HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Postnatální vývoj Jana Fišerová EU-ICT-ČAZ-8-09.
Krev, její složení a funkce
Název Ontogeneze člověka
Vývoj člověka - postnatální
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
FÁZE ŽIVOTA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VÝVOJ JEDINCE.
Opakování - vývoj jedince
Vývojová stádia člověka
Lidé a čas 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Stadia lidského života
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
ČLOVĚK odlišnosti od ostatních savců.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Rozmnožovací soustava
POHLAVNÍ SYSTÉM ŽENY.
ČLOVĚK Pří_232_Savci_Člověk Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Rozmnožovací soustava 5. ročník
Etapy vývoje člověka - křížovka
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Biologické děje v dospívání
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Prvouka Člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Žáci se seznamují s dovednostmi v jednotlivých věkových obdobích
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VÝVOJ JEDINCE opakování
ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Eva Procházková
Transkript prezentace:

HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA

NOVOROZENECKÉ OBDOBÍ Začíná narozením dítěte Končí za jeden měsíc Toto období dělíme na užší novorozenecké období – prvních 10 dní života Širší novorozenecké období – dalších 20 dní života novorozeněte V tomto období se dítě přizpůsobuje novému prostředí mimo tělo matky V okamžiku narození začíná dítě dýchat Pomocí sacího reflexu je schopno přijímat potravu

Tady vidíš novorozence těsně po porodu

KOJENECKÉ OBDOBÍ Začíná druhý měsíc po narození Končí první rokem života dítěte V tomto období dítě intenzivně roste Taktéž se velmi intenzivně rozvíjí duševně Za rok vyroste kojenec o 25 cm a jeho hmotnost se ztrojnásobí Důležitou složkou výživy kojence je mateřské mléko Při kojení se dítě nejen nasytí, ale upevňuje se i vazba mezi matkou s dítětem

kojenec

BATOLIVÉ OBDOBÍ Trvá od jednoho do tří let věku dítěte V tomto období se zpomaluje růst Dítě se naučí lézt a později chodit Pohybové schopnosti se rozvíjejí Rozvíjí se řeč Dítě se učí různým dovednostem Učí se hygienickým návykům a proniká do širší společnosti

batole

PŘEDŠKOLNÍ VĚK Toto období trvá od 3 – 6 let Dítě většinou chodí do mateřské školy Rozvíjí se duševní schopnosti Děti jsou v tomto věku hravé a vnímavé Rozvíjejí se komunikační dovednosti Důležitý je pro dítě vzor – odkoukává od dospělých jak se chovají, co dělají Pak to opakuje. Je proto důležité chovat se před dítětem správně

předškolák

ŠKOLNÍ VĚK Dělíme ho na starší a mladší Důležitým mezníkem tohoto období je vstup dítěte do školy Starší školní věk se již prolíná s dospíváním Tělesné tvary dítěte se zaoblují Jsou patrny rozdíly mezi kluky a holčičkami v postavě Projevují se první známky osobnosti, nadání a talentu Rozvíjejí se pohybové vlastnosti

školák

OBDOBÍ DOSPÍVÁNÍ Trvá obvykle od 10 – 18 let Dochází k prudkému růstu Pohlavní orgány začínají vylučovat pohlavní hormony V pohlavních orgánech se tvoří pohlavní buňky – vajíčka a spermie Dokončuje se růst a vývin pohlavních orgánů a druhotných pohlavních znaků Začínají se utvářet vztahy k druhému pohlaví Pokračuje i duševní vývoj – zlepšuje se paměť a schopnosti řešit náročnější situace

Stávají se kritičtí vůči sobě, ale i ostatním. Především pak k rodičům Důležitou úlohu hraje rodina a společnost ostatních lidí Důležité jsou vrstevnické skupiny

DOSPĚLOST Trvá od 20 – 45 let V tomto období člověk zakládá rodinu, dokončuje vzdělání a budu je profesní kariéru Je to období plné duševní i fyzické aktivity

STÁRNUTÍ A STÁŘÍ Spočívá v ochabování celého organismu Orgány a tkáně se zmenšují Zmenšuje se i podíl vody v těle U žen končí menstruační cyklus a schopnost mít děti Snižují se duševní i fyzické schopnosti člověka Pracující odcházejí do důchodu, stará se o ně stát Staří lidé potřebují ohleduplnost a úctu od svého okolí Stáří končí smrtí organizmu Je to definitivní zánik člověka jako takového

stáří

Použitá literatura a zdroj obrázků Kroulíková, Kroulík: Přírodopis pro osmý ročník zvláštní škol y, SEPTIMA 1995, 93 stran. Obrázky: www.GOOGLE.com