VITÁLNÍ BARVENÍ PERLOOČEK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezobratlí živočichové
Advertisements

ZKOUMÁNÍ PŘÍRODY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Krevní oběh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Název školy: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor: Mgr. Jaroslava Novotná, Název: VY_12_INOVACE_35_PŘÍRODA Téma: Zvířata.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
Název:VY_32_INOVACE_PR7_03 Strunatci – vyšší živočichové
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Oblast: Autor:Mgr. Alena Shánělová Název:VY_32_INOVACE_PR7_07 - Paryby
Nativní preparát, vitální barvení
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nemoci Kód VM:VY_52_INOVACE_20 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
BUŇKY A TKÁNĚ V LIDSKÉM TĚLE
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
TVRDOST Markéta Dušátková ZŠ Žižkov, Kutná Hora Kremnická 98.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM HOUBY VY_32_INOVACE_17.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
Autor:Jan Pála Sponzor.Wikipedie.cz
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
KORÝŠI.
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Helena Jordánová, Mgr. ZKOUŠÍM, BÁDÁM … OBRATLOVCI VY_32_INOVACE_4.
Lenka Vašátková, Jaroslav Solfronk
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK TÁNÍ A TUHNUTÍ
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZMĚNY SPOJENÉ SE ZMĚNOU SKUPENSTVÍ – SUBLIMACE
VY_32_INOVACE_Př.5.20 – Živé organismy
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
NERVOVÁ SOUSTAVA. NERVOVÁ SOUSTAVA STAVBA Základem je nervová buňka (neuron) CNS (centrální nervový systém) - mozek mícha PNS (periferní.
DENNÍ MOTÝLI Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_327.
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
VY_32_INOVACE_419, 21. sada, Přírodověda
TEPLO, MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA, TEPELNÁ VODIVOST
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PITVA PLZÁKA ŠPANĚLSKÉHO
Nativní preparát, vitální barvení
VYLUČOVací soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci.
Měření fyzikálních veličin – Měření času
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Členovci Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Korýši
Lukáš Pánek, Jaroslav Solfronk
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_245.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jednobuněční živočichové
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
VY_32_INOVACE_03_Voda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Nižší korýši Tereza Grycová Alžběta Kalábová Dita Martinková
BLEŠIVCI.
  Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Lepidoptera (Motýli) Smrčková Eva.
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nativní preparát, vitální barvení
podkmen: žabernatí třída: korýši
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
zpracovaný v rámci projektu
Nativní preparát, vitální barvení
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

VITÁLNÍ BARVENÍ PERLOOČEK Lenka Vašátková, Jaroslav Solfronk 2014 Příroda II

OTÁZKA NA ÚVOD otázka: Co všechno víte o perloočkách? 2014 Příroda II

PERLOOČKY (CLADOCERA) vědecká klasifikace: říše: živočichové (Animalia) kmen: členovci (Arthropoda) podkmen: korýši (Crustacea) třída: lupenonožci (Branchiopoda) řád: perloočky (Cladocera) 2014 Příroda II 3

PERLOOČKY (CLADOCERA) hrotnatka Daphnia sp. břichatka Ceriodaphnia sp. 2014 Příroda II 4

VITÁLNÍ BARVENÍ vitální barvení – barvení živých buněk: intravitální – živé buňky v organismu nebo živí prvoci supravitální – živé buňky vyjmuté z organismu, barvení přežijí postvitální – odumírající buňky, barvení nepřežijí užití vitálního barvení: studium životních dějů (příjem potravy) zvýraznění určitých orgánů nebo organel zvýšení kontrastu opakem vitálního barvení je postmortální barvení – barví se předem usmrcené (fixované) buňky 2014 Příroda II 5

VITÁLNÍ BARVENÍ PERLOOČEK barviva o koncentraci 1 : 10 000 – 1 : 50 000 využití barviv: methylenová modř – především trávicí soustava, dýchací váčky, srdce, někdy svaly Kongo-červeň – chemoreceptory na 1. páru tykadel manganistan draselný (KMnO4) – dýchací váčky 2014 Příroda II 6

VITÁLNÍ BARVENÍ PERLOOČEK methylenová modř: trávicí soustava dýchací váčky srdce Kongo-červeň: - dobarvení - chemoreceptory na antenulách 2014 Příroda II 7

POUŽITÉ ZDROJE INFORMACÍ Vitální barvení perlooček: Pozorování a pokus organismální. [online]. [cit. 2014-08-20]. Dostupné z: http://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=568 2014 Příroda II 8

POUŽITÉ OBRÁZKY veškeré použité zdroje obrázků [cit. 2014-08-20]. dostupné pod licencí Creative Commons na www: <http://mame-radi-kaju.blog.cz/galerie/obrazky/obrazek/81242018> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Perloo%C4%8Dky> <http://www.homeopatiecesky.cz/methylene-blue/> <http://www.21food.com/products/color-powder-lac-dye-red-601458.html> <http://cs.wikipedia.org/wiki/Manganistan_draseln%C3%BD> 2014 Příroda II 9

DĚKUJI ZA POZORNOST A PŘEJI VŠEM HEZKÝ DEN 2014 Příroda II