ZEMĚDĚLSTVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

JIŽNÍ a VÝCHODNí AFRIKA
Zemědělství ČR.
Francie.
POLEDNÍKY.
Zemědělství České republiky.
Jižní Asie a indie.
SLUŽBY.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Společenské a hospodářské prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Zemědělství.
TVAR A ROZMĚRY ZEMĚ.
LIBERECKÝ KRAJ.
PRŮMYSL.
Jihovýchodní Asie.
MEZINÁRODNÍ OBCHOD. Příčiny rozvoje odlišné klimatické a přírodní podmínky odlišný spotřebitelský vkus zvyšování efektivity – dělba práce.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
POHYBY MOŘSKÉ VODY.
PODNEBÍ ČR.
JIHOMORAVSKÝ KRAJ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zemědělství.
CHEMICKÝ PRŮMYSL.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Užitkové rostliny.
Střední asie.
CESTOVNÍ RUCH.
STÁTNÍ HRANICE.
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Japonsko.
Elektronická učebnice - II
Zemědělství Odvětví primárního sektoru, zajišťuje výživu obyvatelstva a produkuje základní suroviny pro průmysl.
PRIMÁRNÍ SEKTOR SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
POUŠTĚ.
OBYVATELSTVO ČR.
Zvětrávání.
MÍRNÝ PÁS.
SAVANY.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
LIDSKÉ RASY.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Ekosystém pole Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Eva Procházková
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Transkript prezentace:

ZEMĚDĚLSTVÍ

Základní charakteristika součást primárního sektoru vyspělé země – intenzivní (málo zaměstnanců – velké výnosy) zaostalé země – mnoho zaměstnanců – malé výnosy

Činitelé ovlivňující zemědělství přírodní podmínky kvalifikace pracovníků kvalita pěstovaných rostlin kvalita chovaných zvířat kulturní úroveň obyvatel úroveň průmyslu a dopravy

Rozdělení zemědělské půdy orná – pole, sady, vinice zelené plochy – pastviny

Degradace půdy snížení úrodnosti a ekologické funkce eroze – rozrušování půdy vodou, větrem a sněhem zhutňování – časté přejezdy technikou nadměrné hnojení zasolování

Typy zemědělství nomádské pastevectví – migrační chov ovcí a koz tradiční, rotační, samozásobitelské – malý efekt plantážní – vysoká specializace, vysoké výnosy rančerství – chov dobytka (USA, Austrálie) zprůmyslněné – mechanizace, chemizace ekologické – bez chemie a genetických úprav

Obiloviny Technické plodiny pšenice rýže kukuřice ječmen žito oves proso brambory cukrová řepa cukrová třtina kaučukovník textilní plodiny (len, bavlník, konopí, juta)

Škola: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská škola Kašperské Hory, příspěvková organizace Předmět: Zeměpis Ročník: 8. Anotace: Seznámení s pojmy intenzivní a extenzivní zemědělství. Základní charakteristika zemědělské výroby. Klíčová slova: Zemědělství, intenzivní, extenzivní, technické plodiny Autor: Mgr. Jaroslav Havel Datum vytvoření: 1. 11. 2013 Kód: VY_32_INOVACE_ZE809 Poznámky: ON LINE test k danému tématu: test