OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
K novověké filosofii 16.–17. století
Advertisements

VY_32_INOVACE_10_Osvícenství
Roman Cigáň 2. ročník. Co to je? Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický směr 18. století Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický.
Osvícenství v českých zemích a počátky NO
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
I. Osvícenský absolutismus
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
2. polovina 18. století osvícenství VĚK ROZUMU.
RUSKO V 17.A 18. STOLETÍ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
UTVÁŘENÍ NOVODOBÉ SPOLEČNOSTI
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Osvícenství.
Evropa po třicetileté válce
rovnost, demokracie, tolerance, přesvědčení o nevyhnutelnosti pokroku
Základní typy monarchií
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS,DUM 13
Co to je osvícenství Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
 2. polovina 18. století  člověk se má řídit spíše rozumem než vírou  má být tolerantní  smyslem života je důstojnější život na zemi  viz učivo literatury.
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
MARIE TEREZIE (vládla 1740 – 1780).
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
století vznik kapitalistické společnosti
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Osvícenství.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Č í slo materi á lu 3_3_D_08 Datum vytvořen í Druh učebn í ho materi á lu Prezentace.
Obecná charakteristika Architektura
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Co se ti vybaví?. 16. století Hnutí, které usilovalo o reformu (nápravu) církve.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Teorie státu - pokračování
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
DUM - Digitální Učební Materiál
Náboženská tolerance Josefa II. © Lucie Stárková, č. 1.
Dej 2 Osvícenství Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Osvícenství - Francie Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
PhDr. Miroslava Poláková, Ph.D..  Podstata myšlenkových podnětů v průběhu novověku  Srovnání názorového vývoje od 16. do 19. století.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorPhDr. Jitka Mannová Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Katedra historie FP TUL
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
ABSOLUTISMUS Představitelé absolutismu. ANGLIE Jindřich VIII. Kateřina Aragonská rozvod.
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
OSVÍCENSTVÍ opakování. 1. Co je to osvícenství? 2. Na co kladou osvícenci důraz?
Osvícenství VĚK ROZUMU.
Osvícenství v literatuře
Immanuel Kant Kritik čistého rozumu.
Stát Definice, funkce, typy.
OSVÍCENSTVÍ.
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
Renesance a humanismus
Petr I. Veliký, Kateřina II.
Osvícenství Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, Lidé a čas. Název.
Filozofie osvícenství ve Francii
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Nové typy monarchií 18. – 19. stol..
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Osvícenství.
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
Transkript prezentace:

OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.

myšlenkové proudy Víra ----> rozum Církev vědecké poznání fanatismus tolerance Církevní dogma přírodní vědy Analfabetismus vzdělanost ostrá kritika společnosti a církve prosazování pokroku zlepšování životních podmínek člověka cíl – poznat přírodu a svět racionalismus = víra ve schopnosti člověka svoboda myšlení a názoru boje proti absolutismu

Osvícenství ve Francii kolébka osvícenství představitelé: Voltaire = proti katolické církvi, J. J. Rousseau = stoupenec demokratické vlády, Ch. Montesquieu = položil základy uspořádání právního státu Osvícenské myšlení podporované výsledky nových věd vydávání encyklopedií

Voltaire

Jean Jacques Rousseau

Charles Montesquieu

Osvícenský absolutismus Šíření osvícenství vznik učených společností a akademií věd rozvoj vědy, kultury a vzdělanosti, růst reforem Osvícenský absolutismus způsob vlády, jež se snažil uvést některé politické zásady osvícenství – zvláště ve střední a východní Evropě osvícenští panovníci: Rusko – Petr I. Veliký a Kateřina II., Prusko – Friedrich II., Rakousko – Marie Terezie

Kateřina II.

Osvícenství 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Kolébka osvícenství = Francie Představitelé osvícenství: Voltaire = proti katolické církvi, J. J. Rousseau = stoupenec demokratické vlády, Ch. Montesquieu = položil základy uspořádání právního státu Osvícenské myšlení bylo podporované výsledky nových věd, vydávali se encyklopedie (Encyklopedie umění, věd a řemesel), společnost pod vlivem myšlenek osvícenství kritizovala církev, snažila se o vzdělání obyvatel, prosazovala pokrok a volnost v průmyslu a hospodářství (liberalismus), své myšlenky zakládala na rozumu (racionalismus), humanismu (úcta k člověku), svobodě myšlení a názoru a rovnosti lidí (snaha o zlepšení životních podmínek člověka). Zároveň se snažila bojovat proti absolutismu ve vládě. Šíření osvícenství vznik učených společností a akademií věd rozvoj vědy, kultury a vzdělanosti, růst reforem Osvícenský absolutismus = způsob vlády, jež se snažil uvést některé politické zásady osvícenství – zvláště ve střední a východní Evropě osvícenští panovníci: Rusko – Petr I. Veliký a Kateřina II., Prusko – Friedrich II., Rakousko – Marie Terezie