video/drzeni_kamery.php

Pohyby kamery Mohou být aktivní a pasivní. Pasivní znamená, že pohyb není prováděn kamerou samotnou, ale zařízením, na kterém je kamera uchycena (vozíky, ramena, auto, …) Aktivní pohyb kamery může být vertikální (shora dolů nebo zdola nahoru, používá se pro natáčení vysokých objektů, jako jsou například strom, věž zámku, stožár, vysílač, ale třeba i lidská postava z blízka) či horizontální (vodorovně, označován též jako panorama). Každý záběr by měl začínat a končit statickým záběrem, který se pak může použít na prolnutí z obrazu do obrazu.

Velikosti záběru Záběry na sebe musí navazovat a to jak tematicky, tak i velikostně. Univerzálním měřítkem pro velikost záběru je člověk – lidská postava. Rozdělení záběrů: Velký celek Celek Polocelek Detail Velký detail

Velký celek –velký celek se používá pro vyobrazení velkého záběru, většinou exteriéru (krajinka). V záběru nemusí být postava. Pokud však je, je téměř nepostřehnutelná – splývá s okolím. Tento záběr se většinou používá pro začátek či konec filmu (říká se, že tento záběr “otevírá“ nebo „zavírá“ scénu).

Celek – v záběru by měl být člověk celý (od hlavy až k patě) Celek – v záběru by měl být člověk celý (od hlavy až k patě). Zdůrazňuje pohybovou činnost člověka (tanec, chůze). V dnešní době, kdy se používá poměr stran 16x9 či dokonce 2,40x1, je umístění člověka do celku hodně náročné.

Polocelek – člověk je brán většinou od pasu nahoru Polocelek – člověk je brán většinou od pasu nahoru. Důležité je, aby byl prostor po stranách, například když postava rozpaží ruce, měly by být celé v záběru. Zde se už kromě pohybových činností projeví i mimika postavy (ale není to prioritou).

Detail – část obličeje (většinou je záběr ohraničen shora půlkou čela a zespodu bradou) nebo předmět (hodinky, zbraň, klíče).

Velký detail – používá se na zachycení předmětů či částí těla, které jsou malé, například diamant, špendlík, oko, jizva.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki http://hucak.osu.cz/video/drzeni_kamery.php Foto: autor nebo jeho syn Matěj Bareš