IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 12 - 39 AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Advertisements

Identifikátor materiálu: EU
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJiřík z Poděbrad Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStřední Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMistr Jan Hus Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje informace o Janu.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Marie Terezie, Josef II. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Číslo v digitálním archivu školy
Anotace Život ve škole, umění se učit 1. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí znalosti o tom, jak funguje škola, jaké.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceValašsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceCísař Rudolf II. – Praha centrum Evropy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSv. Václav, sv. Ludmila Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje informace.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZem zvaná Bohemia Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje osídlování.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceDolnomoravský úval Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Morava Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
MARIE TEREZIE JOSEF II..
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceKníže Břetislav a sv. Vojtěch Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci jsou schopni zrekapitulovat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZápadní Čechy – Karlovarsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceVýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSv. Anežka, Přemysl Otakar II. a Václav II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNaše město – Ústí nad Labem Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceCyril a Metoděj Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePraha Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii, zajímavosti hlavního.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Marie Terezie a Josef II.
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu vlády Marie Terezie a Josefa II. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Marie Terezie, Josef II., tereziánské a josefínské reformy Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 1. stupeň Typická věková skupina 9-10 let Celková velikost 504 kB – soubor.pptx/ květen

Pedagog se řídí pokyny autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky je možno ústně komentovat v diskusi se žáky. Žáci řeší zadané otázky a úkoly nejprve samostatně. Poté společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.

po nástupu na trůn musela Marie Terezie hájit své panství, což se jí až na část Slezska podařiloMarie Terezie válka se sousedy však císařovně ukázala v jak špatném stavu říše je začala připravovat změny (reformy) v té době se lidé bez souhlasu pánů nesměli: stěhovat ženit se studovat museli: robotovat (pracovat až 6 dní v týdnu na panském) za porušení byly tresty vězení nebo bití panským drábem

za Marie Terezie počátek reforem 1)robota jen 3 dny v týdnu 2)povinná školní docházka (5ti letá – psát, číst, počítat) 3)sčítání obyvatel 4)očíslování příbytků

syn Marie Terezie syn pokračoval v reformách své matky 1)zrušil poddanství (= volný pohyb obyvatel) 2)toleranční patent (opět svoboda náboženství) 3)zrovnoprávnění Židů (rušení ghett) 4)zrušení mnoha řádů a klášterů chtěl ještě zrušit robotu, ale už to nestihl Josef II. se stal jedním z nejoblíbenějších panovníků u prostých lidí obyvatelstvu se ale nelíbila germanizace = poněmčení, byl zaveden jeden úřední jazyk, kterým byla Němčina

1)Co nesměl před reformami lid bez souhlasu pánů? STĚHOVAT SE, ŽENIT SE, STUDOVAT 2)Jaké reformy zavedla Marie Terezie? ROBOTA JEN 3 DNY, POVINNÁ ŠKOLNÍ DOCHÁZKA, SČÍTÁNÍ LIDU, ZNAČENÍ DOMŮ 3) Co je toleranční patent? OPĚTOVNÁ SVOBODA NÁBOŽENSTVÍ 4) Kdo zrušil poddanství a co to znamenalo? JOSEF II., OBYVATELÉ SE MOHLI VOLNĚ POHYBOVAT

Obr. č. 1

Obr. č. 2

Zdroje obrázků Č. 1 dostupné z : [ dne http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Maria_Theresia11.jpg Č. 2 dostupné z : [ dne http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Georg_Decker_001.jpg