Silvie Řehoříková 9.A v Otrokovicích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Advertisements

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
TEPELNÁ VÝMĚNA PROUDĚNÍM
Mechanika kapalin a plynů
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
MECHANICKÉ VLASTNOSTI KAPALIN
Vypuklé zrcadlo Erik Bambušek Ondřej Pavelka.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
20.1 Světelné jevy – odraz světla
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Rozptyl světla Vojta Brázdil, IX. A © 2015.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Rozptyl světla a jeho důsledky
Odraz světla. Zákon odrazu světla
ODRAZ SVĚTLA (zákon odrazu světla, periskop)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ50 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA LÁTKY
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
Sabina Mikulecká Anna Hejlová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_607_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
Když na rozhraní dvou prostředí dopadají dva paprsky různých barev (např. červený a fialový) pod stejnými úhly dopadu, budou úhly lomu obou paprsků různé.
Světelné jevy Zrcadla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Aneta Trkalová Petra Košárková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Téma: ZDROJE ELEKTRICKÉHO NAPĚTÍ Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z netu Tajenka Závěr.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
37.1 Magnety a elektromagnety
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Odraz světla.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Odraz světla Číslo DUM: III/2/FY/2/3/5 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
2.1 Většina látek jsou směsi
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní vlastnosti světla
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Třída 3.B 3. hodina.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Silvie Řehoříková 9.A 15.2. 2015 v Otrokovicích Rozptyl světla Silvie Řehoříková 9.A 15.2. 2015 v Otrokovicích

OSNOVA Co je to rozptyl světla? Kde ho můžeme vidět? Rozptyl světla v praxi

CO TO JE ROZPTYL SVĚTLA? Rozptýlené světlo, cizím slovem difúzní světlo, je světlo, které přichází ze všech směrů a stejnoměrně osvětluje povrch celého objektu Při dopadu rovnoběžných paprsků na rovinné rozhraní jsou odražené paprsky zase rovnoběžné. Není–li rozhraní rovinné, odráží se světlo různými směry, říkáme, že dochází k rozptylu světla.

KDE HO MŮŽEME VIDĚT? Rozptyl je dobře pozorovatelný na: kouři (částečky pevné látky v plynu) mlze (kapky vody ve vzduchu) suspenzi (částečky pevné látky v kapalině) emulzi (směs dvou navzájem nemísitelných kapalin) nebo pevné látce typu mléčného skla

ROZPTYL SVĚTLA V PRAXI DUHA (rozptyl světla v kapkách vody) STÍNIDLO (na zdroji světla) ZRCADLO (odráží paprsky světla) ČERVÁNKY

CITACE Zdroje informací: http://cs.wikipedia.org/wiki/Rozpt%C3%BDlen%C3%A9_sv%C4%9B tlo http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika &xser=8aedf8656eed207376ec746c61h&key=707 Obrázky: Obrázek 1 (rozptyl světla)

CITACE OBRÁZEK 2 http://www.stockphotos.cz/image.php?img_id=7176984&img_type =1 OBRÁZEK 3 http://www.dreamstime.com/stock-image-rainbow-sky- image10833231

DĚKUJI ZA POZORNOST