Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15
Advertisements

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Mikrobiologie Mikroorganismy.
Jednobuněčné organismy s pravým buněčným jádrem
Bakterie 1 VY_32_INOVACE_A1-01 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
POZNÁVÁNÍ DRUHŮ HUB RISKUJ. POZNÁVÁNÍ DRUHŮ HUB RISKUJ.
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Houby Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hub stopkovýtrusných.
Třídy: Stopkovýtrusé houby Rzi a sněti Vřeckovýtrusé houby
Základy přírodních věd
Opakování a procvičení pro žáky 6.C
PLANKTON.
PRVOCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Trepka velká Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Prvoci Jednobuněční živočichové Žijí ve vodním nebo vlhkém prostředí
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
HOUBY ŘÍŠE.
KVASINKY Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou.
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
HOUBY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
Řasy zelené.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK PRVOCI
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Jednobuněční živočichové
Bakterie.
Prvoci Mgr. Helena Roubalová
BAKTERIE.
Prvoci – jednobuněční živočichové
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Houby - poznávačka Houby vyšší a nižší.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_INOVACE_28_Prvoci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Jednobuněční.
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Bakterie.
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Bakterie Nikola Klaclová.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
Prvoci organismy tvořené jedinou buňkou, která vykonává všechny funkce
HOUBY.
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Řasy zelené.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Prvoci.
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20 Oblast: přírodopis – 6. ročník Stručná anotace: Soutěžní hra Riskuj s otázkami na témata: VIRY slouží zábavnou formou k opakování BAKTERIE daných témat HOUBY ŘASY PRVOCI Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

VIRY 1000 2000 3000 4000 5000 BAKTERIE 1000 2000 3000 4000 5000 HOUBY 1000 2000 3000 4000 5000 ŘASY 1000 2000 3000 4000 5000 PRVOCI 1000 2000 3000 4000 5000

VIRY MŮŽEME POZOROVAT a) jen optickým mikroskopem b) jen elektronovým mikroskopem c) jen lupou ZPĚT NA HRACÍ POLE

VIRY OZNAČUJEME JAKO ORGANISMY a) nebuněčné b) jednobuněčné c) mnohobuněčné ZPĚT NA HRACÍ POLE

VIRY a) žijí symbioticky s živočichy b) napadají jen mrtvé organismy c) jsou vnitřními parazity buněk ZPĚT NA HRACÍ POLE

JAKO BAKTERIOFÁGA OZNAČUJEME a) vir, který napadá bakterie b) bakterii, která napadá viry c) vir, který se přeměňuje na bakterie ZPĚT NA HRACÍ POLE

MEZI VIROVÁ ONEMOCNĚNÍ NEPATŘÍ a) chřipka b) rýma c) angína ZPĚT NA HRACÍ POLE

KOKY JSOU a) tyčinkovité bakterie b) kulovité bakterie ve skupinách po 4 c) jednotlivé kulovité bakterie ZPĚT NA HRACÍ POLE

ŘETÍZKOVITÉ BAKTERIE OZNAČUJEME JAKO a) stafylokoky b) streptokoky c) bacily ZPĚT NA HRACÍ POLE

BAKTERIÁLNÍ CHOROBY SE LÉČÍ a) vitamíny b) antibiotiky c) antimonopoly ZPĚT NA HRACÍ POLE

PRO VÝROBU NĚKTERÝCH MLÉČNÝCH VÝROBKŮ SE POUŽÍVAJÍ a) laktobacily b) penicilin c) sinice ZPĚT NA HRACÍ POLE

KLIDOVÉ STADIUM BAKTERIÍ OZNAČUJEME JAKO a) cysta b) ulita c) spora ZPĚT NA HRACÍ POLE

MEZI HOUBY ROURKATÉ NEPATŘÍ a) klouzek modřínový b) kozák březový c) ryzec smrkový ZPĚT NA HRACÍ POLE

K JEDNOBUNĚČNÝM HOUBÁM PATŘÍ a) plíseň hlavičková b) kvasinka pivní c) štětičkovec ZPĚT NA HRACÍ POLE

HOUBY SE ROZMNOŽUJÍ POMOCÍ a) výtrusů b) semen c) pupenů ZPĚT NA HRACÍ POLE

DŮLEŽITÝM ZNAKEM, KTERÝ ODLIŠUJE MUCHOMŮRKU ZELENOU OD PEČÁRKY OVČÍ JE a) přítomnost pochvy u pečárky ovčí b) přítomnost pochvy u muchomůrky zelené c) nepřítomnost pochvy u muchomůrky zelené ZPĚT NA HRACÍ POLE

PRO VÝROBU PENICILÍNU SLOUŽILA PLÍSEŇ S NÁZVEM a) štětičkovec b) kropidlák c) hlízenka ZPĚT NA HRACÍ POLE

ŘASY PROVÁDÍ FOTOSYNTÉZU, PROTOŽE MAJÍ V BUŇKÁCH OBSAŽENY a) mitochondrie b) chloroplasty c) vakuoly ZPĚT NA HRACÍ POLE

MEZI JEDNOBUNĚČNÉ ŘASY NEPATŘÍ a) šroubatka b) zelenivka c)zrněnka ZPĚT NA HRACÍ POLE

KRÁSNOOČKO ZELENÉ SE POHYBUJE POMOCÍ a) brv b) bičíku c) panožek ZPĚT NA HRACÍ POLE

HNĚDÝM MOŘSKÝM ŘASÁM SE ŘÍKÁ a) ruduchy b) hněduchy c) chaluhy ZPĚT NA HRACÍ POLE

TĚLO ŘAS SE NAZÝVÁ a) stonek b) kmen c) stélka ZPĚT NA HRACÍ POLE

ZPŮSOB POHLAVNÍHO ROZMNOŽOVÁNÍ TREPKY SE NAZÝVÁ a) splynutí b) spojení c) spájení ZPĚT NA HRACÍ POLE

MĚŇAVKY SE POHYBUJÍ POMOCÍ a) brv b) bičíků c) panožek ZPĚT NA HRACÍ POLE

NEPŘÍZNIVÉ PODMÍNKY PŘEČKÁVÁ TREPKA V ÚTVARU ZVANÉM a) cysta b) spora c) výtrus ZPĚT NA HRACÍ POLE

NEPOTŘEBNÉ LÁTKY ODSTRAŇUJE TREPKA Z TĚLA POMOCÍ a) potravních vakuol b) stažitelných vakuol c) buněčných úst ZPĚT NA HRACÍ POLE

NEPOHLAVNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ TREPKY SE NAZÝVÁ a) podélné dělení b) příčné dělení c) spájení ZPĚT NA HRACÍ POLE