SUMMARY. critical region Z* Z-critical value Decision errors Type I: you reject the null, but you shouldn't. (α) Type II: You do not reject the null,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dvoufaktorová analýza rozptylu
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-30-Problémy dnešního světa Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
O metodě konečných prvků Lect_6.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Pár slov o Matlabu a o zobrazení čísla na počítači.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Quantitative Data Analysis II.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-09-Způsoby cestování Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Environment By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Statistická analýza dat
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Course Outline1. Instructor: Martin Hála, PhD. Mathematics DPT, B105,  Further information and downloads on my personal website:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
SUMMARY. critical region Z* Z-critical value Decision errors Type I: you reject the null, but you shouldn't. (α) Type II: You do not reject the null,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_18_New_Zealand.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
GE - Vyšší kvalita výuky
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Dvoufaktorová analýza rozptylu
Název vzdělávacího materiálu
GE - Vyšší kvalita výuky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Živá fáze.
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Summary.
Transkript prezentace:

SUMMARY

critical region Z* Z-critical value

Decision errors Type I: you reject the null, but you shouldn't. (α) Type II: You do not reject the null, but you should. Decision Reject H 0 Retain H 0 State of the world H 0 true Type I error FP H 0 false Type II error FN

Summary of t-tests two-sample tests

NEW STUFF

Výrobce garantuje, že jím vyrobené žárovky mají životnost v průměru 1000 hodin. Aby útvar kontroly zjistil, že tomuto konstatování odpovídá i v daném období vyrobená a expedovaná část produkce, vybral z připravené dodávky náhodně 50 žárovek a došel k závěru, že průměrná doba životnosti je 950 hodin se směrodatnou odchylkou 100 hodin. Je zjištěný rozdíl doby životnosti známkou nekvality produkce?

Ve Zpiťákově se dělal výzkum požívání alkoholu tak, že se náhodně vybralo 8 občanů a u nich se zjistila průměrná měsíční konzumace alkoholu. Po nějaké době došlo ve městě ke dvěma úmrtím na cirrhózu jater (u jiných Zpiťarů, než kteří byli statisticky testováni). K posouzení, zda tato událost snížila konzumaci ve městě, se u stejných 8 občanů zjistila opět měsíční spotřeba. Rozhodněte, zda ona dvě úmrtí snížila konzumaci?

Průměrná váha žen v ČR ve věku let je 67 kg se směrodatnou odchylkou 4 kg. Průměrná hmotnost 10 náhodně vybraných studentek VŠCHT činí 65,4 kg se směrodatnou odchylkou 3,2 kg. Vede dlouhotrvající sezení na nudných přednáškách a stres ze zkoušek z nesrozumitelných předmětů k poklesu váhy studentek?

Porovnáváme množství organických látek v odpadních vodách dvou papíren. Na základě několika náhodných měření v těchto papírnách máme rozhodnout, zda se tyto papírny liší v množství odpadních látek. V první papírně proběhlo 20 měření s průměrem 14,9 a směrodatnou odchylkou 4,8. 25 měření z druhé papírny vykazovalo průměr 22,0 a směrodatnou odchylku 7,4.

Podnikatel začal vyrábět jehly do šicích strojů. Prosadí se na trhu jedině tehdy, jestliže jeho jehly budou mít vyšší životnost než konkurenční. Z odborného tisku podnikatel zjistil, že životnost konkurenčních jehel je 8,72 milion stehů. Sám na zkoušku vyrobil 395 jehel, jejichž průměrná životnost činila 8,92 milionu stehů se směrodatnou odchylkou 1,81 milionu stehů. Má podnikatel rozjet výrobu naplno?

Report statistical results I Descriptive statistics mean, s.d. Confidence intervals confidence level (e.g., 95%) lower limit upper limit CI on what (e.g., on a mean)? APA style See, for example, Confidence interval on the mean difference; 95% CI = (4,6)

Report statistical results II

ANOVA

A problem You're comparing three brands of beer.

A problem You buy four bottles of each brand for the following prices. What do you think, which of these brands have significantly different prices? Primátor and Kocour Primátor and Matuška Kocour and Matuška No significant difference between any of these. PrimátorKocourMatuška

t-test We can do three t-tests to show if there is a significant difference between these brands. How many t-tests would you need to compare four samples? 6 To compare 10 samples, you need 45 t-tests! This is a lot. We don’t want to do a million t-tests. But in this lesson you'll learn a simpler method. Its called Analysis of variance (Analýza rozptylu) – ANOVA.

Multiple comparisons problem

Bennet et al., Journal of Serendipitous and Unexpected Results, 1, 1-5, 2010

Correcting for multiple comparisons

Main idea Variability between sample means Error, variability within samples

Beer brands – a boxplot PrimátorKocourMatuška

Numerator How can we compare three or more samples? 1. Use the maximum distance between any two sample means. 2. Use the average deviation of each sample mean from the total mean. 3. Find the averaged squared deviation of each sample mean from the total mean. 4. Find the average squared deviation of each value in each sample from the total mean. This is called between-group variability (variabilita mezi skupinami).

Between-group variability What conclusions can we draw from deviation of each sample mean from the grand mean? 1. The greater the distance between sample means, the less likely population means will differ significantly. 2. The smaller the distance between sample means, the less likely population means will differ significantly. 3. The greater the distance between sample means, the more likely population means will differ significantly. 4. The smaller the distance between sample means, the more likely population means will differ significantly.

Denominator

How variability impacts the difference in means

What does this say about comparing three or more samples? Check all that apply. 1. The greater the variability of each individual sample, the less likely population means will differ significantly. 2. The smaller the variability of each individual sample, the less likely population means will differ significantly. 3. The greater the variability of each individual sample, the more likely population means will differ significantly. 4. The smaller the variability of each individual sample, the more likely population means will differ significantly. Within-group variability

ANOVA If we compare samples we simply extend the idea of the t- test. We can compare samples to each other by comparing how far each sample mean is from the grand mean (between-group variability). But we also want to look at the variability of each sample because this impacts whether or not the samples are significantly different (within-group variability). ANOVA can compare as many means as you want just with one test.

Hypothesis

F ratio As between-group variability increases, F-statistic increases and this leans more in favor of the alternative hypothesis that at least one pair of means is significantly different. As within-group variability increases, F-statistic decreases and this leans more in favor of the null hypothesis that the means are not siginificantly different.

Between-group variability SS – sum of squares, součet čtverců MS – mean square, průměrný čtverec SSB – součet čtverců mezi skupinami MSB – průměrný čtverec mezi skupinami

Within-group variability SSW – součet čtverců uvnitř skupin MSW – průměrný čtverec uvnitř skupin

Within-group variability PrimátorKocourMatuška

F-ratio

F-distribution

F distribution

Beer prices PrimátorKocourMatuška

F 2,9 F 9,2

Beer brands – ANOVA