Základní škola Sedmikráska, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krmítko z kartonu od mléka
Advertisements

Elektronická učebnice - II
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Temperová malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm ČESKÁ REPUBLIKA Tvorba mapy ČR Autor: Mgr. Pavel Sedlák Vytvořeno: září 2013.
ŘÍMSKÝ KALENDÁŘ Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Projekt Sedmikráska
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obrázek s motýly Autor: Mgr. Helena Uhříková Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 4
ČESKÁ REPUBLIKA Můj erb Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
VÝTVARNÉ TECHNIKY Tisk z koláže
Akrylová malba „alla prima“
VÝTVARNÉ TECHNIKY Enkaustika Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
Figurální malba pomocí projekce
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Pč_142_Dřevo_Spojování dřeva plátováním, čepy a kolíkováním
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Základní škola Bohutín, okres Příbram
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Encaustika pro začátečníky
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
VÝTVARNÉ TECHNIKY Papírořez Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
VÝTVARNÉ TECHNIKY Akční malba Základní škola Sedmikráska, o.p.s.
PERFOROVANÁ A RYTÁ ALU-FOLIE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Malba akrylovými barvami
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI _ VV, DUM 6
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VY_32_INOVACE_ZB04_2364TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu CZ.1.07/ / Číslo projektu: Rozvoj.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Svojanov – pokoj č.4. Portmoneum I. – nástěnné malby Josefa Váchala.
Rozdělení lepidel Přírodní lepidla rostlinná – mouky, škroby, dextriny, přírodní pryskyřice a přírodní kaučuky. Přírodní lepidla živočišná – klihy glutinové.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Náhoda Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Návrhové skici-použití výtvarných technik
Povrchové úpravy vnějších omítek
Malba Martina Lietavcová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, 756 61 Rožnov pod Radhoštěm VÝTVARNÉ TECHNIKY Příprava jednoduchých podkladů k malbě, kresbě a kombinovaným technikám Autor: Lucie Oharková Název: VY_32_INOVACE_VV_05_03_Výtvarné techniky Vzdělávací oblast: Umění a kultura Projekt Sedmikráska CZ.1.07/1.4.00/21.3812

PŘÍPRAVA JEDNODUCHÝCH PODKLADŮ K MALBĚ, KRESBĚ A KOMBINOVANÝM TECHNIKÁM vzdělávací obor: Výtvarná výchova, I. st. ZŠ anotace: Prezentace nabízející učitelům jednoduché technologické postupy uplatnitelné na základních školách. Krok za krokem v grafické podobě.

Sololit, lepenka, pevný karton, OSB desky Pevné malířské podklady Pro olej, plastickou malbu, enkaustiku, akryl, asambláž, kombinované techniky… Volba formátu, úsporné rozdělení materiálu Žáci si rozdělí materiál na jednotlivé formáty. Postupně nařežou ve svěráku u dílenského ponku své díly. Pečlivá příprava podkladu Žáci zdrsní povrch krouživými pohyby smirkovým papírem, aby podkladový nátěr lépe ulpíval. Začistí okraje a nerovnosti řezu. V tomto kroku je vhodné do destičky provrtat otvory usnadňující instalaci obrazu. Úprava savosti podkladu Žáci nanesou křížovými tahy podkladový nátěr z běžně dostupné vodou ředitelné bílé barvy (Latex). Dbají na rovnoměrné nanášení nátěru. Používají ploché štětinové štětce, které důkladně vymyjí teplou vodou s mýdlem. Štětce je nutné nechat vysušit štětinami dolů.

Kladívkový papír, balicí papír Pro kresbu, akvarel, kvaš, koláž… Zajištění a vypnutí podkladu Čtvrtky si žáci po stranách přilepí na prkno či kartónové desky (papírovou lepící páskou). Navlhčí papír houbou a nechají zaschnout, tak dojde k rovnoměrnému vypnutí podkladu. Úprava savosti papíru Pro malování krycími barvami (tempera, akryl, olej) žáci nanesou křížovými tahy podkladový nátěr z Latexu. Podkladový nátěr není nutný pro kresbu, malování vodovými barvami, akvarel a koláž. Pro malování kvašovými barvami je vhodnou úpravou klihová nebo škrobová voda (Tapetol). Vyjmutí z podložky Žáci své dokončené (suché!) díla vyřežou řezáky tak, aby odstranili zbytky lepící pásky.

Přírodní i syntetické plátno, blindrámy, recyklované obrazové rámy Pro akryl, olej… Úprava savosti podkladu A) Žáci plátno napustí klihovou vodou nebo velmi naředěným disperzním lepidlem (Herkules, Duvilax). Postupují pěnivými krouživými pohyby štětcem. Pokud je v plánu malba s využitím původní barvy a hrubé struktury plátna, není potřeba další úprava. B) Jako jednoduchý krycí šeps žáci nanesou křížovými tahy bílý podkladový nátěr z Latexu. Volba plátna S dostatečným přesahem. Napínání Od středů protilehlých stran! Dál žáci pokračují přitloukáním plátna až k rohům rámu. U menších formátů lze k usnadnění vypínání využít lepící pistoli s tavnými náplněmi.

Nebyly použity obrázky z externích zdrojů. Vlastní kresby.