Dopravní a liniové stavby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Bezpečnost dopravy na veřejných komunikacích
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Analýza vnějšího trhu práce V našich podmínkách jsou organizace v rozhodující míře závislé na zdrojích pracovních sil nacházejících se na území, z něhož.
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Dopravní a liniové stavby
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
Dopravní a liniové stavby
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Dopravní a liniové stavby Bezpečnostní zařízení
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
Dopravní síť České Republiky
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Úvod do pozemních komunikací
Modelování šíření hluku Kateřina Růžičková. České hygienické morny Nařízení vlády o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací č. 148/2006.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Návrh turistického informačního systému v centru Českých Budějovic
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
osobní doprava patří do sféry služeb
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Digitální učební materiál
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Dopravní a liniové stavby 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

Rozdělení dopravy z hlediska dopravně-technického - konvenční (pozemní, vodní, letecká, vesmírná…) - nekonvenční (dopravní pásy, produktovody, lanové dráhy, monorail…) z hlediska provozně-organizačního - veřejná - neveřejná 3. z hlediska provozně –technického - hromadná (S, Ž, V, L – jízdní řád, trasa) - individuální

Dopravně-inženýrské údaje jsou podkladem ke stanovení : typu dopravního prostředku parametrů trasy

Dopravně-inženýrské údaje jsou podkladem k ovlivňování a usměrňování dopravy na dopravní síti plynulost dopravy – okružní křižovatka - Luhačovice

Dopravně-inženýrské údaje jsou podkladem k ovlivňování a usměrňování dopravy na dopravní síti eliminace negativních dopadů na životní prostředí

Vazby rozvoje společnosti a dopravy

Doprava – organizovaná a záměrně prováděná činnost, sloužící k přemístění osob nebo věcí z jednoho místa do druhého (zdroj – cíl). Přeprava – toto přemístění, které je výsledkem (produktem) dopravní činnosti. Přepravní výkon – oskm, Společenská funkce dopravy-vliv dopravy na společnost: rozvoj státu rozvoj osídlení rozvoj národního hospodářství rozvoj kultury rozvoj osobnosti

Vývoj počtu vozidel

Vývoj počtu nehod

Vývoj průměrných intenzit dopravy

Dopravní výkon (1000 vozokm/24 h)

Vývoj osobní dopravy, podíl na přepravních výkonech

Vývoj nákladní dopravy, podíl na přepravních výkonech

údaje nejsou k dispozici Členové EU rozloha dálnice silnice hustota   dálnic silnic km2 (km, 2003) na 1000 km2 Belgie 30 528 1 729 148 010 56,6 4 848,3 Česká republika 78 866 518 127 229 6,6 1 613,2 Dánsko 43 094 1 027 71 047 23,8 1 648,7 Estonsko 45 226 98 53 640 2,2 1 186,0 Finsko 338 145 653 102 742 1,9 303,8 Francie 547 030 10 379 987 622 19,0 1 805,4 Irsko 70 280 176 95 635 2,5 1 360,8 Itálie 301 230 6 487 808 767 21,5 2 684,9 Kypr 9 250 268 11 492 29,0 1 242,4 Litva 65 200 417 78 478 6,4 1 203,7 Lotyšsko 64 589 59 434 0,0 920,2 Lucembursko 2 586 147 2 728 56,8 1 054,9 Maďarsko 93 030 542 160 215 5,8 1 722,2 Malta 316 2 227 7 047,5 Německo 357 021 12 037 219 544 33,7 614,9 Nizozemsko 41 526 údaje nejsou k dispozici Polsko 312 685 405 377 289 1,3 1 206,6 Portugalsko 92 391 1 835 19,9 Rakousko 83 870 1 670 105 040 1 252,4 Řecko 131 940 730 5,5 Slovensko 48 845 313 17 459 357,4 Slovinsko 20 273 477 37 924 23,5 1 870,7 Spojené království 244 820 3 609 413 555 14,7 1 689,2 Španělsko 504 782 9 739 19,3 Švédsko 449 964 1 591 138 526 3,5 307,9

Vztah mezi velikostí města a možnostmi dopravy vyjadřuje např.: Hustota sítě komunikací Praha 7,1 km/km2 Brno 4,3 Ostrava 5,0 Drážďany 9,3 Podíl ploch pro dopravu v centrech středoevropských měst 24 – 28 % komunikace + chodníky

Sčítání dopravy 2005

Dopravní průzkumy Podklady pro analýzu dopravy: Inventarizace dopravních cest (pasportizace) - zjištění a zhodnocení st. stavu komunikací, zařízení (P,G), dopravní závady Evidence silničních motorových vozidel – NA, OA Obecné údaje o sídle (obci) – počet obyvatel, pracovních příležitostí, rozloha, vzdálenosti dopravních oblastí Evidence dopravních nehod – příčiny, místa, počty, škody Průzkum silniční dopravy – charakteristiky DP, zdroje a cíle přepravních vztahů, vliv na ŽP, P,G, pěší, cyklisté, HD aj.

Využití dopravních průzkumů K zajištění podkladů pro projektování a: Modernizaci sítě komunikací Zlepšení dopravních poměrů na stávajících komunikacích Návrh ploch pro dopravu v klidu Dopravní obsluhy území aj. Ke zhodnocení stávajícího stavu dopravy: Po zavedení návrhů a opatření v organizaci a řízení dopravy aj.

Druhy dopravních průzkumů

Rozdílné denní průběhy intenzit dopravy pro jednotlivé kategorie vozidel Denní variace hodinových intenzit dopravy na dálnicích v pracovní den

Rozdílné průběhy intenzit dopravy během dne a týdne Všechna vozidla celkem II. třída

Odlišnosti na vybraných komunikacích Výrazný nárůst dopravy v zimních měsících v horské oblasti Stanoviště: Vrchlabí

Odlišnosti na vybraných komunikacích Výrazný nárůst dopravy o prázdninách na dálnici D2 Brno – Státní hranice SR Stanoviště: Lanžhot, km 49

Týdenní cyklus jízd kamionů Stanoviště: dálnice D5 Praha – Rozvadov, Rudná u Prahy, km 5

Průběhy cyklistické dopravy Závislost na počasí Stanoviště: Liberec

Dělba přepravní práce v osobní dopravě