Kvalita v péči o oslabeného pacienta v kontextu psychosociálních faktorů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malí andělé.
Advertisements

Rozhovor s Bohem.
Byl jednou jeden mladý pár s chlapcem ve věku 12 let.
Ponoř se do modra ….
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
Vyškovský cerebrovaskulární den Stávající stav budovy neurologického oddělení I a II p.
Slova Květiny.
Z pitevní zprávy: Pacient zemřel na následky pitvy.
Lásko dej mi čas.... Lásko dej mi čas... Možná se mýlíš, možná to není sen. To byla moje dlaň na tvém spánku, a tvůj dech podobný vánku.
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Medvídek Pú.
PSYCHICKÉ STAVY.
V Bibli je napsán příběh, kdy Ježíš šel na horu se svými učedníky, aby jim vysvětlil některé velmi důležité věci. Toto je velmi volná parafráze toho,
PŘÍKLAD KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU
Život.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Jeden rok můžete být nejlepšími přáteli,
„A nebudeš mě už nikdy zkoušet, viď?!“ „Teda, tak to tedy nechápu,proč mě ty ženské v mém věku ještě zajímají!“
Cliccate per sfogliare. Jeden 92-ti letý malý, starý člověk, se pěkně se učesal, oholil, oblékl a ráno v 8 hodin odešel do Domova pro seniory. V Domově.
Klíčová otázka č. 4 Specifika péče o osoby bez přístřeší na akutní příjmové ambulanci z pohledu všeobecné sestry Mgr. Patrik Burda 26. – 27. listopadu.
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a... míček letí až do statku ležícího hned u dráhy... kde rozbije jedno okno a prolítne dovnitř!
Studijní den ERC – duchovní služba ve zdravotnictví – ÚVN Praha - Střešovice mjr. Mgr. Pavel Ruml Motol
Důstojnost člověka ve zdraví a v nemoci Viola Svobodová Hospic sv
DOMÁCÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE.
Pohár mléka Endless love. way H.P..
Poznámky pro výuku Předmět: Vlastivěda
Klíčová otázka č. 5 Jakou roli by měli hrát různí aktéři (zejm. veřejná správa na všech úrovních, poskytovatelé služeb, volení představitelé, sdělovací.
Patronus 9/06 Madam Pomfrey, prof. McGonagallová, prof. Snape od Veni.
JEN PRO TEBE.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Co je to smíšený pocit? Když se vám tchýně zabije ve vašem úplně novém autě.
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Něco pro nás V tom NEJLEPŠÍM VĚKU Moudrost přichází s věkem Někdy však věk přijde sám 
Péče o umírajícího dle vzoru LCP - zahraniční zkušenosti Anita Reda, Blanka Highfiel, Velká Británie.
VEDLEJŠÍ VĚTY PŘÍSLOVEČNÉ
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Cliccate per sfogliare. Jeden 92 roční malý, starý člověk, pěkně se učesal, oholil, oblékl a ráno v 8 hodin odešel do domova pro seniory. V Domově pro.
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
Léčebný řád nemocnice Karel Šebestík. 1. Při přijetí do nemocnice se Vás ujme sestra, která Vás seznámí s oddělením, uvede do pokoje, zapůjčí nemocniční.
Pár vtípků.
Dej dvojku červeného měj hezký večer a.
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Příběh pro všechny tvrdě pracující
DÁŠA POSPÍŠILOVÁ, SPASENÍ SKRZE SKUTKY??? DÁŠA POSPÍŠILOVÁ, NEJEN VÍRA, ALE I SKUTEK…
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
Od výzkumného problému k jeho řešení (výzkumu) Problém: Co tvoří základ interakce zdravotní sestry s pacientem, která má povahu ošetřovatelské péče?
Sebevědomí Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Zdravé sebevědomí je základem zdravého a plnohodnotného života Sebevědomí staví.
Komplexní péče o pacienty na 1. interní klinice VFN a 1.LF UK v Praze Mgr. Markéta Čermáková nemocniční kaplanka.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Byl jednou jeden mladý pár s chlapcem ve věku 12 let.
Mgr. Jana Drexlerová Mamma HELP
Rozhovor s NÍM.
Malí andělé.
Typ klienta.
Rozhovor s Bohem.
Manželský pár hraje golf. Ona odpaluje a
Rozhovor s NÍM.
V bříšku těhotné ženy byla dvě miminka.
Rozhovor s NÍM.
Malí andělé.
Rozhovor s NÍM.
Něco pro nás V tom NEJLEPŠÍM VĚKU.
Děti jsou DAR... jak je MILOVAT ?!?
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vtipy na téma SKLERÓZA
Malí andělé.
Kvalita v péči o oslabeného pacienta
Pohár mléka Endless love. way H.P..
ŽIVOT V ČESKÝCH ZEMÍCH PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH
Transkript prezentace:

Kvalita v péči o oslabeného pacienta v kontextu psychosociálních faktorů

Pacientem se nerodíme, ale stáváme se jím.

Změna „relativně“ zdravého člověka v člověka, který je předmětem péče multidisciplinárního týmu.

Pacient je v „relativní“ sociální interakci.

Nemocnice = instituce

Průzkumy spokojenosti Data jsou z průzkumu spokojenosti pacientů Pardubického kraje za období červenec-říjen Průzkum byl proveden dle jednotné metodiky ve čtyřech nemocnicích akutní lůžkové péče ve spolupráci s Pardubickou Univerzitou.

Průzkumy spokojenosti

Popis řešení

Přivádění pacientů do situací, kdy vypadají nebo si připadají směšně.

výrok pacienta: „Myslím na příhody z nemocnice, kdy jsem byl jenom kusem masa na posteli. Popotahován, prozkoumáván a tak dále. Ale přitom jsem cítil, že tihle lidé, kteří mě teď přehlížejí, hovoří o mě a přitom mě ignorují, budou na mém místě za dvacet let. Jejich den přijde.“

To jak je s lidmi zacházeno, se odráží na jejich sebeúctě a sebehodnocení. Souhlasíte s tím, že existuje i špatná komunikace a jednání zpochybňující důstojnost člověka? Mnohdy je toto nevhodné jednání jen ve zdánlivých maličkostech, jako když ve spěchu pacienta přeneseme na křeslo a neumožníme mu, aby se přemístil vlastními silami.

Nevšímavost a projevy lhostejnosti.

výrok pacienta: „Vůbec si nevšímám toho jak se ke mně chovají. Nesmíte to tak brát. Dělají to nejlepší, abychom byli aspoň čistí, je to prostě taková fáze života. Přijměte to, nic jiného s tím udělat nemůžete“.

V mnoha oblastech nejsou přání pacientů respektována a ti ztrácí kontrolu nad svým rozhodnutím. Jsou závislí na hodině jídla, na skladbě potravin, na hodině buzení, na hodině nočního klidu, jsou umístěni na pokoj s cizími lidmi a mnoho dalších věcí je dáno provozem oddělení a léčebně ošetřovatelskými procesy. Pacient prostě nemůže dělat to co chce, a tak jak je zvyklý.

Projevy slovní nebo fyzické hrubosti.

Co to je projev slovní hrubosti? Někdo se chová tak, že mi ubližuje. Neměl jsem prostor se obhájit a vše vysvětlit. Někdo něco slíbil a nedodržel slovo. Někdo se ke mě chová hrubě a necitelně. Někdo mě ponižuje. Někdo se ke mně chová ironicky. Někdo mě ignoruje. Někdo mi něco neumožnil a umožnit mohl. Někdo mi neumožnil říci vše, co jsem chtěl.

Výroky pacientů z průzkumu spokojenosti nemocnic v Pardubickém kraji: „Předpeklí", říkala jsem si, když jsem byla svědkem situací, kdy se mladé sestřičky otřesně a nelítostně chovaly ke starým ženám“ „Ať lékaři neslibují a neříkají to, co nemohou splnit!!!! Lžou! A pak ještě zapírají!!!!!“

Vystavování pacienta situacím, které nedokáže zvládnout.

Zabývání se pouze materiální a odbornou stránkou péče.

výrok pacienta: „Šla jsem k odborníkovi a on, místo aby se mnou promluvil, celou dobu psal. Mohla jsem být klidně slon! Pak řekl sestře: „vezmi ji vedle a řekni jí, ať se svleče“. A já jsem na to řekla: copak jsem neviditelná?“

Promítněte si, jak ve Vašem zařízení odbírá personál anamnézu od pacienta? ?

Nerespektování potřeby soukromí. Nerespektování potřeby soukromí.

výrok pacienta: „Víte, když probíhá mytí a oblékání a jiné každodenní práce na oddělení, často někdo odhrne zástěnu a něco chce. Stále někdo nakukuje a na něco se ptá. To se potom cítíte strašně“. výrok jiného pacienta: „Když Vás někdo posadí na gramofon, neměli by nechat dveře dokořán. Protože vedlejší pokoj může být mužský a nemůžete vědět, jestli někdo nevyjde. Nechci, aby mě někdo odvedle viděl“.

Je ve Vašem zařízení ohled na důstojnost pacientů prioritou? ?

Nezaklepání na dveře před vstoupením do místnosti. Nezdvořilé chování a vyjadřování.

výrok pacienta: „Kdykoliv se sestřičkami vidíme, tak se mile pozdravíme. Oni mají stovky pacientů. To je skutečně milé. Ten pocit …. Tohle je opravdová úcta“. výrok nového zaměstnance: „Moji kolegové považovali za nemístné, že jsem klepala na dveře před vstupem do pokoje, protože tam to tak nikdo nedělal. Už to nedělám ani já.“

Co je ve Vašem zařízení při komunikaci největší problém? ?

Nesdělení člověku, o kterého pečujeme, co se bude dít. Nesdělení člověku, o kterého pečujeme, co se bude dít.

výrok pacienta: „Pro naši lékařku nic neznamenáme. Nemá čas ani zájem nám něco vysvětlovat. Jen se nás snaží co nejdříve poslat pryč“.

Neúcta ke smrti.

výrok pacienta: „V nemocnici se zavřou všechny dveře do pokojů, abyste zemřelého neviděli. A když jsme zrovna v jídelně, musíme čekat dokud mrtvého neodvezou, tedy pokud se jim zrovna hodí pro něj přijet, a to má být úcta“?

Jak ve Vašem zařízení pečujete o zemřelé a jejich blízké? Jak si představujete vy osobně důstojnou smrt ve Vašem zdravotnickém zařízení? ?

Vykonávání ošetřovatelských činností a při tom přehlížení člověka. Vykonávání ošetřovatelských činností a při tom přehlížení člověka.

Už jste to někdy slyšeli? … co to proboha děláte? Kam to zase lezete? To vás přeci nemůže tlačit…To vás už nemůže bolet, dostal jste lék… Už se ptáte po třetí, zítra přijdou výsledky… Co zvoníte jak na lesy….Nemám tady jenom vás… Řeknete mi to příště…a nechcete si třeba číst…Musíte počkat na pana doktora, už jsem vám to říkala snad 100 x…

Co podle Vás představuje ve Vašem zařízení důstojnou a nedůstojnou péči? ?

Výrok zdravotníka závěrem: „Myslím, že důstojnost lze zachovat za všech okolností, i když pracujete pod časovým tlakem nebo s omezenými prostředky. Vždy si ponechejte určité povědomí a empatii. Jde o to, udržet si vlastní důstojnost, a když ji máte pevně v sobě, tak můžete třeba rozdávat i ostatním.“

Co můžu změnit ? Co můžeme změnit ? Co můžete změnit ?

Děkuji za pozornost.