Předmět a očekávaný výstup

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ s proměnou nedokonalou
Advertisements

Člověk v živočišném systému VY_52_INOVACE_01 Sada 1
Lesní obratlovci – savci
Název:VY_32_INOVACE_PR7_04 – Strunatci - rozdělení
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Stavba kostry člověka II
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Předmět a očekávaný výstup
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Savci - opakování.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Předmět a očekávaný výstup
Předmět a očekávaný výstup
Kosterní stavba těla savců
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu:
Savci – řád hlodavci (úvod)
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.:
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zajícovci (Lagomorpha)
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Podříše: Prvoci - KMENY: Nálevníci Výtrusovci Mnohobuněční – KMENY:
Charakteristika řádu ŠELMY
Název projektu: Živá příroda ve škole
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.03.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Vejcorodí  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Přírodopis.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
ZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCIZAJÍCI. Něco o nich Tvoří samostatnou skupinu savců Stavbou těla a způsobem života se podobají hlodavcům Zajíci, stejně jako hlodavci,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_04-39 Ročník: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Transkript prezentace:

Předmět a očekávaný výstup Označení DUM 19 - 06 - Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice, 747 28 Předmět a očekávaný výstup Ročník: 8. Datum: 10. 1. 2012 Předmět: Přírodopis Tematický celek: Savci - zajíci Očekávaný výstup: Charakterizuje zajíce. Urči vybrané zástupce zajíců a zařadí je do hlavních taxonomických skupin. Porovnává základní vnější a vnitřní stavbu vybraných zástupců zajíců. Odvodí základní projevy chování zajíců v přírodě, objasní jejich způsob života a přizpůsobení se danému prostředí. Zhodnotí význam zajíců v přírodě i pro člověka. Anotace: Prezentace pro žáky, ve které se dozví základní informace o zajících. Vybraní žáci budou mít vlastní prezentace na vybrané zástupce zajíců. Klíčová slova: Zajíc, králík, hlodavé zuby

ZAJÍCI Obr. 1 Obr. 2

Zařazení do taxonomických skupin 1. říše – Živočichové 2. podříše – Mnohobuněční 3. kmen – Strunatci 4. podkmen – Obratlovci 5. nadtřída – Čelistnatci 6. třída – Savci 7. podtřída – Živorodí 8. nadřád – Placentálové 9. řád - Zajíci

CHARAKTERISTIKA Mají HLODAVÉ ZUBY – v horní čelisti dva páry řezáků (jsou umístěny za sebou), v dolní čelisti jeden pár řezáků Dříve byli přiřazování k hlodavcům – dnes samostatný řád Mají dlouhé zadní končetiny – dobře běhají a skáčou Patří mezi býložravce Mezi zajíce patří – zajíci a králíci

HLODAVÉ ZUBY Obr. 3

ZÁSTUPCI (referáty na vybrané savce) Zajíc polní Zajíc bělák Králík divoký Králík domácí

ZAJÍC POLNÍ Obr. 4 Obr. 5

ZAJÍC BĚLÁK Obr. 6

KRÁLÍK DIVOKÝ Obr. 7 Obr. 8

KRÁLÍK DOMÁCÍ Obr. 9 Obr. 10

ZÁPIS Řád – Zajíci: Společným znakem jsou hlodavé zuby (přeměněné řezáky) – neustále dorůstají, musí si je obrušovat Jsou to býložravci Mají dlouhé zadní končetiny Zástupci – zajíc polní – rodí osrstěná a vidící mláďata - zajíc bělák – polární oblasti - králík divoký – rodí holá a slepá mláďata - králík domácí – velké množství plemen

OPAKOVÁNÍ Doplňte text: Zajíci mají řezáky přeměněné v ………. ……… , které stálé ………., proto si je musí ………. . Co se týká potravy, tak jsou ………. . Dobré běhání a skákání jim umožňují dlouhé zadní ………. . Vidící a osrstěná mláďata rodí ………. ………. . V polárních oblastech se vyskytuje ………. ………., který má ………. srst a ………. ušní boltce. Slepá a holá mláďata rodí v norách ………. ………., který je přemnožený v ………. . Hospodářský význam má chov ………. ………., který se vyskytuje v mnoha ………. .

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ Zajíci mají řezáky přeměněné v hlodavé zuby, které stálé dorůstají, proto si je musí obrušovat. Co se týká potravy, tak jsou býložravci. Dobré běhání a skákání jim umožňují dlouhé zadní končetiny. Vidící a osrstěná mláďata rodí zajíc polní. V polárních oblastech se vyskytuje zajíc bělák, který má bílou srst a krátké ušní boltce. Slepá a holá mláďata rodí v norách králík divoký, který je přemnožený v Austrálii. Hospodářský význam má chov králíka domácího, který se vyskytuje v mnoha plemenech.

Autorizace Autorizace z použité literatury VANĚČKOVÁ,I., SKÝBOVÁ,J., MARKVARTOVÁ,D., HEJDA,T. Přírodopis 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, Plzeň, Fraus 2006 KANTOREK,J., JURČÁK,J., FRONĚK,J. Přírodopis 8, Olomouc, Prodos 1999  SIGMUND,L., HANÁK,V., PRAVDA,O. Zoologie strunatců, Praha, Karolinum 1994 Autorizace z CMIS Obr. 1 Použitý zdroj: <http://www.kamerun-kamerun.de/wp-content/uploads/mimmo-sprung-feldhase-e-pfad-frei-h.jpg >[cit. 2011-12-13] Obr. 2 Použitý zdroj: <http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQxRweKgsC-zxcID6vH346he1ESCkJ3UOaQ4Z4fP-FadFhKAIHVHkRbPE6sEA> [cit. 2011-12-13] Obr. 3 Použitý zdroj: <http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRmjRzFowjrYQkJqsGgggvlfqadM0avPmgsEicpTJ-71FakEzYPxz7lKo0T7A> [cit. 2011-12-13] Obr. 4 Použitý zdroj: <http://www.rosenheim24.de/bilder/2010/03/24/687754/208780361-feldhase.9.jpg> [cit. 2011-12-13] Obr. 5 Použitý zdroj:<http://www.jagd-bayern.de/uploads/pics/feldhase01.jpg> [cit. 2011-12-13] Obr. 6 Použitý zdroj: <http://www.thata.net/schneehase.JPG> [cit. 2011-12-13] Obr. 7 Použitý zdroj: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Wild_Rabbits_at_Edinburgh_Zoo.jpg> [cit. 2011-12-13] Obr. 8 Použitý zdroj: <http://static.panoramio.com/photos/original/23083104.jpg> [cit. 2011-12-13] Obr. 9 Použitý zdroj: <http://www.landestierschutzverband-bw.com/bilder/Rabbit2.jpg> [cit. 2011-12-13] Obr. 10 Použitý zdroj: <http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9wuRqHm_8DEW_IBqnP_hUC1LQbAlG3dt8lIvw8j2cmZ1nxlok1LPZVXpr > [cit. 2011-12-13]