Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Advertisements

Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
SLNS BRNO Školení pilotů 2010 část 2. Jaroslav Vašík.
Registr výškových objektů a národní databáze překážek
Nonverbální úlohy - - pohyb Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
pro všeobecné letectví
Technika,tak jak ji vidím já…
Vstup USA do války.
Letiště Václava Havla Praha
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Letiště Praha Ruzyně Úvod: Obsah prezentace:
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Středisko letových navigačních služeb Brno-Tuřany
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
Letoun Solar Impuls Petr Beneš, DL2 VOŠ a SPŠ Dopravní Masná 18, Praha1.
PLATEBNÍ STYK - příkaz k úhradě, složenka, platební karta
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Tato prezentace byla vytvořena
Zvyšovaní bezpečnosti v letecké dopravě
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Technologie.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Letecká doprava. + rychlost, úroveň, služby - cena?, střední a dlouhé vzdálenosti nahradila mezikontinentální lodní d. celý svět v dosahu 24 hodin.
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Jakub Weinstein: DRUŽICE.
Approach Procedure with Vertical guidance
Kateřina de jagerová, Anna rytířová, klára štachová
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Letadla. Letadlo je stroj schopný létat v atmosféře nezávisle na zemském povrchu.Letadlo využívá vztlaku díky kterému může létat. Schéma obtékání křídla.
Ukázka řízení letového provozu na síti VATSIM Pavel Brodský.
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_ZEMĚPIS
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Simulace provozu reaktoru VVER-440
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
STAV PODNIKU 2017 – 2018 AKTULIZACE STRATEGIE ŘLP ČR, s.p.
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec

Úvod do řízení letového provozu  Není pouze věž, ale máme TWR, APP a ACC  TWR  Řídí veškerý pohyb na letišti a v jeho nejbližším okolí  APP  Řídí přílety a odlety v koncové řízené oblasti  ACC  Řídí převážně přelety přes naše území

Automatizace APP  Minimální rozstup 3NM (5,5km) a 1000 ft (300m), ovšem vždy necháváme rezervu

Jak rozstup udržet  Rozstup se dá udržet třemi způsoby  Změnami kurzu  Změnami rychlosti  Změnami výšek  Ovšem ani jedna změna není ekonomická, ani ekologická, zdržuje a prodražuje let

TCAS, řešení které známe už dlouho  Traffic Collision Avoidance Systém je protisrážkový systém, známý už docela dlouho, ovšem čeho všeho je schopný si moc lidí neuvědomuje

Přeprogramovaný TCAS  Kdyby se TCAS povedlo přeprogramovat, vznikl by z něj dokonalý řídící letového provozu.  Díky dokonalé znalosti polohy ostatních letadel a bezchybnosti počítačového rozhodování, by se mohli zmenšit rozstupy, zmizely by ony rezervy a kapacita vzdušného prostoru by se až zdvojnásobila.  Pořadí letadel na přistání se bude určovat už stovky kilometrů od letiště.

Závěrem  Kdyby se systém TCAS povedlo přeprogramovat tak jak navrhuji, letecká doprava v okolí letišť bude rychlejší, bezpečnější, plynulejší a hlavně méně nákladná  Bohužel v letectví zavedení převratných novinek stojí jednak čas i peníze a tak kdo ví, třeba se někdy v budoucnosti takového revolučního systému dočkáme.  Zdroje:    FAA  Obrázky jsou růžně postahovány z google