Rozptyl světla Rayleighův rozptyl Miroslav Blabla 9.A.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak se neztratit na moři?
Advertisements

Fáze Měsíce.
OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Elektromagnetické vlny
Země ve vesmíru.
Nejdražší způsob, jak vytvořit obrázek Zajímavost na začátek
Digitální učební materiál
Polární záře.
Barva těles (Učebnice strana 178 – 181)
Charakteristika Hvězd
Elektromagnetické vlny
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Rozptyl světla Vojta Brázdil, IX. A © 2015.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Rozptyl světla a jeho důsledky
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Stavové veličiny hvězd
Světlo.
SVĚTLO A TMA – ZATMĚNÍ SLUNCE Země obíhá kolem Slunce a Měsíc kolem Země. Měsíc občas prochází mezi Sluncem a Zemí. Když se tak stane, mluvíme o zatmění.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Země jako planeta Lucie Racková KVA.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Vypracoval: Karel Koudela
VY_32_INOVACE_11_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_Př-4. ročník
Krajina a životní prostředí
Šíření tepla TEPLO Q.
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
Tato prezentace byla vytvořena
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Rozklad světla optickým hranolem
Vliv osvětlení a jasu na člověka
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Technická specifika využití solární energie. Solární energie b ekologicky „čistá“ forma energie b roční dopadající energie kWh/m 2 b celková.
SLUNEČNÍ SOUSTAVA. AUTOŘI:PETRA, KAMČA, HONZA  Naši SLUNEČNÍ SOUSTAVU TVOŘÍ 8 PLANET, KTERÉ OBÍHAJÍ KOLEM SLUNCE.
Sluneční záření, světelné klima a tepelný režim vod.
ERGONOMICKÉ ZÁSADY PRO PODMÍNKY SPRÁVNÉHO VIDĚNÍ
M ě s í c.
LIMNOLOGIE Evžen Stuchlík, Zuzana Hořická, ÚŽP PřF UK
Atmosféra Země a její složení
Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra
Zdroje světla.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Zpracovala:Nikola Salavíková. Stáři5miliard let Průměr km Hmotnost(Země=1) Hustota(voda=1)1,41 Vzdálenost od Země149,6milionu km Vzdálenost.
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Výboje v plynech Jana Klapková © 2011 VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V PLYNECH.
1 Diplomová práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra fyziky,
úvod souhvězdí barva a teplota hvězd vznik a zánik hvězd červení obři supernova, bílý trpaslík kontrolní otázky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
VY_32_INOVACE_10_32_SLUNCE – ZDROJ SVĚTLA A TEPLA
VESMÍR.
Světlo jako elektromagnetické vlnění
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Optické jevy v atmosféře II
Kvantová fyzika.
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
Transkript prezentace:

Rozptyl světla Rayleighův rozptyl Miroslav Blabla 9.A

V atmosféře Kdyby bylo nebe bez přítomnosti atmosféry, bylo by černé i během dne. Noční obloha se nám jeví černá jen díky malé barevné citlivosti našich očí při malém osvětlení.

V atmosféře Modrá barva oblohy je důsledkem Rayleighova rozptylu v atmosféře Země a závislosti intenzity rozptýleného světla na obráceném poměru čtvrté mocniny vlnové délky. Ultrafialové záření je rozptylováno více než fialové, jak plyne ze zmíněné závislosti na vlnové délce.

V atmosféře Když prochází záření slunce v poledne relativně krátkou vzdálenost v atmosféře, část krátkovlnného záření je rozptýlená, čímž získá slunce žlutou barvu a obloha modrou. Je-li slunce nízko nad obzorem, musí světlo urazit v atmosféře mnohem delší dráhu, což způsobí červenou barvu slunce při východu a západu.

Rozptyl a perspektiva Rozptyl světla vysvětluje také perspektivu našeho vidění na velké vzdálenosti. Vrstva vzduchu mezi námi a dalekými předměty, činí předměty světlejšími a méně výraznými a umožňuje nám tak odhadnout jejich vzdálenost.

Mieův rozptyl v atmosféře Probíhá-li rozptyl světla na velkých částicích, například kapkách mlhy, vody nebo krystalcích ledu, nebude rozptýlené světlo zbarveno, ale bude se jevit bílým, např. bílá oblaka Víme, ale že barva oblak může nabývat nejrůznějších odstínů. Závisí to na druhu a velikosti částic, z nichž je mračno složeno a jak se v oblaku rozptyluje světlo.