Jak koňadra pozná ruměnici Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní a mateřská škola Bělá nad Radbuzou, 2012
Advertisements

Živo na terase něco informací
HMYZ s proměnou nedokonalou
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU Vajíčko – larva - dospělec zdroj: www. cs
PTÁCI - pěvci POZNÁVAČKA.
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Tvorba www stránek SYNTAXE ICT 4.ročník. Obsah TAGY TAGY ATRIBUTY ATRIBUTY KŘÍŽENÍ TAGŮ KŘÍŽENÍ TAGŮ VELIKOST PÍSMEN VELIKOST PÍSMEN MEZERY VE ZDROJOVÉM.
Hmyz s proměnou nedokonalou - opakování
Reakce P. major a P. caeruleus na Graphosoma lineatum Petr Veselý školitel: Silvie Barcalová.
Silvie Barcalová školitel: RNDr. Roman Fuchs
Magisterská práce Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs
Obecný postup při testování souborů
ZOOLOGIE PARYBY.
„Poznávačka“ verze 2a (těžší). Vítáme Vás… … právě jste si stáhnul(a) obtížnější verzi naší poznávačky. Čeká na Vás celkem 10 fotografií, u kterých musíte.
školitel: RNDr. Roman Fuchs, Csc.
Učení Petr Machala.
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Význam barvy v reakci ptačího predátora na aposematickou kořist Alena Cibulková školitel: Petr Veselý.
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na nechráněnou aposematickou kořist Školitel: Mgr. Petr Veselý.
Poznávačka Verze 1 (lehčí). Vítáme Vás… … právě jste si stáhnul(a) lehčí verzi naší poznávačky. Čeká na Vás celkem 15 fotografií, u kterých musíte správně.
Ptáci – hmyzožraví pěvci
Rozpoznávání aposematické kořisti sýkorou koňadrou
Vliv vzoru na reakci ptačího predátora na chráněnou aposematickou kořist Dana Luhanová Školitel: Petr Veselý.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Jak ptáci kategorizují reálné a abstraktní objekty? David Nácar Rešeršní bakalářská práce Vedoucí práce: Roman Fuchs.
Poznávačka Verze 1 (lehčí). Vítáme Vás… … právě jste si stáhnul(a) lehčí verzi naší poznávačky. Čeká na Vás celkem 10 fotografií, u kterých musíte správně.
PLOŠTICE Jana Koucká.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: EU Název: Ptáci II – poznávání. Autor: Pavel Trenčanský Ročník:
Ptáci Aves.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s ptáky žijícími v lese Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodních druhů,
Aneb Petr Veselý Roman Fuchs. Východiska řada pokusů srovnávající aposematickou a uměle „odaposematizovanou“ variantu nepoživatelné kořisti odstraněno.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Poznávačka Verze 1a (lehčí). Vítáme Vás… … právě jste si stáhnul(a) lehčí verzi naší poznávačky. Čeká na Vás celkem 10 fotografií, u kterých musíte správně.
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
s proměnou nedokonalou
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela opakování.
Druhy živých organizmů, jméno rodové a druhové
PTÁCI (Aves) Cíl: - získání dovedností determinace našich druhů ptáků
Ptáci (Aves).
Krmítko z kartonu od mléka
Poznávačka Verze 1 (lehčí). Vítáme Vás… … právě jste si stáhnul(a) lehčí verzi naší poznávačky. Čeká na Vás celkem 10 fotografií, u kterých musíte správně.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Měřické chyby – nejistoty měření –. Zkoumané (měřené) předměty či jevy nazýváme objekty Na každém objektu je nutno definovat jeho znaky. Mnoho znaků má.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_17_Člověk a příroda Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět.
Periferní zařízení počítače - opakování
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
vnímání velikosti a prostoru zpracování zrakové informace v mozku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola, Hradec Králové
Pokus. konec.
TECHNIKA ZNAK – základní obrátka, „kotoulová˝ obrátka Lekce č. 18
HMYZ S PROMĚNOU NEDOKONALOU
Ptáci a ptáčci 2006.
Transkript prezentace:

Jak koňadra pozná ruměnici Petr Veselý Školitel: Roman Fuchs

Background I Různé druhy vykazují různou schopnost rozpoznat ruměnici Turdus merula Turdus philomelos Erithacus rubecula Phoenicurus ochruros Phoenicurus phoenicurus Sitta europaea Aegithalos caudatus Phylloscopus collybita Phylloscopus trochilus Sylvia atricapilla Sylvia borin Sylvia curruca Emberiza citrinella Carduelis chloris Fringilla coelebs Sylvia communis Parus major Parus caeruleus Parus ater Parus cristatus Parus montanus Parus palustris

Background II Štítek vs. barva, šváb vs. ploštice

Background III Search image

Cíle význam jednotlivých komponent ruměničího signálu – barva, vzor, pach, postoj, tvar těla, způsob pohybu schopnost koňadry odlišit pomocí těchto znaků ruměnici od jedlé kořisti schopnost koňadry zapamatovat si tento rozdíl ochota koňadry nechat se ovlivnit search imagem kořisti vliv experimentálního designu – preferenční vs. sekvenční pokus

Význam jednotlivých komponent viz. bakalářky – Cibulková, Luhanová, Kolářová 1.barva 2.pattern

Rozlišovací a paměťové schopnosti, search image Šváb vs. ploštice Zkušenost se švábem vs. s moučňákem Sekvenční vs. preferenční pokus Štítek švába vs. štítek ploštice První šváb vs. první ploštice (u sekvence) Opakování po týdnu

Výhledově Manipulovat postoj a pohyb ruměnice Pach

Děkuji za pozornost