ZŠ Meteorologická a MŠ Montessori

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Advertisements

Společná akce pro děti „Dopravní bezpečnost a výchova“
Výstavba sportovního areálu 20
Role Městské policie v prevenci úrazů v Chrudimi
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
• Žákovské zastupitelstvo Újezd nad Lesy •
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Bezpečně do školy aneb Děti mění svět. Kde získat další prostředky? Například: grantový program Nadace Partnerství Na zelenou grantový program Nadace.
ŽÁKOVSKÉ ZASTUPITELSTVO PRAHA - LIBUŠ
Bezpečné cesty do školy
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Různé role zástupce ředitele školy
Projekt TROLLEY Dobrý den.
VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKU PRO RODIČE. Myslíte si, že pro vaše dítě nyní existuje bezpečná cesta do (ze) školy?
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
VYTVOŘILI JSME DOTAZNÍKY TÝKAJÍCÍ SE DOPRAVY A NECHALI JE VYPLNIT VEŘEJNOST, UČITELE A ŽÁKY NAŠÍ ŠKOLY VYTVOŘILI JSME DOTAZNÍKY TÝKAJÍCÍ SE DOPRAVY A.
KRÁSNÁ LÍPA – NÁŠ BEZPEČNÝ DOMOV KRÁSNÁ LÍPA - NÁŠ BEZPEČNÝ DOMOV Město KrásnáMěsto Krásná Lípa se v roce 2007 zapojilo do projektu Ústecko – živý.
Ve školním roce 2009 – 2010 získala naše škola finanční příspěvek z grantového programu Na zelenou, který vyhlásila Nadace Partnerství a jehož generálním.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Dětské hřiště Mochov první dětské hřiště v obci. Potřebnost projektu V obci v současnosti chybí jakékoli zázemí pro volnočasové aktivity rodin s dětmi.
Bezpečná cesta do školy ZŠ Meteorologická.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
Společně proti úrazům ve městě Chrudim. Zdravé město Chrudim  Zdravé město od roku 2001 – vstup do NSZM ČR  Podpora zdraví (soulad psychické, fyzické.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Žákovské zastupitelstvo Újezd nad Lesy
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
Místní akční skupina Rakovnicko
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Bezpečně v kyberprostoru Jihlava 19. – projekt zaměřený na omezení rozšiřování nebezpečných počítačových jevů.
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
Kolín bez bariér.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
ŽÁKOVSKÉ ZASTUPITELSTVO PRAHA - LIBUŠ
BEZPEČNÉ CESTY DO ŠKOLY 2016 Jak to začalo? V lednu 2016 proběhla schůzka ředitele školy s paní starostkou a panem místostarostou a výsledkem je – 20.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
KONFERENCE MĚSTO PRO DĚTI
Projekt Bezpečné cesty do škol ZŠ Praha 5 Košíře, Nepomucká 1/139 Eva Marková.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Vítejte. Ke škole bezpečněji Projekt:Cíle projektu  Vize projektu vznikla od samotných žáků školy ZŠ Krátká v Klášterci nad Ohří, s cílem zvýšit bezpečnost.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Bezpečné cesty do školy – projekt pro města a obce v ČR
Chytrý Jihomoravský kraj ?
KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB NA DOBŘÍŠSKU A ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
MAP – Místní akční plán ORP RK
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Bezpečné cesty do školy
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

ZŠ Meteorologická a MŠ Montessori Plán mobility ZŠ Meteorologická a MŠ Montessori 1

O škole Škola se nachází v MČ Praha Libuš - Písnice, která leží v jižní části Prahy. Je obklopena MČ Kunratice a Modřany. Ulice Meteorologická prochází kolem školy a po většinu dne je plně vytížena. Ke škole se jezdí z ulice Generála Šišky ulicí Brunelovou. Pěší přístup do školy je možný z ulic Skalská, Generála Šišky, Brunelova. Hlavní vchod pro žáky je umístěn mimo automobilový provoz. Parkoviště pro zaměstnance je umístěno v zadní části areálu školy u tělocvičen a jídelny.Škola leží na okraji Modřanské rokle a jižní stranou přiléhá k lesu. ZŠ Meteorologická je základní škola pro žáky ve věku od 6 do 15 let. Škola má v současné době 262 žáků. K dispozici je 23 pedagogických pracovníků s přibližně 11 provozními zaměstnanci. Žáci jsou rozděleni na 1.stupeň po 7 třídách (142 žáků) a 2. Stupeň po 5 třídách (120 žáků). To odpovídá celkem 12 třídám. Dopravní průzkumy v okolí školy naznačují nebezpečnost přístupu ke škole. Tato skutečnost je motivací pro úvahu, jak toto zlepšit. Od roku 2007 žáci školy spolu se svými učiteli řeší problematiku bezpečnějšího přístupu do školy. I proto se Žákovské zastupitelstvo zapojilo do projektu „Bezpečné cesty do školy” aaaa 2 2

Projekt „Bezpečné cesty do školy” Průzkumy mezi žáky školy ukázaly, jak by se dopravní situace v obci dala řešit. Od ledna 2008 se ŽZ intenzivně zabývá tímto úkolem. Snaží se vymyslet, jak zlepšit dopravní situaci v obci, která by vedla k lepší dostupnosti žáků do školy. Projekt „Bezpečné cesty do školy” je dalším krokem na dlouhé cestě k bezpečnějšímu, ekologičtějšímu a zdravějšímu způsobu, jak cestovat do školy. Ve spolupráci s Městskou částí, rodiči a žáky školy se snažíme vytvořit podmínky, motivující žáky k cestě, pěšky, na kole nebo k využití MHD. V rámci projektu „Bezpečné cesty do školy”, ŽZ zpracovalo na základě dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 157 dětí a rodin školní mapu nebezpečných míst, kterou prezentovalo veřejně za přítomnosti novinářů zástupcům veřejné správy MČ i hl. města Prahy. Odbor dopravy MHMP pak nechal zpracovat dopravní studii, která navrhla s návrhy jak vyřešit dopravní situaci na nebezpečných místech uvedených ve školní mapě Po několika setkáních pracovní skupiny (za přítomnosti ŽZ, učitelů školy, rodičů ze školské rady, MČ Praha – Libuš, MČ Praha 12, MHMP, Dopravního inspektorátu ČR, Městské policie, Technické správy komunikací, Nadace Partnerství o.s., Pražské matky o.s., Oživení o.s.)je zatím výsledkem naší práce změna dopravního značení v obci a větší bezpečnost přechodu v ulici Libušská (umístění varovných pásů Rocbinda). V ZŠ Meteorologická jsme pyšní na naše odhodlání v budování silné vazby s místní komunitou. Projekt „Bezpečné cesty do školy” může hrát v tomto důležitou roli. Cílem diskusí a aktivit je zapojení veřejnosti do problematiky životního prostředí v obci. ZŠ Meteorologická uznává, že úspěch projektu závisí na zásadní změně postojů řidičů v jízdě autem. Toto se nestane přes noc a bude to vyžadovat značné množství času a úsilí všech zúčastněných stran. 3

Mapování cesty do školy Součástí projektu bylo zmapování okolí školy a vyznačení nebezpečných míst. Seznam lokalit byl projednán v pracovní skupině i v žákovském zastupitelstvu a předán zástupcům Magistrátu hl.m. Prahy jako podklad pro zpracování studie úprav. Na realizaci tohoto projektu spolupracujeme s : Magistrátem hl.m.Prahy Městskou částí Praha Libuš – Písnice ZŠ Meteorologickou a MŠ Montessori Pražské matky o.s. Oživení o.s. Nadace Partnerství 4

Mapa nebezpečných míst 5

Anketa Žákovské zastupitelstvo (pracující při MČ) vytvořilo dotazník s otázkami a následně vyhodnotilo. Otázky : Jakým způsobem docházíš do školy ? Jezdíš na kole ? Jak často jezdíš vlakem ? Jak často jezdíš MHD ? Jak často sportuješ ? Máš nějakou zájmovou činnost ? Chodíš s rodiči na procházky ? 6

7

8

Ačkoliv převažující část dětí chodí v dnešní době do školy pěšky, je zde stále velká část, která se do školy dopravuje autem a veřejnou dopravou. Z dotazníků vyplynulo, že část z nich by využívala kola, kdyby podmínky byly lepší. Naším cílem je zlepšení podmínek pro dojíždění do školy na kole na úkor automobilové a veřejné dopravy a tím zvýšení pohybu dětí. Tím chceme také eliminovat rostoucí zájem o dopravu autem a podporovat udržitelnou mobilitu. 9

Škola se snaží vyřešit situaci, aby žáci používali k cestě do školy kolo, jako ekologický dopravní prostředek vhodný pro děti. 1. krokem k vyřešení je zajištění bezpečnosti při cestě do školy (viz. „Bezpečné cesty do školy” – ve spolupráci se Žákovským zastupitelstvem). Toto se nám snad částečně podařilo změnit a v nejbližší době se uskuteční změna dopravních značení. 2. krokem je zajištění stojanů na kola umístěné pod podloubím vedle hl. vchodu do školy pro žáky a zaměstnance ZŠ, které nám městská část přislíbila a čekáme na dodání. Pokud by stojany MČ nedodala, opatří je škola z vlastních zdrojů. 3. Škola z vlastních zdrojů upravila vstupní areál tak, aby bylo možné zajíždět na kole až ke vchodu,pod střechu, k místu, kde budou umístěny cyklostojany. Úprava spočívala v odstranění schodů a vybudování bezbariérového nájezdu. 4. Další překážkou je, že si žáci nemají kam uložit výbavu na kolo (helma, chrániče, rukavice, oblečení atd.) často velmi finančně náročnou. Tento problém bychom chtěli vyřešit jako ZŠ skříňkami pro cyklisty, které by sloužily jednotlivým žákům a zaměstnancům dojíždějících do školy na kole. 10

Plány do budoucna - závěr Situaci „dopravy” žáků a zaměstnanců do školy bychom chtěli i nadále sledovat. Diskuze o situaci v „dopravě do školy“ bude probíhat i v rámci výchov a to : na I.stupni z hlediska chodec – spolujezdec a na II.stupni z hlediska chodec – spolujezdec – cyklista. Po zavedení a zažití nových možností si toto znovu zhruba po roce ověříme (ve spolupráci se ŽZ) novým šetřením mezi žáky 1.a 2. stupně a vyhodnotíme změny. Během celé doby budeme jako škola propagovat cestu do školy pěšky či na kole a zdůrazňovat jejich přednosti. Nadále budeme se ŽZ sledovat osud opatření navržených v dopravní studii u MHMP (odbor dopravy) i na naší MČ (odbor dopravy, radní pro dopravu, starosta) . 11