technologie využití biomasy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BIOMASA-BIOPLYN Úvod 1. Obnovitelné zdroje jsou takové, které se v přírodě obnovují (rostou) např. stromy a můžeme je používat stále, protože je nemůžeme.
Advertisements

Termické odstraňování odpadů
Instalace pilotní jednotky zplyňování kontaminované biomasy a TAP
START.
ZDROJE TEPLA - KOTELNY PŘEDNÁŠKA Č. 11.
Odpadové hospodářství
Olejniny K olejninám řadíme rostliny obsahující ve svých plodech, semenech, příp. jiných částech hodně tuku (oleje), který se vyplatí průmyslově získávat.
Energie a biomasa v agroekosystému
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Fotosyntéza Vznik glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
ZPRACOVÁNÍ ROPY A JEJÍ PRODUKTY
Zplyňování biomasy – možnosti uplatnění
Lipidy estery alkoholů a vyšších mastných kyselin.
Elektrárny využívající biomasy na výrobu elektřiny
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
Využívání druhotných zdrojů energie
Biodegradovatelné polymery
BIOMASA Dne Jaromír Jaroš 2L.
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
JUDr. Ing. Ing. Mgr. Petr Měchura
Biomasa Bioplyn.
Základy chemických technologií 2009 SUROVINY PRO ORGANICKÉ TECHNOLOGIE 1)NEOBNOVITELNÉ – FOSILNÍ 2)OBNOVITELNÉ – RECENTNÍ.
Průmyslové plyny.
Zdroje uhlovodíků Ropa
Výroba biopaliv v ČR Jiří Smejkal, 4.ag.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZDROJE ENERGIE Chemie 9. ročník
Uhlí Výroba paliv a energie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Přírodní látky Mgr. Lenka Fasorová.
VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V BRNĚ ATEKO a.s., HRADEC KRÁLOVÉ
Látkový a energetický metabolismus rostlin
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Možnosti čištění dřevního plynu
SUROVINY PRO ORGANICKÉ TECHNOLOGIE
UHLÍ.
Energetické rostliny Agroekologie
získávání energie z biomasy
Ch_112_Biomasa Ch_112_Energie_Biomasa Autor: Mgr. Jiří Sukaný Škola: Základní škola Velehrad, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace Registrační.
Alternativní zdroje energie - Budoucnost naší planety
Otázky na kvašení VY_32_INOVACE_G2 - 03
Zdroje organických sloučenin
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Fosilní paliva – Ropa.
Biopaliva – jejích výhody a nevýhody
(Staro)nová role venkova a zemědělství. Budoucnost venkova x rezortismus Tradice a potenciál zemědělství Land - und Energiewirt.
Přírodní zdroje uhlovodíků – rozdělení:  Zdroje fosilní  vznikaly složitými přeměnami těl živočichů a rostlin v průběhu miliónů let  Mezi fosilní.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Jiří Mejda Datum NázevVY_32_INOVACE_19_CH9_uhlí TémaUhlí.
DEFINICE BIOMASA – produkty živých organismů rostlinného nebo živočišného původu FYTOMASA – biomasa rostlinného původu.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Jde o nepřímé využití sluneční energie- biomasa je „konzervovaná“ sluneční energie.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_560_ Výroba lihu Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
METABOLISMUS ROSTLIN OD MARTINA JAROŠE. FOTOSYNTÉZA Zachycuje sluneční energii a z oxidu uhličitého vyrábí organickou sloučeninu (sacharid) a jako vedlejší.
Vytápění Paliva.
Zdroje energie.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Organická chemie Chemie 9. r..
Digitální učební materiál
Perspektivita zpracování odpadů v biorafineriích
Záměr bioplynové stanice pro Prahu
Půdy.
Transkript prezentace:

technologie využití biomasy termochemická přeměna (suché procesy) technologie využití biomasy biochemická přeměna (mokré procesy) mechanicko-chemická přeměna

biomasa chemické přeměny ve vodním prostředí chemické přeměny spalování pyrolýza zplyňování pára el.proud chemické biologické alkoholové kvašení anaerobní fermentace olej, plyn, dehet metan amoniak metanol el.proud olej etanol metan

a) termochemická přeměna spalování suchá biomasa je složité palivo, různé složky mají různé teploty spalování pyrolýza = rozklad biomasy na jednoduché organické sloučeniny za působní tepla => topný plyn, olej zplyňování probíhá za působení vzduchu a tepla

b) biochemická přeměna bioetanol fermentací roztoků cukrů vzniká etanol (etylalkohol) výchozí surovina: cukrová řepa, obilí, ovoce, …. např.: 1kg cukru => 0,65 litrů etanolu skládkové plyny vznikají rozkladem TKO složení je značně proměnlivé bioplyn vzniká rozkladem organického odpadu (hnůj, rostliny, kal, …) vzniká působením anaerobních bakterií (bez přístupu vzduchu) obsahuje až 70% metanu

c) mechanicko-chemická přeměna lisování teplota + katalyzátor semena řepky metylester řepkového oleje bionafta 1.generace olej metylester řepkového oleje se přimíchává do některých ropných produktů bionafta 2.generace