CZ.1.07/1.4.00/21.10751 VY_32_INOVACE _2206_VO8 MYŠLENÍ © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2216_VO8 PRÁVO – právní minimum
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Psychické procesy VY_32_INOVACE_1B15 Myšlení myšlenkové operace.
Psychické procesy a stavy
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_670_MINULÝ_ ČAS_SLOVESA_BÝT TÉMA: MINULÝ.
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Pražské památky I VY_32_INOVACE_08 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Hádanky z ochrany přírody II VY_32_INOVACE_14 Sada 6
Hádanky z ochrany přírody IV VY_32_INOVACE_16 Sada 6
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Člověk a příroda Zeměpis Česká republika Hádanky z ochrany přírody VI VY_32_INOVACE_18 Sada 6 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 Umím se prosazovat? © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny
UČEBNÍ ÚLOHY Je to široká škála všech učebních zadání a to od nejjednodušších úkolů, vyžadujících pouhou pamětní reprodukci poznatků, až po složité úkoly,
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Hlavní města Afriky VY_32_INOVACE_15 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Matematika a její aplikace
Násobilka 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_741_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Odborný styl Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ PředmětČeský jazyk Ročník a obor1.
Česká republika … pohraniční pohoří
Matematika a její aplikace
Určování zeměpisné polohy – zeměpisná délka VY_32_INOVACE_19 Sada 4
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_15_OpenOffice.org Calc Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Pohyby Země VY_32_INOVACE_02 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Vzájemná poloha přímky a kružnice
VY_32_INOVACE_04_Malování ve Windows Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Matematika a její aplikace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_08 Sada 7
VY_32_INOVACE_06_Malování ve Windows – úkoly Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_41_PODZIM Téma: Výklad na téma PODZIM Číslo.
VY_32_INOVACE_14_Jan Amos Komenský Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Matematika a její aplikace Krácení zlomků VY_42_INOVACE_13 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
VY_32_INOVACE_PSYPS12860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Didaktika přírodopisu 2
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Matematika a její aplikace
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Myšlení a myšlenkové operace
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_5B_O9_JAZZ Dějiny hudby 8. ročník
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Přípravná fáze výuky: analýza učiva
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Induktivní postupy ve výuce matematiky
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2206_VO8 MYŠLENÍ © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou

Myšlení je vykonávání myšlenkových postupů = MYŠLENKOVÝCH OPERACÍ. Už jsi někdy slyšel(a) tato slova ? ZAMYSLI SE ! NA CO MYSLÍŠ ? TO SNAD NEMYSLÍŠ VÁŽNĚ ! CO TĚ TO NAPADLO ! V jakých situacích ses s těmito slovy setkal(a) ? CHVÁLÍM TĚ, VYMYSLEL(A) JSI TO SKVĚLE.

Jakým způsobem můžeme druhým lidem sdělovat své myšlenky? Myslíš, že pro rozvoj myšlení je důležitá řeč ? V průběhu života se vyvíjíme fyzicky i psychicky. Zdokonaluje se i naše myšlení. Občas musíme řešit nečekané situace. Musíme vyhodnotit daný stav, zvážit naše možnosti, využít předchozí zkušenosti nebo vymyslet nové řešení. Provádíme myšlenkové operace.

Myšlenkové operace : ANALÝZA SYNTÉZA SROVNÁVÁNÍ ABSTRAKCE INDUKCE DEDUKCE = myšlenkové členění celku na části = myšlenkové sjednocování, spojování vyčleněných částí = zjišťování podobností a odlišností mezi předměty a jevy = vyčleňování podstatných a obecných vlastností předmětů a jevů ZOBECŇOVÁNÍ = spojování společných vlastností předmětů a jevů = vyvozování obecného tvrzení z jednotlivých případů = aplikace obecného poznatku na konkrétní případ ANALOGIE = vyvozování poznatku na základě podobnosti s jinými předměty a jevy

Při učení (např. ve škole) se nám může hodit tzv. myšlenková mapa. JAZZ Improvizace Louis Armstrong ? ? New Orleans scat trubka ? Vytvoř si vlastní myšlenkovou mapu k procvičení učiva např. ze zeměpisu nebo přírodopisu. Pracuj dle pokynů učitele.