Marketingová komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 10.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Direct marketing (stručně úvodem)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Komunikace a stimulování prodeje
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Marketingová komunikace
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
Marketingová komunikace 5. Přednáška 21. listopadu Přednáška 21. listopadu 2006 Eva Tomášková Katedra národního hospodářství.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Distribuce - placement
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace Nestačí vyvinout dobrý produkt s přitažlivou cenou a zpřístupnit ho zákazníkovi Marketingová komunikace je proces přenosu zpráv s cílem učinit produkt či firmu přitažlivou pro cílovou skupinu

Kybernetický model komunikace Komunikátor kódování Zpráva šumy kanál Komunikant zpětná vazba

Neznám výrobky vašeho podniku Nevím, kdo jste Neznám váš podnik Neznám výrobky vašeho podniku Nevím, jestli váš podnik stojí za to Neznám zákazníky vašeho podniku Neznám výkonnost a schopnosti vašeho podniku Neznám výkonnost a schopnosti vašeho podniku Neznám reputaci Vašeho podniku A teď – co jste mi chtěli prodat?

Cíle komunikace Informovanost Znalost Oblíbenost Preference Nákup Opakované nákupy

Tvorba účinné komunikace Výběr cílového příjemce Stanovení cílů komunikace Tvorba sdělení Výběr komunikačních cest Určení rozpočtu Výběr komunikačního mixu Kontrola účinnosti

Výběr komunikačních cest OSOBNÍ Rozhovor dvou nebo více osob (osobně, telefon, mail) Účinnost vyplývá z individuální prezentace, zpětné vazby NEOSOBNÍ Média, prostředí, události

Nástroje komunikačního mixu Reklama účinnost, působivost, neosobní ch.,image Podpora prodeje výzvy, stimuly, reakce Public relations věrohodnost, schopnost zaujmout Přímý marketing aktuálnost, interaktivita, přizpůsobení Osobní prodej osobní kontakt, reakce,kultivace vztahů

REKLAMA Reklama je placená, neosobní komunikace prostřednictvím různých médií, zadávaná podnikatelskými subjekty, neziskovými organizacemi či osobami, které jsou identifikovatelné v reklamním sdělení a jejichž cílem je informovat a přesvědčovat cílovou skupinu, připomínat jí značku, produkt nebo podnik.

Plánování a realizace reklamy Zákazník něco ví Co má vědět?

Jaké funkce produktu jsou pro zákazníka důležité? 1. Analýza situace: Zákazníci Produkt, značka Konkurenční výrobky Jaké funkce produktu jsou pro zákazníka důležité? Jaké výjimečné vlastnosti má výrobek, značka? Jaké místo obsadila v myslích zákazníků konkurence? Jaké jsou typické vlastnosti a mediální chování? 2. Stanovení cílů Známost Image Vnímání

3. Stanovení rozpočtu 4. Koncepce reklamy Formulace sdělení Úkolem reklamy je přesvědčit příjemce reklamy o hodnotě, odlišnostech nebo prioritách produktu. Je důležité, aby reklama ukázala příjemcům něco, co stojí za to přijmout a zapamatovat si. Jinak ho bude ignorovat a zapomene ho. Formulace sdělení Různé postupy: kombinace uspokojení racionální, citové, společenské, ego + zážitek z důsledku spotřeby, používání produktu, příležitostné používání

!KISS – Keep it short and simple! Formulace sdělení Přitažlivost, exkluzivita, důvěryhodnost Zpracování sdělení styl (výsek ze života, životní styl, fantazie, nálada nebo image, doporučení osobnosti, technická zdatnost, vědecký důkaz,..) tónu (pozitivní, humorný,..) slova a titulky (budou si je pamatovat?) formát (velikost, barva, pozadí) Posouzení etické přijatelnosti Rozpor etika x cíle !KISS – Keep it short and simple!

Výběr médií (a každé má své výhody) Noviny Televize Rozhlas Časopisy Outdoor (billboardy, city-light, plakáty,..) Brožury Internet Kino

Přímý prodej Veškerá komunikační činnost směřující k nabízení zboží či služeb nebo k přenosu obchodních nabídek v katalogu, novinách nebo v časopisech formou inzerátu nebo v jiné tištěné formě, poštou, TV, faxem nebo přes jiná média s cílem informovat spotřebitele a vyvolat jejich odpověď. (Kodex pravidel etiky v přímém marketingu)

Přednosti: Nevýhody Zacílení na vybraný segment Vyšší účinnost Měřitelnost výsledků Opakované kontaktování zákazníků Snazší utajení aktivit před konkurencí „Osobní“ oslovení Nevýhody Vyšší náklady v absolutní hodnotě Nutnost získání databáze zákazníků

Formy přímého marketingu Katalogový prodej Zásilkový prodej Telemarketing Teleshopping Mailing Internetový obchod

Podpora prodeje Soubor různých motivačních nástrojů, převážně krátkodobého charakteru, vytvářených pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých výrobků Cíl: krátkodobé zvýšení počtu prodaných výrobků Dílčí cíle: Povzbuzení větších či rychlejších nákupů Přilákání nových zákazníků Přilákání spotřebitelů konkurenčních značek Odměna věrných zákazníků

Cílové skupiny: Koneční zákazníci Distribuční zprostředkovatelé, především obchod Prodejní personál

Cílová skupina:Konečný spotřebitel Šetři! Vyhraj! Zadarmo! Vzorky výrobku Cenově výhodná balení Spotřebitelské soutěže Ochutnávky a předvádění výrobků Kupóny Rabaty Prémie (dárky)

Cílová skupina: Distribuční zprostředkovatelé Obchodní konference a setkání s výrobci Dárky Výstavní zařízení na místě prodeje Rabaty nebo slevy Soutěže

Cílová skupina: Prodejci Školení a schůzky Prodejní soutěže Předvádění výrobku a soutěž

Public relations Tvorba dobrých vztahů (dobrého jména, pozitivního obrazu) s vlivovými skupinami Cílem je vytvořit vzájemné porozumění a pomáhat v rozhodování a účinějším jednání Cílem není formulovat přímou nabídku ke koupi PR je funkcí Top managementu

Nástroje PR Sponzoring Tiskové konference a vztahy s tiskem Vydávání podnikových publikací a firemní literatury Zprávy předávané přímo médiím Lobování Krizová komunikace Osobnost podniku

Krizová komunikace AAA AUTO Praha Reflex – podivné komerční praktiky této firmy Reakce – snaha skoupit veškerá vydání, vyhrožování trestním oznámením Reakce reklamní kampaň ve všech médiích o výsledcích počtu prodaných vozů, nízkých reklamacích, nabídka zpětného leasingu, okamžité půjčky,… Využití celebrit (všichni tam byli….)

Osobní prodej Vyhledávání a kontaktování nových zákazníků. Poskytování informací o nabídce podniku. Prodej a vyjednávání což zahrnuje realizaci účinných prezentací nabídky, dojednávání podmínek dodávky a sjednávání cen. Poskytování služeb v oblasti řešení problémů, technického a aplikačního servisu Výzkum trhu zaměřený na zjišťování potřeb, požadavků a názorů zákazníků a aktivity konkurence Budování a udržování dlouhodobých vztahů se zákazníky Řízení vlastní činnosti zejména rozdělování času a úsilí mezi jednotlivé zákazníky a nabízené produkty

Proces prodeje Plánování kontaktu se zákazníkem Navázání kontaktu Představeni a předvedení výrobku a výhod Zvládnutí námitek Návrh nabídky Závěry

1. Plánování kontaktů se zákazníkem Podnik zákazníka Kdo je zákazníkem Cíl, předmět jednání Blok argumentů Diagnostický list

2. Navázaní kontaktu První kontakt je nejobtížnější Sjednání schůzky Potvrzení termínu a předmětu Iniciativa a plánování termínu

3. Představeni a předvedení výrobku a výhod, Zjištění, co zákazník chce, přínosy chce získat a jaká je důležitost vyhledávaných přínosů. Ověření, zda lze tyto očekávané vlastnosti nabídky změnit Prezentace nabídky, propojení požadavků s nabízenými přínosy. Na účinnost a působivost prezentace má vliv: Opakování důležitých argumentů. Používání prospektů, schémat, maket, přímé předvedení výrobku, odvolání na významnou referenci, možnost vzít výrobek do ruky a vyzkoušet ho. U prodeje technicky orientovaných nabídek s důrazem na racionální benefity jsou důležité ekonomické propočty prezentované pomocí tabulek a grafů. Začlenění referenčních a srovnávacích kritérií. Zákazník musí mít stále pocit, že rozhoduje on. Je nutné ho přesvědčit, nikoliv nutit.

4. Zvládnutí námitek Zásada: Námitky jsou pozitivním signálem, že zákazník o nabídce přemýšlí. Příprava CO odpovědět, Proč asi namítá? KDY odpovědět Vybrat správný okamžik JAK odpovědět. Co nikdy neříct Taktiky zvládnutí námitky

5. Návrh nabídky Pokračování kontaktů (pravidlo 7) Zpřesnění nabídky, předložení nových informací a argumentů Pokus o získání objednávky