Dovolte mi se představit.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

…za vším hledej tělo ženy
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník : 5.
ROZDĚLENÍ POČÍTAČŮ Podle výkonu. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Popis produktu: Perfektní kombinace rychlosti a kvality, nový 15,1 Mpix CMOS snímač a obrazový procesor DIGIC 4 v kombinaci s vysokou kvalitou fotografií.
Dynamické rozvozní úlohy
Tato prezentace byla vytvořena
Business Intelligence
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Snímky v počítači Digitální podoba obrazu
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
* Graf přímé úměrnosti Matematika – 7. ročník *
Dělení desetinným číslem
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Tiskárny 1. část Výstupní zařízení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Stopařův průvodce digitální fotografií. Digitální fotoaparát se představuje digitální zrcadlovka, nejblíže klasice kompaktní fotoaparáty EVF: zrcadlovky.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Základy fotografování (V. Část)
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Objem krychle, kvádr - úvod
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Digitální fotografie. Digitál se představuje:  digitální zrcadlovka – nejblíže klasice  kompaktní fotoaparáty  EVF: zrcadlovky bez zrcadla  3 základní.
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
LCD displeje + princip zobrazení
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Úvod do počítačové grafiky
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Počítačová grafika rozlišení
Počítačová grafika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Vlastnosti digitálního fotoaparátu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Digitální Fotoaparát Kodak EasyShare C1013.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Fotoaparáty - ZRCADLOVKY
Fotoaparáty - KOMPAKTY
Příklad měření MTF digitálního fotoaparátu podle normy ISO 12233
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
FOTOAPARÁTY Nevoral Matěj, E3 Studentská konference 2017/2018
Transkript prezentace:

Dovolte mi se představit. Michal Konč Specialista TEVP (ČEZ Distribuce, a.s.) SPŠE Dobruška 1990-1994 DFJP Pardubice 2003-2006 Student DFJP 1.ročník Magisterského kombinovaného studia, DI-EZD

Mýtus zvaný Megapixel Jak je to vlastně s těmi digitálními fotoaparáty? Je opravdu nejlepší ten, jehož čip má nejvíce Megapixelů? Mám věřit reklamám, nebo je lepší proniknout hlouběji do dané problematiky? Informací je strašně moc, na co se tedy nejlépe a v co možná nejkratším čase zaměřit? Problematika, kterou jsem si vybral, je zaměřena na co možná nejkratší souhrn vlastností digitálních fotoaparátu a především jejich senzorů, které jsou jedním z klíčových faktorů při jejich výběru.

Základní dělení digitálních fotoaparátů Kompakty (s průhledovým hledáčkem či bez) Nepravé zrcadlovky (SLR-Like) Pravé zrcadlovky (DSLR) Kompakty jsou nejlevnější digitální fotoaparáty na trhu. Kupují si je především ti, kteří většinou nebudou používat ruční ostření, nastavení hloubky ostrosti, filtry popř. i jiné vymoženosti zrcadlovek. Hybrid zvaný nepravá zrcadlovka je logicky něco mezi kompaktem a pravou zrcadlovkou. „Like“ zde znamená podobný. Pravé digitální zrcadlovky jsou high-end v tomto žebříčku. DSLR-Digital Single Lens Reflex.

Ty „lepší“ digitální fotoaparáty Nepravé zrcadlovky Pravé zrcadlovky U nepravých zrcadlovek je základní rozdíl ve vestavěném hledáčku, skrz který sledujete displej-tzv. elektronický hledáček(EVF). Mají ruční ostření, závity na filtry, sáně na blesk, jejich čipy jsou větší s nižší úrovní šumu. DSLR mají výměnné objektivy, ruční ostření, plnou kontrolu hloubky ostrosti. Používají tzv. TTL měření expozice skrz objektiv, které je nejpřesnější. Senzory zde používané jsou CCD, CMOS a jejich různá vylepšení pro dosažení nejlepších výsledků.

Rozlišení=Megapixel=kvalita? Pro tisk kvalitní fotografie je zapotřebí mít určitou hustotu barevných bodů - dpi Dpi – je počet barevných tiskových bodů na 1 palec (2,54 cm) Akceptovatelné minimum pro vysoce kvalitní tisk je 150 dpi (odpovídá už 3 MP přístroj v rozměru fotky 34x26cm-A4)! Slide nastiňuje neopominutelný fakt, který může být základním důvodem proč Vám může postačit i kompakt s levným čipem typu CCD o velikosti 3 MPx. Pokud nebudete provádět větší ořezové funkce výsledné fotografie, lze dosáhnout kvality 150 dpi pro formát fotografie A4!

Proč tedy tolik povyku? Zásadním problémem malých čipů kompaktů je vysoká náchylnost k šumu Šum při následném doostřování a opravování fotky dále stoupá (i to pro ISO=100!) Šum je přímo úměrný velikosti jednotlivých pixelů v závislosti na celkové velikosti snímacího čipu Vlastností šumu ve fotografii je infiltrovat nežádoucí různobarevné body, okousat hrany a snížit kvalitu ostrosti. Vysoký šum je právě problémem kompaktů s malými čipy, kdy nejenom při omezené světelnosti nastávají výše uvedené chyby ve foptografii.

Tak na co si dát teda pozor? Jak již bylo v úvodu naznačeno, není jen počet Megapixelů klíčovým faktorem. Do hry vstupují ještě další dva. Jsou jimi velikost celého senzoru a velikost jednotlivých pixelů. CCD/CMOS Levý obrázek je úměrným zobrazením velikostí nejčastěji používaných čipů digitálů v porovnání vůči klasickému filmu. Pravý pak zobrazuje princip snímání barevného spektra pomocí RGB filtrů jednotlivých pixelů.

Příklad přehledu jednotlivých typů digitálních fotoaparátů s vestavěnými čipy různých parametrů. Typ senzoru Megapixelů Velikost Konika Minolta DiMAGE Xg 1/2.7" CCD 3.3 5.3 x 4.0mm Canon PowerShot S500 1/1.8" CCD 5.0 7.2 x 5.3 mm Nikon Coolpix 8700 2/3" CCD 8.0 8.8 x 6.6 mm Canon EOS 20D/350D CMOS APS-C 8.2 22.2 x 14.8 mm Nikon D70/D50/D70s CCD APS-C 6.1 23.7 x 15.6 mm Canon EOS-1Ds CMOS 11.4 36 x 24 mm Kodak DSC-14n 13.8 Velikost senzorů(úhlopříčky) se častěji udává ve zlomcích palců jako např. 1/2.7“, ovšem skutečná velikost úhlopříčky je o 1/3 menší! U CMOS APS-C je úhlopříčka dle Pythagora 27,3mm, kinofilm má úhlopříčku 43mm.

Aktuální ceny pravých digitálních zrcadlovek (DSLR) k 22.11.2006.   Canon Nikon Olympus Fuji EOS 350D D50 D70s E-500 FinePix S3Pro Cena v Kč s DPH 17.900,- 15.390,- 24.990,- 21.870,- 54.990,- Na trhu od II.05 IV.05 VI.06 V.04 Sensor CMOS Canon CCD Sony CCD kodak SuperCCD IV Rozměr sensoru v mm 14,8x22,7 15,6x23,7 17.3x13.0 15,5 x 23 Max. rozlišení 3456 x 2304 3008 x 2000 3264 x 2448 4256 x 2848 Megapixelů 8,2 6 8 12,3 Materiál těla plast plast, kovová substruktura Koeficient na 35 mm 1,6 x 1,5 x (2 x) Váha těla v g 540g 620g 679g 435g 835 g Vybral jsem několik zajímavých, od amatérských až po profesionální, DSLR. Je evidentní, že zejména u starších přístrojů u kterých je poměr výkon/cena stále ještě na vysoké úrovni , klesla cena už pod 20.000,- Kč.

Závěr Doufám, že jsem Vás v co možná nejkratším čase seznámil se základní problematikou týkající se znalosti a přehledu čipů obsažených v digitálních fotoaparátech. Tyto jsou právě klíčovým ukazatelem jejich kvality. V kostce jsem shrnul fakta, jejichž rozbor a dokazování je nad rámec této přednášky, a které jsou případným zájemcům k dispozici dále na internetu. Děkuji za pozornost Bc. Konč Michal

Seznam literatury [1] http://www.fotoaparat.cz/ [1] http://www.fotoaparat.cz/ [2] http://www.fotoroman.cz/ [3] http://www.paladix.cz/ [4] http://web.quick.cz/