Romantismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

 Inspirace minulostí (zejména středověkem), exotickými zeměmi a životem na venkově  Důraz na city a prožitky, často pocit odcizení, záliba v tajemnosti.
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Vztahy mezi Čechy a Němci
Téma hodiny: Spojené státy americké – Opakování (film a kvíz)
Paříž Prezentace 5.B.
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Románský sloh.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Konec 18. století a počátek 19. století
ROMANTISMUS.
Romantismus Umění 19. století.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Stavby světa 19. století.
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Gotická kultura.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_62.
Klasicismus Umění 19. století.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Obecná charakteristika Architektura
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ BOHATSTVÍ
ČESKÉ DĚDICTVÍ UNESCO Jan Janeček.
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Závěr 18. století – poč. 19. století
Baroko III. stavitelé. Baroko III. stavitelé Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní architektura.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Umělecký sloh vrcholného středověku
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Klasicismus v Čechách Konec 18. století.
Romantická architektura v Čechách
Umělecké směry 19. století
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Literatura k aktuálním otázkám
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_1304_romantismus Téma: Romantismus Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Úvod do romantismu.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
GOTIKA.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Gotická kultura TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Gotika Bolfíková Nikola.
Romantická architektura v Čechách
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Dějiny umění Úvod do dějin umění - architektura 1.
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
Realismus ve výtvarném umění
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

Romantismus

Inspirace ve středověku (zejména v gotice) Znaky romantismu Cit Svoboda Inspirace ve středověku (zejména v gotice) V popředí jedinec Nespoutanost X Klasicismus ( rozum, řád, inspirace v antice, v popředí společnost, normy)

Kolébkou romantismu je Anglie – 20. léta 19. století Romantismus ovlivnil celé 19. století Výtvarně navazuje na baroko

Architektura

Architektura Zájem romantismu o středověk a historii Nejpopulárnější ze slohů je gotika Stavby vystavěné v 19. stol. v tomto duchu nazýváme novogotické – neogotické – pseudogotické (pseudo = nepravý)

V pseudoslozích se staví: Novorenesance – radnice, veřejné a reprezentativní budovy, tržnice, nádražní haly (nádražní hala v N. Y. A v Londýně) Novogotika a novoromanský sloh – u nás stavby hlavně v Praze – generace z doba stavby N.D.

Klasicismus a romantismus Nové stavební materiály – železné konstrukce, zavěšené řetězové mosty

Gustav Eiffel Stavitel mostů, tvůrce kovové konstrukce nesoucí sochu Svobody v N. Y. Projektant zdymadel Panamského průplavu

Eiffelova věž Vysoká 305 m Postavena při příležitosti Světové výstavy r. 1889 (v té době nejvyšší budova světa) Věž má tři plošiny, první je ve výšce 57 metrů, druhá ve výšce 115 metrů a třetí ve výšce 276 metrů

Socha Svobody 1886 – autorem fran. sochař Bartholdi Fran. lid ji věnoval Spojeným státům při příležitosti oslav 100 let vyhlášení Americké nezávislosti Od podstavce meří 93 m

Malířství Obsahem obrazů – konfliktní situace, zápas, okamžik mezi životem a smrtí Barva stupňuje výraz, tvar je neidealizovaný, zcela konkrétní, prostor je nekonečný

Malířství Náměty: krajina, zvířata, v krajinách nejdeme romantické rekvizity (bouře, vodopád, poustevna, zřícenina)

Wiliam Turner Obrazy maluje technikou čistých barevných skvrn Na jeho obrazy navazují impresionisté Tehdejší kritika prohlásila: „Hodnota obrazů se nezmění, pověsí-li se vzhůru nohama.“

Měšťanský styl 2. čtvrtiny 19. století = klasicistní empír Biedermeyer Měšťanský styl 2. čtvrtiny 19. století = klasicistní empír

Romantismus a novogotika v Čechách a na Moravě

Stavby Zámek Hluboká Zámek Lednice Zámek Orlík Probíhala přestavba Karlštejna Stále se stavěl chrám sv. Víta v Praze (1929)

Zdroje Prokop, V.,: Kapitoly z dějin výtvarného umění ABCD Video: Lednicko-valtický areál http://adventure.howstuffworks.com http://cs.wikipedia.org/wiki/ http://www.new-york-city.cz www.blesk.cz www.artchiv.info http://paintingtenntech.blogspot.com http://www.ckrumlov.info http://www.legrestour.com http://www.volny.cz/zamek_orlik/