Znalostio zlomcích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Practice with Numbers Answer the following questions in Czech. Remember to use the correct case of nouns after numbers. Vzor: Kolik minut má hodina?
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Expressions of Time Write out the following times in two different ways (whenever possible). Vzor: 1:30 am Je jedna hodina třicet minut. Je půl druhé.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?.
Kolik to stojí?.
* Desetinná čísla Matematika – 6. ročník *
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Hodiny a režim dne pro první třídu.
Pojem zlomek a jeho zápis.
1.
Desetinná čísla 2.část.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lekce 4 čas.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Lineární rovnice – 1. část
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozšiřování a krácení zlomků
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Souhrnné opakování desetinná čísla
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Tři tisíce dvě stě osmdesát dva
7..
Desetinná čísla - úvod.
PRAVOPIS ČÍSLOVEK Mgr. Michal Oblouk.
Za předpokladu použití psacích potřeb
ZLOMKY - ÚVOD.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Pozor, čárka I..
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Převeď zlomky do základního tvaru:
Jméno autora výukového materiálu
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
DESETINNÁ ČÍSLA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Pojem zlomek a jeho zápis.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

Znalostio zlomcích

PAMATUJ : čitatel ( určuje, o kolik zlomková čára částí se jedná ) zlomková čára jmenovatel ( vyjadřuje, na kolik částí je celek rozdělen )

Jaká část obrazce je vybarvena?

Přečti zlomky: čtyři desetiny tři čtvrtiny jedna polovina osm patnáctin pět setin šedesát čtyřicetin devět sedmnáctin čtyři statisíciny

Zapiš pomocí zlomků: čtyři sta patnáctin dvě poloviny tři dvacetiny šestnáct tisícin sedmnáct devítin dvacet čtyři jedenáctin pět miliontin sedm osmin

Zlomky se jmenovatelem 10, 100, 1 000, 10 000, DESETINNÉ ZLOMKY Zlomky se jmenovatelem 10, 100, 1 000, 10 000, 100 000, 1 000 000 nazýváme desetinné zlomky. devět set šedesát čtyři tisíciny pět desetin třicet osm setin Zakroužkuj desetinné zlomky.

POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Porovnej zlomky , , . = = =

= = = POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Porovnej zlomky, doplň znaménko < , = , > . = = =

= = = = = = = = = ROVNOST ZLOMKŮ Doplň čitatele nebo jmenovatele, aby platila rovnost. = = = = = = = = =

= = = = = = = = = 25 8 10 7 4 6 3 12 ROVNOST ZLOMKŮ - řešení 200 Doplň čitatele nebo jmenovatele, aby platila rovnost. 25 8 = = = 10 7 = = = 4 200 6 3 = = = 12

= 15 6 3 2 1 = ___________ = ___________ = ___________ = __________ SMÍŠENÁ ČÍSLA Je-li čitatel zlomku větší než jmenovatel, můžeme zlomek zapsat pomocí smíšeného čísla. 1 = Zapiš zlomky pomocí smíšených čísel. 15 6 = ___________ = ___________ 3 2 = ___________ = __________

ZOPAKUJ SI : 1. Nakresli obdélník a rozděl ho na čtvrtiny. Vybarvi tři čtvrtiny a zapiš vybarvenou část zlomkem. Nakresli kruh , rozděl ho na šestiny a vybarvi dvě šestiny , zapiš vybarvenou část zlomkem. Napiš zlomkem: devět tisícin sto pět třicetin patnáct osmin dvanáct polovin šest set dva setin šest miliontin Napiš sedm libovolných desetinných zlomků. Porovnej zlomky. Zapiš správně znaménko < , = , > .

< > = = < > ŘEŠENÍ: 1. 2. Napiš sedm libovolných desetinných zlomků. 4. ______________________________________________________ < > = = < >