Konference nejen o retailu 2007
Noví nájemci Franchisa realitní kanceláře Zdraví Lékárny volná zóna Lékaři sdružené ambulance
Měnící se nájemci Restaurace: pivní kultura se mění - lidé touží po specialitách Děti a jejich potřeby Důchodci a jejich potřeby Cenová diferenciace
Chybějící nájemci Potraviny Čerstvé zboží Zdraví a zdravotnictví
Změny retail a tenant mixu SR: vstup více nadnárodních řetězců Skladba nájemců tvoří shopping centrum Přesun lokálních neetablovaných nájemců do menších projektů Služby Lékaři sdružené ambulance
Změny tenant mixu Expanze nadnárodních značek Nejžádanější: Giorgio Armani a Gucci Versace, Channel, Louis Vuitton, Dior, Yves Saint Laurent, Prada, Emporio Armani V ČR komplikace = finance: DIOR zájem Versace, Channel a Giorgio Armani
Nové společnosti vstupující na český a slovenský maloobchodní trh Konference nejen o retailu
Nové společnosti pro český a slovenský retailový trh
Obsah prezentace Domácí společnosti Zahraniční společnosti Zahájení expanze & její kroky Rizika & nebezpečí expanze DTZ retail team – naše zkušenosti & projekty v ČR
Nové společnosti vstupující na český trh - domácí společnosti Fruit Frog - čerstvé džusy INFINIT – relaxační centrum Memento – portrétové studio Pro party – vše pro oslavy a párty Červený rak – síť lékáren Peter´s Wear – mladá móda Chirš – realitní kancelář
Nové společnosti vstupující na český trh - mezinárodní společnosti CCC (Polsko) provozoven v Polsku obuv, zahajuje expanzi v ČR 11 obchodů, abOriginal (Maďarsko) – 9-10 obchodů v brzké době Giordano (Dubai) – a)shop in shop, b)vlastní obchody Arcadia Group (Malta) – Peacocks, Things, Adams Kids Olimpia (Polsko) – up market móda, elegantní pulovery
Nové společnosti vstupující na český trh - mezinárodní společnosti Adessa (Rakousko) – textil a obuv KIK – (Německo)- textilní diskont »3000 obchodů v Německu v roce 2006 »40 obchodů v ČR »200 obchodů v průběhu příštích 5 let »Požadavky – 450 – m2, pouze přízemí, »Heslo „Nový obchod každý pracovní den“
Strategické kroky Každá nová společnost se zaměřuje na hlavní město = největší jistota úspěchu 1 krok – vybudovat svou vlajkovou loď - prodejnu 2 krok – minimum 5 lokalit/obchodů 3 krok – minimálně obchodů do 5 let od zahájení činnosti Další vývoj – zahájení expanze do regionálních měst
Rizika & nebezpečí expanze Discount & společnosti s nízkými cenami přicházejí: - ne pouze pro potraviny! Ale i pro módu. Low cost operátoři: nemohou akceptovat podmínky nejlepších lokalit Projekty na okrajích měst - společný jmenovatel = agresivní cena & minimální náklady Dopady z pohledu financí: Nízké nájemné Sleva pro marketingové servisní poplatky Velké jednotky Není možné umístění v centru měst
DTZ retail team – Naše zkušenosti & projekty Portfolio DTZ: Čtyři Dvory – ČB Galerie Butovice Liberec – rozšíření GLOBUS Plzeň – AVALON AVION Retail Parky Praha – Rustonka DTZ team: Petr Valenta Senior retail agent Petra Popova Junior Retail agent Balazs Magyar Head of Retail department
Vstup francouzských značek na český trh – hledání partnerů Obchodní oddělení Francouzského velvyslanectví v Praze Dagmar Studeníková, vedoucí odboru spotřebního zboží a zdravotnictví
Poslání Ekonomické mise Podpora exportu francouzských firem, převážně MSP Hledání dovozců, distributorů, investorů, franchisantů Praha: 5 sektorů Statistiky: 2 lidé – od ledna do 15/5 zpracováno: - 92 žádostí francouzských firem - Prospekce trhu: návštěvy veletrhů v ČR a ve Francii - Veletrh FRANCHISE PARIS EXPO v Paříži - březen
Franchising ve Francii Leader na evropském franchisingovém trhu V roce 2006: 1037 sítí s frančízanty (obchody ve formě franchisingu) Oblíbený způsob podnikání mezi Francouzi (v roce 1996: 485 sítí a obchodů) Realizovaný obrat v roce 2006: 45 miliard € (oproti 26,53 miliard € v roce 1996) Trend: převážně služby, vyhledávání malých radostí (parfumérie, konfekce, květinářství...) 1/3 francouzských konceptů je implantována v zahraničí, převážně oblast: vybavení domácnosti, osobní péče, kadeřnictví, hotelnictví, fast-food, potraviny. Největší počet francouzských konceptů v zahraničí je v USA – 29 sítí.
GUY DEGRENNE – Vznik: 1997 Segment: stolničení, nádobí, příbory, porcelán, sklo, stolní textil Délka kontraktu:5 let Vstupní poplatky: € / CZK Přímé poplatky franchisorovi:4% z obratu bez daně Zóna: – obyvatel Průměrná plocha obchodu:110m 2 Roční obrat bez daně: € / 12,6 Mio CZK Osobní přínos frančízanta:70 – € / 1,9 – 2,2 Mio CZK Investice na vznik obchodu: € / 5 Mio CZK (včetně zásob)
BOIS&CHIFFONS – chiffons.fr Vznik: 1997 Segment: Nábytek, dekorace, dárky, textil Délka kontraktu:3 roky, opětovné obnovení Vstupní poplatky:25 000€ / Kč Přímé poplatky franchisorovi:1830€ (51240Kč) plus 1€ za m2 prodejní plochy, přesahuje-li tato 700m2 Zóna: obyvatel Průměrná plocha obchodu:750m2 Průměrný obrat: €/ 42 Mio Kč Osobní přínos frančízanta: € / 4,2 Mio Kč Investice na vznik obchodu: € / 12,6 Mio Kč
MONCEAU FLEURS – Vznik: 1965 / 1998 Segment: Samoobslužné květinářství Délka kontraktu:7 let Vstupní poplatky:16 000€ bez daně / Kč Přímé poplatky franchisorovi:6% z obratu bez daně + 2% ročně na reklamu Zóna:Od obyvatel Průměrná plocha obchodu:100m2 Průměrný roční obrat včetně daně: – 2,5 Mio € / Mio Kč Osobní přínos frančízanta:30% z celkových nákladů Investice na vznik obchodu: – € / 4,7 – 6 Mio Kč
MIDAS – Vznik: 1976 Segment: Rychloservis aut a krátkodobý pronájem aut Délka kontraktu:10 let Vstupní poplatky:19 818€ / Kč Přímé poplatky franchisorovi:5% z obratu bez daně Zóna:Od obyvatel Průměrná plocha obchodu:300/350m2 Roční obrat s daní: €/ 16,2 Mio Kč (v průměru po 2 letech provozu) Osobní přínos frančízanta:Od € / 1,6 Mio Kč Investice na vznik obchodu:230 až € / 6,4 – 8,4 Mio Kč
Diskuze Dagmar Studeníková Petr Valenta