Olivín Kate Matušková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drahokamy.
Advertisements

PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
Drahokamy Iva Strejčková 9.B..
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Křemičitany I. Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , listopad.
Přírodopis drahé kameny
Drahokamy Označení pro vzácně se vyskytující nerosty
Křemičitany (silikáty)
Vyvřelé (magmatické) horniny
Optické vlastnosti minerálů
CZ.1.07/1.1.10/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Sírany a fosforečnany.
DUSIČNANY, SÍRANY, FOSFOREČNANY
ŠKOLA:Gymnázium Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mineralogický systém Dusičnany
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
UHLIČITANY Ec.
Dělení hornin Podle vzniku.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Drahokam je minerál nebo minerální odrůda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vy_32_INOVACE_ZB04_0264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mineralogický systém Halogenidy (halovce)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU :Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Mineralogický systém Uhličitany
Mineralogický systém Křemičitany
Škola:. Základní škola Kladruby
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Ročník : 9. Autor prezentace : Mgr. Miloš Glomb
Halogenidy Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , říjen.
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Odrůdy křemene Mineralogie IV
Oxidy bezvodé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Stavba Země zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Litosféra – pevná.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Zpracovala: Mgr. Jana Richterová Přírodopis 9. třída 1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_ ROČNÍK VYVŘELÉ HORNINY Název školy
Pyrit FeS2 Sulfidy FeS2 Autor: Mgr.Vlasta Hrušová.
Název sady materiálů: Přírodopis 9
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
UHLIČITANY / po výkladu si zapiš údaje do sešitu/
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Fyzikální vlastnosti nerostů
část pevná, část polotekutá
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
MINERALOGIE.
MINERÁLY OXIDY A HYDROXIDY.
FOTOSOUTĚŽ - HOUBY PŘED OBJEKTIVEM
UHLIČITANY, SÍRANY.
KŘEMIČITANY.
Kovy Alkalické kovy I.A skupina (kromě H).
Mineralogický systém Oxidy (kysličníky)
Mineralogický systém Dusičnany
Transkript prezentace:

Olivín Kate Matušková

Olivín Nazván byl podle olivově zeleného zbarvení, které spojovalo slova oliva a zelený, ale jeho název byl několikrát zaměňován …. Staří Římané používali název Topazos dle ostrova, kde byl těžen

Vznik ! Olivín vzniká krystalizací z magmatu s nízkým obsahem křemíku jako jsou bazalty a nebo gabra.

Optické vlastnosti: Barva: nejčastěji žlutozelená, olivová, dále žlutá, hnědá. Lesk : skelný, mastný, Průhlednost: průhledný, průsvitný, vryp bílý.

Olivíny nejvyšší šperkařské kvality se vyskytují převážně na dně Rudého moře

Výskyt Česko-Kozákov,České středohoří Slovensko - okolí Žiaru nad Hronom, a Fiľakova. Norsko Brazílie Pakistán Nový Zéland Egypt Barma – v současnosti nejkvalitnější olivíny

Využití Pro vysoký bod tání na výrobu křemičitého technického skla. Slévárenství (cihly, formy pro odlévání) Chemický průmysl, při výrobě hnojiv a jako brusivo Šperkařský kámen, kde se mu přisuzují ochranné vlastnosti proti zlým duchům.

     Rozpraskané zrno zeleného olivínu v čediči.

The End :P