Dějiny fotografie a její vývoj

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stín a polostín.
Advertisements

Fotografie I..
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
PERIFERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Tato prezentace byla vytvořena
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Optické přístroje Miroslav Andrle Petr Neugebauer.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
Optické přístroje (Fotoaparát – Mikroskop – Lupa)
* Zařízení, které umožňuje zachytit statické snímky a ty převést a zaznamenat v digitální formě. * Záznam formou obrazových souborů (JPEG, RAW, TIFF)
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Skener.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Isaac Newton Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_14 - ODRAZ SVĚTLA A ZRCADLA
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 9 Autor: Lenka Poláková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vytvořila Eliška Horáková
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Světlo.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Dovolte mi nás představit.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Digitální fotoaparáty
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Stroj Času |Jakub Mudra|.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
Mikroskop Kristýna Hoffmannová.
LCD monitory LCD monitor (liquit crystal display, displej s tekutými krystaly), byl vyvinut počátkem 70. Tekuté krystaly se používají k rozsvěcování a.
Užití skeneru.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Holografie Z. Tognerová VIII. A.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Mikroskopické techniky
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Rozklad světla optickým hranolem
Antonín Slavíček.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Digitální fotografie Bohumil Bareš.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Vypracovala: Luisa Strešková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla Číslo DUM: III/2/VT/2/3/41 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Historie fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/42 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_20_ Fotografický přístroj a filmová kamera.
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Fyzika v digitální fotografii Část 4 : Detekce světla – film a CCD Stanislav Hledík
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Fotografie Zbožíznalství 3. ročník Fotografie - proces získávání a uchování obrazu pomocí specifických reakcí na světlo - zahrnuje získání záznamu světla.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti světla
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
FOTOAPARÁTY Nevoral Matěj, E3 Studentská konference 2017/2018
Od malířství až k digitálnímu fotoaparátu
Třída 3.B 3. hodina.
Transkript prezentace:

Dějiny fotografie a její vývoj

Světlo maluje Jinak na nás působí ráno východ slunce

Světlo maluje Jiným způsobem nás osloví les po dešti na horách

Světlo maluje Zima, zvlášť letos, kdy se jí nám nedostává,,,

Světlo maluje Léto a vše, co nám přináší

Světlo maluje Architektura…

Světlo maluje A jen tak…

Cesta k fotografiím Byla opravdu dlouhá a ne vždy přímočará. Od pradávna se lidé snažili vymyslet, jak zachytit svět kolem sebe. Malovali, sochali…, ale co ti bez výtvarného talentu. Velmi jednoduchým způsobem jim pomohl vynález Leonarda da Vinciho. Ten zhotovil přístroj camera obscura. Jednalo se o zatemněnou skříňku s čočkou, která promítala obraz na plochu. Následně se tento obraz obkreslil uhlem.

Camera lucida Další zajímavé zastavení na cestě k fotoaparátu. Základem tohoto zařízení je čtyřboký polopropustný hranol, v němž se horizontální světelný paprsek láme do vertikálního směru a přichází do oka kreslíře. Hranol bývá namontován na držadle připevněném k horizontální desce a malíř, spíše obkreslovač může páchat portréty – jistě mnohem rychleji.

Laterna magica (17.stol.) (lat. kouzelná lampa) nebo také skioptikon (z řec. skiá, stín) je jednoduchý promítací přístroj na diapozitivy laterna magica byla obvykle dřevěná skříňka se zdrojem světla a vydutým zrcadlem za ním, jež paprsky soustřeďovalo do otvoru s čočkou před čočkou bylo vedení, kam se zasouvaly skleněné destičky s malovanými průhlednými obrázky a objektiv, jímž se zvětšený obraz promítal na stěnu vynalezl ji patrně holandský fyzik Christiaan Huygens

První fotografie Za první fotografii je považován snímek, který zhotovil roku 1826 francouzský vynálezce Joseph Nicéphore Niépce vznikl ve fotopřístroji (krabici), a čas expozice byl celých osm hodin Použil cameru obscuru s předsádkou. Obraz snímal na asfaltovou vrstvu, která v osvětlených částech tvrdla a vytvořila bílé plochy. Stíny jsou tmavé plochy cínové podložky po smytí neosvětleného asfaltu roztokem levandulového oleje a terpentýnu. tento zdlouhavý proces se ukázal býti slepou uličkou a Niépce začal experimentovat se sloučeninami stříbra První použil název "fotografie„ pravděpodobně Sir John Herschel v roce 1839 před Královskou společností. V názvu jsou zřejmá dvě řecká slova: světlo a psaní.

Nejstarší fotografie na světě s motivem mladého chlapce, který vede koně do stájí z roku 1825, autor: Nicéphore Niépce

První fotografie Niépce a umělec Jacques Daguerre zdokonalili existující proces na bázi stříbra společně. Daguerre učinil dva klíčové objevy pokud stříbro nejprve vystaví jódovým parám, pak snímek exponuje a nakonec na něj nechá působit rtuťové výpary, získá viditelný a nestálý obraz, ten pak lze ustálit ponořením desky do solné lázně v roce 1839 Daguerre oznámil, že objevil proces využívající postříbřenou měděnou desku, nazval jej daguerrotypie podobný proces dodnes využívají fotoaparáty Polaroid

První snímek s člověkem, Louis Daguerre, 1838 nebo 1839

Jedna z prvních zaznamenaných svatebních fotografií - svatba královny Viktorie s princem Albertem 10. února 1840

Bedřich Franz: Slavnost Božího těla na Zelném trhu v Brně, 10 Bedřich Franz: Slavnost Božího těla na Zelném trhu v Brně, 10. června 1841, první snímek události v českých zemích a jeden z nejstarších svéhu druhu na světě

Barevná fotografie princip barevné fotografie poprvé předvedl James Clerk Maxwell v Londýně 17. května 1861 prakticky však byla tato technika kvůli své komplikovanosti nepoužitelná na Jamese Maxwella navázal Louis Ducos du Hauron osvítil bromostříbrnou kolodiovou desku výtažkovými filtry a zhotovil tak diapozitivy zabarvené do červena, modra a žluta tyto tři části pak musely být k získání konečné fotografie zcela přesně položeny přes sebe dalšími, kdo se zabýval barevnou fotografií byli roku 1904 v Lyonu bratři Auguste a Louis Lumièrové představili první autochromové desky, které se daly reprodukovat barevným tiskem a umožnili v praxi vyrobit fotografii jedním jediným snímkem

Stužka, první barevná fotografie, James Clerk Maxwell, 1861

Digitální fotografie v roce 1969 vynalezli George Elwood Smith a Willard Boyle snímače typu CCD a v následujícím roce zabudovali CCD do fotoaparátu roku 1981 společnost Sony vyrobila první fotoaparát, který místo filmu na chemickém principu zaznamenával obraz na elektronické prvky CCD jeho analogové výstupy se zapisovaly na disketu hlavním tahounem vývoje byla v osmdesátých létech firma Kodak první komerčně šířený digitální fotoaparát byl Apple QuickTake 100 z roku 1994 v běžném prodeji byly digitální fotoaparáty od roku 1996 i v Česku po roce 2000 aparáty používající digitální záznam začaly vytlačovat běžné kinofilmové. Od roku 2006 digitální fotoaparáty na trhu zcela dominují.

Digitální fotoaparát je fotoaparát zaznamenávající obraz v digitální formě, takže může být okamžitě zobrazen na zabudovaném displeji nebo nahrán do počítače.

KDYSI…

SOUČASNOST

Výběr značek fotoaparátů Minox Mikroma Nikon Olympus Pentax Panasonic Polaroid Praktica Ricoh Rollei Sigma Sony Vivitar Voigtländer Zeiss Zenit Zenza Bronica Zorki BenQ Canon Casio Contax Exakta FED Fujifilm Gorizon Hasselblad Hewlett Packard Kodak Konica Leica Linhof LOMO Kiev Minolta

Odkazy http://www.fotoaparat.cz/image/14952 (s.2) www.digitalnifotoaparat.cz www.fotopatracka.cz www.wikipedia.cz www.digimanie.cz www.samuraj.cz www.google.cz