MENTORING. Strategické dokumenty  Cestovní mapa EU v oblasti rovnosti mužů a žen 2006- 2010: „Trvale nízké zastoupení žen v politice je jedním z deficitů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Program BeatBullying: Bojuj proti šikaně!. Projekt BeatBullying je spolufinancován Evropskou komisí a programem Daphne. Veškerý obsah tohoto materiálu.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Moravská asociace podnikatelek a manažerek PODPORA PODNIKÁNÍ JAKO MECHANISMU PRO SOCIÁLNÍ ZAČLENĚNÍ DOPORUČENÍ VZEŠLÁ Z MEZINÁRODNÍHO PARTNERSTVÍ TASE.
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Genderové rozpočtování v právním řádu ČR a EU JUDr.Kristýna Outlá Tomáš Křivka Liberec.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Strategie vývoje České ženské lobby (ČŽL) Selma Muhič Dizdarevič Katedra studií občanské společnosti Fakulta humanitních studií UK pro Fórum 50%
Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.
INVY – International Voluntary Year PŘÍKLAD DOBRÉ PRAXE - PROJEKT Z OBLASTI MLÁDEŽE – SLEZSKÁ DIAKONIE.
Mentoring pro začínající vědkyně a vědce Kateřina Cidlinská Národní kontaktní centrum – ženy a věda Sociologický ústav AV ČR, v. v. i.
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
O. s. Fórum 50 % Usiluje o společnost s vyrovnaným zastoupením mužů a žen ve veřejném životě.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Mgr. František Bublan Formy a perspektivy dobrovolnické služby z pohledu neziskové organizace.
Církve a předsednictví Jak se církve v ČR připravují na české předsednictví v Radě EU.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Evropská charta za rovnost žen a mužů na úrovni života ve městech a obcích Eva M. Hejzlarová, Fórum 50 %, o. s.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Národní tématická síť E Rovné příležitosti žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
Plnění Národního programu reforem Ing. Tomáš Zídek Ministerstvo financí ČR Odstraňování bariér konkurenceschopnosti EU a ČR.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
Komunitární program PROGRESS Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Technologické centrum AV ČR a projekt PACITA Zastoupení EK v ČR 10. července 2012 Lenka Hebáková Oddělení strategických studií Technologické centrum AV.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
"Principy a metody mezinárodní spolupráce měst" ve spolupráci Svazu měst a obcí ČR a Cités Unies France Zdeněk Slepička Statutární město.
SOLVIT neformální systém řešení sporů na vnitřním trhu Setkání center na MPO
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
1 Partnerství neziskového a soukromého sektoru v oblasti zahraniční rozvojové spolupráce Daniel Svoboda člen SR FoRS Development Worldwide, spolek
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
Prosazování rovnosti žen a mužů na ministerstvu vnitra v rámci projektu „Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV“ Eva Ferrarová Ministerstvo.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
N. Witzanyová Lichtenštejnský palác 16. října 2012; obrázky v prezentaci jsou z webu EK ohledně Evropského výzkumného prostoru
VLÁDNÍ STRATEGIE PRO ROVNOST ŽEN A MUŽŮ V ČR NA LÉTA Radan Šafařík Oddělení rovnosti žen a mužů, Sekce pro lidská práva Úřad vlády ČR.
Gender mainstreaming Proč a jak na to? Monika McGarrell Klimentová Praha,
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Nástroje na podporu vyrovnaného zastoupení žen a mužů v politice: zkušenost České republiky Radan Šafařík Odd. rovnosti žen a mužů Sekce pro lidská práva.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Celostátní síť pro venkov
Co je program Mládež v akci?
Komunitární program PROGRESS
Transkript prezentace:

MENTORING

Strategické dokumenty  Cestovní mapa EU v oblasti rovnosti mužů a žen : „Trvale nízké zastoupení žen v politice je jedním z deficitů demokracie.“  Pekingská platforma pro akci, strategický dokument OSN říká, že zvýšení počtu žen v rozhodovacích pozicích je „nezbytný předpoklad pro dosažení transparentní a odpovědné vlády, administrativy a udržitelného rozvoje ve všech oblastech života“  bod 1.2 Priorit a postupů vlády při prosazování rovnosti žen a mužů: „Aktivně podporovat konkrétními opatřeními výběr vhodných kandidátek do funkcí ve vládních orgánech a na vedoucí místa jak v ministerstvech, tak i v jimi řízených správních úřadech a institucích…“  článek 141 Smlouvy o Evropské unii přijetí pozitivních opatření povoluje a podporuje

Proč mentoring?  bariéry, jež musí političky překonávat (např. neformální komunikační kanály), spolu s nízkým zastoupením, a malým počtem následování-možných příkladů, spolu s neexistencí systémových opatření (např. návrh AD zákona neobsahuje možnost přijetí pozitivních opatření) tvoří začarovaný kruh  existují různé způsoby podpory žen v politice: kvóty, školení, síťování, ženské frakce, a další; mentoring je pouze jednou, ale vysoce efektivní (a méně kontroverzní) cestou, jak zvýšit zastoupení žen v politice a zkvalitnit jejich práci  zkušenosti z oblasti vzdělávání a businessu, kde je mentoring hojně využíván (evropský výzkum, jehož se zúčastnila MAPM a v němž zdůraznila potřebu poradenství zkušenějšími)  rizika a výhody mentoringu muž-žena, žena-žena  image strany

Proč mentoring?  mentoring = vzájemnost, obousměrný vztah  vzor pro způsoby jednání, řešení nejrůznějších situací, a také obdiv, což zajistí motivaci se rozvíjet  rozvoj schopností a dovedností, rozvoj a získávání zkušeností, vyjasnění si vlastních priorit  předávání kontaktů a informací o formálních i neformálních komunikačních kanálech  pomáhá omezit rizika (X vztah při m. jako riziko)  síťování  vzájemná podpora a potvrzení, zvýšení sebedůvěry, komunikace  předávání zkušeností se slaďováním rodinného a pracovního života

Formy  může probíhat mnoha různými způsoby, v závislosti na potřebách, zkušenostech a časových možnostech obou/všech zúčastněných stran  mentorka může mít jednu anebo více mentee, také mentee může mít jednu nebo více mentorek (výhody, nevýhody)  nástin možných typů mentoringu:  distanční pozorování – analýza webových stránek političek, článků, rozhovorů, TV a rozhlasových pořadů a dalších materiálů.

Formy  může probíhat mnoha různými způsoby, v závislosti na potřebách, zkušenostech a časových možnostech obou/všech zúčastněných stran  mentorka může mít jednu anebo více mentee, také mentee může mít jednu nebo více mentorek (výhody, nevýhody)  nástin možných typů mentoringu:  distanční pozorování – analýza webových stránek političek, článků, rozhovorů, TV a rozhlasových pořadů a dalších materiálů.  e-mentoring: on-line konzultace, webové konference, ová či telefonická komunikace (umožňuje přeshraniční spolupráci)

Formy  může probíhat mnoha různými způsoby, v závislosti na potřebách, zkušenostech a časových možnostech obou/všech zúčastněných stran  mentorka může mít jednu anebo více mentee, také mentee může mít jednu nebo více mentorek (výhody, nevýhody)  nástin možných typů mentoringu:  distanční pozorování – analýza webových stránek političek, článků, rozhovorů, TV a rozhlasových pořadů a dalších materiálů.  e-mentoring: on-line konzultace, webové konference, ová či telefonická komunikace (umožňuje přeshraniční spolupráci)  osobní setkání

Formy  může probíhat mnoha různými způsoby, v závislosti na potřebách, zkušenostech a časových možnostech obou/všech zúčastněných stran  mentorka může mít jednu anebo více mentee, také mentee může mít jednu nebo více mentorek (výhody, nevýhody)  nástin možných typů mentoringu:  distanční pozorování – analýza webových stránek političek, článků, rozhovorů, TV a rozhlasových pořadů a dalších materiálů.  e-mentoring: on-line konzultace, webové konference, ová či telefonická komunikace (umožňuje přeshraniční spolupráci)  osobní setkání  spolupráce na projektu

Formy  může probíhat mnoha různými způsoby, v závislosti na potřebách, zkušenostech a časových možnostech obou/všech zúčastněných stran  mentorka může mít jednu anebo více mentee, také mentee může mít jednu nebo více mentorek (výhody, nevýhody)  nástin možných typů mentoringu:  distanční pozorování – analýza webových stránek političek, článků, rozhovorů, TV a rozhlasových pořadů a dalších materiálů  e-mentoring: on-line konzultace, webové konference, ová či telefonická komunikace (umožňuje přeshraniční spolupráci)  osobní setkání  spolupráce na projektu  „vrstevnický“ (peer-to-peer) mentoring – vzájemná supervize a konzultace zhruba stejně zkušených političek (na komunální nebo parlamentní úrovni)

Inspirace ze zahraničí  Mentoring - UK  Australian Women's Mentoring Network  Mentor's Forum (Velká Británie)  Women In Local Councils (Irsko)  Labour Women's Network (UK)  Fianna Fáil (Irská republikánská strana)  Evropská komise  Women’s Enterprise Agency (Finsko)  Cross Border Training: Women Entrepreneurs (EU)  WOMED (Belgie)

Motto na závěr Můžete se toho hodně naučit také od lidí, které nemáte rádi, jež však respektujete. Děkuji za pozornost!